NaslovnicaNovostiŠkoda Favorit L/A - ovaj model je četiri puta pobijedio na reliju...

Škoda Favorit L/A – ovaj model je četiri puta pobijedio na reliju Monte Carlo

Rijetko se ko sjeća uspjeha Škode Favorit u reliju. U međuvremenu, ovaj model je četiri puta pobijedio u svojoj klasi na reliju Monte Carlo. Saznajte više o historiji Škode Favorit L/A.

Škoda Favorit predstavljena 1987. s poprečnim prednjim motorom koji pokreće prednje točkove započela je potpuno novo poglavlje u historiji marke iz Mlada Boleslav, okončavši eru automobila sa stražnjim motorom. Česi su odlučili da se ovaj prodorni model najbolje promovira kroz takimičenje u relijima, pa se već 1988. intenzivno radi na njegovoj reli verziji.

 

1. januara1989. Škoda Favorit je odobrena od strane FIA-e u skupini A, što znači da je značajno modifikovanaa u odnosu na serijski automobil. Tijelo je izrađeno od tanjeg lima, a povećana mu je krutost zahvaljujući produženom sigurnosnom kavezu. Na krovu automobila nalazi se dodatni ventilacijski otvor, dok je, između ostalog, u unutrašnjosti uklonjena sražnja klupa i nepotrebna zvučna izolacija. To je omogućilo smanjenje težine praznog vozila na približno 750 kg .

Škoda Favorit A-grupe bila je opremljena benzinskim OHV motorom zapremine povećane na 1299 cm 3, koji je nakon nekoliko dodatnih modifikacija razvijao 103 KS pri 6.500 o/min, a zahvaljujući korištenju dvostrukog Pierburg rasplinjača bio je moguće povećati snagu na 120 KS pri 7000 o/min U početku je ova pogonska jedinica bila kombinovana s ručnim mjenjačem s 5 stepeni prijenosa, koji je kasnije zamijenjen 6-stepenim mjenjačem. Ovisno o odabranom glavnom omjeru prijenosa, rally Favorit bi mogao ubrzati do 210 km/h.

Škoda Favorit L/A započela je svoju prvu sezonu 1989. početkom relija Valašská Zima, a međunarodni debi dogodio se tokom relija Hanka u Finskoj. Dvojac Aho Kalevi / Hakala Timo osvojio je prvo mjesto u svojoj kategoriji. Sljedećih godina češki je automobil pobijedio u svojoj kategoriji u gotovo svakom kolu WRC-a, a posada Pavel Sibera / Petr Gross četiri puta zaredom pobijedila je na reliju Monte Carlo (1991.-1994 . ) .

Za kraj vrijedi spomenuti da je uz reli Škoda Favorit L/A kreiran i Favorit L/H, namijenjen za takmičenje na stazi i brdske utrke. Razvijen je 1989. godine, a ispod haube ima 4-cilindrični OHC motor od 1596 ccm. Pokrenut s dva Weber karburatora, isporučivao je 167 KS pri 6.500 o/min i 176 Nm pri 5.500 o/min.

Hyundai i30 (2022). Cijena u BiH kreće od 28,490 KM









NOVOSTI