Prema neslužbenim podatcima, čak i svaki treći polovni automobil koji se prodaje na njemačkom tržištu ima “vraćenu kilometražu”. Često i prije nego što automobil stigne do Bosne i Hercegovina kilometraža se uredno vraća na “magični” iznos za kupca polovnjaka od 140 – 170.000 prijeđenih kilometara. Njemački stručnjaci zaključuju da je prosječna vrijednost automobila precijenjena za 3.000 eura! Kao rezultat neopravdanog formiranja cijene polovnog automobila, procjenjuje se šteta za kupce od 6-7 milijardi eura godišnje!

Velika kilometraža odvraća potencijalne kupce i smanjuje vrijednost automobila. U Njemačkoj ne postoje javno dostupne baze podataka koje bilježe kilometražu automobila!



Velika kilometraža odvraća potencijalne kupce i smanjuje vrijednost automobila. U Njemačkoj ne postoje javno dostupne baze podataka koje bilježe kilometražu automobila!

U Njemačkoj ne postoji središnja, općenito dostupna baza podataka u kojoj je moguće provjeriti, na primjer, kilometražu automobila zabilježenu tokom tehničkog pregleda.

Njemačko poštenje mit je u automobilskoj industriji – ne treba vjerovati pričama o njemačkim penzionerima koji su automobil vozili samo vikendom, išli do obližnjeg Aldija ili nedeljom do crkve.

Nedostatak bilo kakvih dokumenata koji potvrđuju, na primjer, servis automobila ili izvješća s posljednjeg tehničkog pregleda, loš je znak

Posmatrajući pobliže polovne automobile ponuđene u Bosni i Hercegovini, koji su nam došli iz Njemačke, može se zaključiti da Nijemci ne obraćaju previše pažnje na “papire” automobila ili na pohranu dokumenata vezanih uz preglede. Ispunjene servisne knjige, računi ili čak dokumenti koji potvrđuju da je automobil prošao tehnički pregled i ispitivanje sastava ispušnih plinova i dalje su iznimka, a ne pravilo.

“Tek je stigao iz Njemačke, tamo se niko ne zafrkava za vraćanjem kilometraže! ” – ovo je tipična formula koju možete čuti od trgovca. Zanimljivo je jer kad kupujemo automobil stvarno izravno “od Nijemca”, obično dobijemo neke papire.

A kako Nijemci sami procjenjuju situaciju na svom tržištu?

Stručnjaci za vraćanje kilometar sata često putuju do prodavaca. Automobili koji dolaze na šleperim često imaju “ispravljenu” kilometražu neposredno prije prelaska granice





Prema lokalnim stručnjacima, čak 1/3 vozila na njemačkom tržištu polovnih automobila ima vraćenu kilometražu. Procijenjena šteta za kupce, koja je rezultat neopravdanog formiranja cijene, procjenjuje se na 6-7 milijardi eura godišnje! Prema njemačkim stručnjacima, prosječna vrijednost automobila precijenjena je za 3.000 Euro! Njemački automobilski klub već godinama poziva na uvođenje promjena, kako u propisima, tako i u rješenjima koja koriste proizvođači, čime bi se ovoj praksi stalo ukraj. U današnje vrijeme, s tehničke tačke gledišta, to nije problem!

Vraćanje kilometraže prema dobavljaču dijagnostičkih aplikacija





Zanimljive podatke pruža firma Carly, specijalizovana za dijagnostičke aplikacije, uz pomoć kojih ne samo da možete provjeriti radne parametre automobila ili pročitati kodove pogrešaka pohranjenih u automobilu, već sadrže i module za provjeru kilometraže koju prikazuje automobil.

Ovaj softver uspoređuje očitanje kilometara s ostalim parametrima pohranjenim u različitim elektroničkim modulima automobila, uključujući s brojem sati rada motora, ili s evidencijama tzv zamrzavanje okvira (podaci o okolnostima u kojima je kôd pogreške spremljen u memoriju kontrolera). Primjene Carly namijenjene su prvenstveno ljudima koji žele samostalno dijagnosticirati vozila.

Na temelju testova koje su proveli korisnici softvera Carly, utvrđeno je, između ostalog, da su manipulacije s očitavanjem kilometraže najčešće pronađene u automobilima Mercedes, BMW, Toyota i Volkswagen.

Manipulacije očitavanjem brojila pronađene su u:

  • 14,0% automobila Mercedes
  • 9,4% automobila BMW
  • 8,4% Toyotinih automobila
  • 7,2% VW automobila
  • 5,6% Porscheovih automobila

Koliko je brojača resetirano?

  • 34%: od 40 do 60 hiljada km
  • 28%: od 20 do 40 hiljada km
  • 17%: 60.000 do 80.000 km
  • 18%: iznad 80.000 km

Međutim, treba napomenuti da Carly aplikacije nisu u stanju otkriti manipulacije stvarnih profesionalaca koji koriste naprednu opremu i savršeno dobro znaju u kojim su modulima  parametri koji omogućuju provjeru kilometraže!





Izvor