Čak je 25 električnih automobila ostvarilo 20 posto ili veću potrošnju od brojki navedenih na tvorničkim WLTP testiranjima
Često se govori o dometu električnog automobila – ali barem je jednako zanimljiva podatak o stvarnoj potrošnji električne energije. Njemački ADAC testirao je 70 električnih automobila kako bi utvrdio koji je od njih najučinkovitiji. Da veliki skupi električni automobil s velikom baterijom ima veliki domet nije nešto čudno, ali zapravo je potrošnja električne energije zanimljivija, prenosi revijaHAK
Na kraju, to je ono što plaćate u svakodnevnoj vožnji. Njemački autoklub ADAC već godinama testira domet i potrošnju najpopularnijih električnih automobila na tržištu. Riječ je o oko 70 električnih automobila koji su testirani u takozvanom Ecotestu kako bi se vidjela njihova stvarna potrošnja električne energije – čak 25 električnih automobila ostvarilo je 20 posto ili veću potrošnju od brojki navedenih na tvorničkim WLTP testiranjima.
- Najekonomičniji električni automobil trenutno je Hyundai Ioniq 6, koji ima potrošnju na ADAC-ovom testu od niskih 15,5 kWh/100 km te minimalnu razliku u odnosu na WLTP testiranje.
- Zanimljivo je da je na drugom mjestu još jedan Hyundai, a to je mali SUV Kona Electric. Unatoč činjenici da je automobil star nekoliko godina, odnosno da se radi o prethodnoj generaciji, imao je potrošnju na Ecotestu od 16,7 kWh/100 km.
- Na trećem mjestu je Tesla Model 3 s potrošnjom od 16,8 kWh/100 km.
- Na dnu su Volvo XC40 Recharge Twin Pro AWD s potrošnjom od 28,8 kWh/100 km, Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine troši 29,7 kWh/100 km, dok je Mercedes EQV 300 long s 30,9 kWh/100 km posljednji.
Test: Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS – električni automobil za duga putovanja
Kada je riječ o potrošnji energije, nije presudno samo koliko učinkovito elektromotor koristi energiju. Veliki gubici javljaju se i prilikom punjenja…
Pogledajte rezultate na ADAC-ovom testu i službenu WLTP potrošnju…
Potrošnja na ADAC-ovu testu kWh/100 km | Potrošnja na WLTP testu kWh/100km | Razlika | |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD | 15,5 | 14,3 | 8,39% |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (prethodna generacija) | 16,7 | 14,7 | 13,61% |
Tesla Model 3 | 16,8 | 14,4 | 16,67% |
Fiat 500e Cabrio Icon | 17,4 | 14,7 | 18,37% |
Mini Cooper SE | 17,6 | 14,8 – 16,8 | – |
Renault Twingo Electric Intens | 17,6 | 16 | 10,00% |
Kia Niro EV (64,8 kWh) Inspiration | 17,9 | 16,2 | 10,49% |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD | 17,9 | 13,9 | 28,78% |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq 2WD | 18,2 | 17 | 7,06% |
Kia EV6 (58 kWh) | 18,2 | 16,6 | 9,64% |
Polestar 2 Long Range Single Motor | 18,5 | 17,1 | 8,19% |
Kia EV6 (77,4 kWh) | 18,6 | 16,5 | 12,73% |
Peugeot e-208 GT | 18,7 | 17,6 | 6,25% |
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit | 18,8 | 15,7 | 19,75% |
Opel Corsa-e Elegance | 18,8 | 15,6 | 20,51% |
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) | 19 | 17,7 | 7,34% |
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp | 19,2 | 16,1 | 19,25% |
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. | 19,2 | 18,7 | 2,67% |
Citroen e-C4 Shine | 19,3 | 15,3 | 26,14% |
VW ID.3 Pro Performance 1st Max | 19,3 | 16,1 | 19,88% |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD | 19,4 | 17,9 | 8,38% |
BMW i4 eDrive40 | 19,5 | 16,1 | 21,12% |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 19,5 | 17,2 | 13,37% |
BYD Atto 3 EV Design | 19,7 | 15,6 | 26,28% |
MG5 Electric Maximum Range Luxury | 19,7 | 17,9 | 10,06% |
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + | 20 | 16,5 | 21,21% |
Subaru Solterra Platinum Plus | 20 | 17,9 | 11,73% |
Mercedes-Benz EQE 350+ | 20 | 16,5 | 21,21% |
Peugeot e-2008 GT | 20,2 | 17,8 | 13,48% |
Opel Mokka-e Ultimate | 20,3 | 17,4 | 16,67% |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line | 20,4 | 17,5 | 16,57% |
BMW iX xDrive 50 | 20,4 | 20 | 2,00% |
Nio ET7 (100 kWh) | 20,4 | 19 | 7,37% |
DS 3 Crossback E-Tense So Chic | 20,5 | 17,6 | 16,48% |
Honda e Advance | 20,5 | 17,8 | 15,17% |
VW ID.5 Pro Performance | 20,7 | 16,3 | 26,99% |
MG ZS EV Luxury | 20,7 | 18,6 | 11,29% |
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto | 21 | 17,9 | 17,32% |
Mercedes EBQ 350 Electric Art 4Matic | 21,1 | 18,2 | 15,93% |
BMW iX3 Impressive | 21,2 | 18,9 | 12,17% |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 21,2 | 15,5 | 36,77% |
Tesla Model Y Maximum Range AWD | 21,2 | 16,9 | 25,44% |
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack | 21,3 | 17,6 | 21,02% |
Mercedes-Benz EQS 450+ Electric Art | 21,5 | 16,8 | 27,98% |
Mercedes EQA 250 Electric Art | 21,6 | 17,9 | 20,67% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range | 21,7 | 16,5 | 31,52% |
Skoda Enyaq iV 80 | 21,9 | 16,7 | 31,14% |
BMW i7 xDrive 60 | 22 | 18,5 | 18,92% |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) | 22,1 | 20,6 | 7,28% |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 22,3 | 19,3 | 15,54% |
MG Marvel R Electric Performance | 22,8 | 20,9 | 9,09% |
Genesis GV70 Electrified Sport AWD | 22,8 | 19,2 | 18,75% |
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max | 22,8 | 17,7 | 28,81% |
Porsche Taycan Sport Turismo GTS | 23,2 | 20,9 | 11,00% |
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic | 23,3 | 18 | 29,44% |
VW ID. Buzz Pro | 23,3 | 20,6 | 13,11% |
Porsche Taycan 4S Performance Plus | 23,6 | 26,2 | −9,92% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 23,6 | 18,7 | 26,20% |
Opel Combo-e Life Ultimate | 23,7 | 19,3 | 22,80% |
Genesis GV60 Sport Plus AWD | 23,9 | 19,1 | 25,13% |
Nio EL7 (100 kWh) | 23,9 | 21,6 | 10,65% |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | 24,4 | 23,7 | 2,95% |
Aiways U5 Premium | 24,7 | 17 | 45,29% |
Audi e-tron 55 quattro | 25,8 | 23 | 12,17% |
Audi e-tron GT quattro | 26,3 | 20,5 | 28,29% |
VW ID.4 GTX 4Motion | 26,9 | 18,3 | 46,99% |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD | 27,6 | 22 | 25,45% |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 28,8 | 23,8 | 21,01% |
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine | 29,7 | 26,6 | 11,65% |
Mercedes EQV 300 lang | 30,9 | 28,1 | 9,96% |