Proizvođač sa sjedištem u Wolfsburgu nedavno je najavio svoju strategiju razvoja. Na površini je isto kao i kod ostalih: elektrifikacija, digitalizacija i autonomija. Međutim, ako pažljivo pogledate, planirane promjene mogu biti čak i veće nego što očekujemo.

Prvi rezultat nove strategije ubrzanja, koju je otkrio šef marke Ralf Brandstatter, bit će tajanstvena limuzina koju će Volkswagen predstaviti 2026. godine. Za sada se projekt zove Trinity. Pokušajmo dešifrovati sadržaj.

Proizvođači to vole raditi. Mnogi obećavaju da će u potpunosti elektrifikovati svoju ponudu do 2030. godine. Gledajući trenutno stanje automobilskog tržišta, teško je povjerovati da će oni ponuditi električne automobile tek za devet godina, ali mi ćemo to provjeriti. Volkswagen je nešto oprezniji u izjavama, ali i ubrzava.

Očito do 2030. godine, ne upola kako su prethodno obećali predstavnici marki, već 70 posto. Volkswagen automobili koji se prodaju u Evropi bit će na električni pogon. Procjene za SAD i Kinu su malo opreznije i zadržane su na 50%. Druga stepenica strategije treba biti softver.

Volkswagen želi postati lider automobilskog tržišta u kategoriji IT rješenja. Kao i u IT industriji, i sljedećih godina hardver (automobil) trebao bi biti samo nosač inovativnog softvera. Trenutno takva vizija zvuči apsurdno, ali pogledajmo kompjutere. Nekad nas je zanimalo šta imaju procesori i grafičke kartice. Sada se za obične korisnike računa neometan rad sistema baziranog na njima.

Slično bi trebalo biti i s automobilskom industrijom. Treća stepenica je autonomna vožnja. Volkswagen nije zaboravio na nju. Nova strategija proizvoda je stvaranje novog električnog automobila – projekt Trinity. Vidjet ćemo ga za pet godina, 2026., a prvi nacrt koji je kompanija objavila jako podsjeća na Audi e-tron GT i Porsche Taycan.

Projekt Volkswagen Trinity: kupovati ćemo softver, a ne automobil

Najavljeno kao projekt Trinity, vozilo bi trebalo imati autonomni sistem vožnje druge razine i biti tehnički pripremljeno za razinu 4+. Volkswagen želi popularizirati mogućnost autonomne vožnje i učiniti je dostupnom u znatno nižem cjenovnom rangu nego prije. Teško je reći šta kompanija pod tim podrazumijeva. Ili će automobil Volkswagen biti puno jeftiniji od modela Tesla 3, ili njemačka kompanija vjeruje da se u sljedećih pet godina kompanija Elona Muska neće pomaknuti korak unaprijed, pored najave uvođenja paketa autonomne vožnje u prodaju od ove godine.

Što se tiče tehničkih detalja, znamo vrlo malo. Volkswagen obećava novu kvalitetu električnog pogona i naprednu hardversku platformu za revoluciju softvera. Moguće je da se kompanija namjerava osloniti na pojednostavljenu verziju istog dizajna koju koriste Audi i Porsche, ali to nije otkrila.

Novi model sigurno će imati gore spomenute karakteristike, ali to nije sve. Nuditi će puno bolje parametre električnog pogona nego prije: domet i brzinu punjenja. Osim toga, kompanija namjerava u potpunosti promijeniti proizvodnju, prodaju i proces zarade u automobilskom poslu.

Šta to znači? Volkswagen želi potpuno redizajnirati svoju reprezentativnu tvornicu u Wolfsburgu i prilagoditi je na potpuno novi način proizvodnji automobila. Njihov dizajn treba biti pojednostavljen i puno lakši nego prije. Uz to, bit će dostupno mnogo manje verzija i modela nego prije, a pojedinačne funkcije nakon kupovine otključat će se softverskom metodom.

U softveru i njegovim funkcijama Volkswagen vidi budući izvor dobiti. Uz to, očekuje se da će pojednostavljenje proizvodnog procesa dugoročno donijeti značajne uštede. Takva izjava zvuči kao da će “automobili za ljude” u budućnosti postati pokretačke električne softverske platforme.

Zbog mogućnosti operativnog sistema, a ne ubrzavanja do stotke, poželjeti ćemo ih kupiti. Ili bolje rečeno, upotrijebite ga: iznajmite, posudite, iskoristite. Plan je dobar, samo u njega treba uvjeriti vozače.