Ulje je vjerojatno najvažnija radna tekućina koja se nalazi u automobilu s motorom s unutrašnjim sagorjevanjem. Kada ga zamjenjuju, vlasnici se često suočavaju s dilemom: odabrati sintetičko, polusintetičko ili potpuno mineralno ulje? To je od velike važnosti. Evo kako se razlikuju.

Razlike između sintetičkog i mineralnog ulja počinju u procesu proizvodnje. Bitna je tzv uljna baza, odnosno osnova ove tekućine. Mineralna baza nastaje u procesu rafiniranja sirove nafte, što značajno smanjuje njezinu cijenu. Nažalost, kao što pretpostavljate, niska cijena ide s prilično jednostavnom kvalitetom – njezini parametri nisu uvijek savršeni. Suprotno je sintetičkoj bazi koja nastaje kao rezultat sinteze hemikalija. Skuplje je, ali konačni učinak udovoljava strogim standardima. Ostatak sastojaka su aditivi koji su dizajnirani da stabiliziraju viskoznost ili pomažu u podmazivanju dijelova motora na niskim temperaturama.

Da li je izbor jednostavan? Ne potpuno

Čini se da je izbor jednostavan i ograničen na izbor viskoznosti. Doista, sintetičko ulje može izdržati veliku kilometražu i raditi na relativno ekstremnim temperaturama. U eri malih motora s turbinama koji vrte i do 250.000 o / min, ovo je posebno važno. Također je važno da tokom izgaranja u motoru (nažalost to se ne može izbjeći) ulje ne stvara pepeo koji bi mogao začepiti katalizator ili filter čestica dizela. Stoga postoji samo jedan izbor za nove automobile.

Mineralno ulje može izgledati jako loše u usporedbi sa sintetičkim uljem. Njegove čestice, nastale tokom osnovnog procesa proizvodnje, nisu identične i imaju veću viskoznost. Neki spojevi se ne izgaraju u prostoru motora. To ima smisla u slučaju starih automobila, s jednostavnim ili istrošenim pogonskim jedinicama. Punjenje ulja bit će puno jeftinije.

Postoji mit da mineralno ulje ne zamjenjujete sintetičkim, jer ono “kvari” motor. To nije potpuno tačno. Sintetičko ulje može “isprati” neke naslage ugljika, što može dovesti do istjecanja ili smanjenja kompresije. Nekontrolisano otapanje mulja također može začepiti uljni vod. Sve ovisi o tome koliko je motor radio na mineralnom ulju.

Mješavine u obliku polusintetičkog ulja razumna su alternativa. Imaju puno bolje parametre od mineralnog ulja, a u slučaju češće zamjene, neće vam pokvariti kućni budžet.

Mešanje mineralnih i sintetičkih motornih ulja treba izbegavati. Ukoliko se radi o hitnom slučaju, kao npr. kada odgovarajuća kategorija motornog ulja nije dostupna, a morate završiti putovanje, mješanje može da pomogne da stignete do željenog odredišta. Mješanjem mineralnog i sintetičkog motornog ulja nećete dobiti polusintetičko ulje koje ima isti kvalitet kao deklarisano polusintetičko ulje. Štaviše, na ovaj način nećete znatno poboljšati kvalitet mineralnog ulja, a drastično ćete umanjiti kvalitet sintetičkog ulja, čak i s malom količinom mineralnog.