NaslovnicaNovostiNova Škoda Kodiaq - pregled najzanimljivijih sigurnosnih sistema

Nova Škoda Kodiaq – pregled najzanimljivijih sigurnosnih sistema

Moderan automobil ne znači samo dobro ubrzanje, prostranu kabinu i tako modernu naprednu multimediju. Također je, ili možda na prvom mjestu, zaštita u obliku inteligentnih sigurnosnih sistema koji brinu o putnicima tokom vožnje. Uskoro ćete saznati na koje sisteme možete računati u modernom automobilu

Kako bismo pokazali što je danas moguće u automobilskoj tehnologiji, poslužit ćemo se primjerom Škode Kodiaq – automobila koji je upravo modernizovan i opremljen svim najnovijim sistemima zaštite putnika, kako u području pasivne tako i aktivne sigurnosti.

Pa šta je to, pasivna i aktivna sigurnost?

Ispada da je odgovor vrlo jednostavan. Aktivna sigurnost uključuje sve moguće faktore koji pomažu u izbjegavanju sudara ili nesreće. Tako, na primjer, dobar ovjes koji osigurava visoku stabilnost u vožnji, učinkovit sistem kočenja, pouzdano držanje vozila na cesti – sve je to uključeno u aktivnu sigurnosti. To je zato što ove opcije sprječavaju sudar.

Pasivna sigurnost dolazi kada je sudar neizbježan i zna se da će se dogoditi. Škoda Kodiaq, može imati do devet zračnih jastuka. Uz tipične zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese, tu su i zračni jastuci za koljena i opcijski bočni zračni jastuci za putnike straga. Ako ga kupimo, automobil će imati i sistem preventivnog zatvaranja prozora i krova, paljenja kontrolnih svjetala i zatezanja pojaseva u slučaju detekcije situacije koja ukazuje na potencijalni sudar.

Škoda Kodiaq može imati do 9 zračnih jastuka za zaštitu vozača i putnika

Zašto predzatezanje sigurnosnih pojaseva?

Ovo je vrlo važna funkcija. Sigurnosni pojasevi trebali bi putnike držati na sjedalima što je moguće sigurnije tokom sudara. Tada na njih djeluje velika sila, jer kada automobil izgubi cijelu brzinu na cesti kraćoj od jednog metra – to je manje-više programirana zona gnječenja automobila, tada svaki putnik na trenutak “teži” više od tone. Nije moguće da se osoba s sigurnosnim pojasom ne pomakne malo naprijed u trenutku sudara, makar samo zato što je tada pojas opušten. No, ovaj pomak se može spriječiti prethodnim zatezanjem sigurnosnih pojaseva prije mogućeg sudara. A to radi Škoda Kodiaq sistem zaštite putnika.

Kada je riječ o broju aktivnih sigurnosnih sistema, on je u slučaju novog Škodinog SUV-a ogroman. Evo popisa s objašnjenjem kako funkcionišu – obećavamo da ćemo ga držati što kraćim.

Dinamički sistem kontrole stabilnosti dugo tražen od strane EU za nove automobile, svake godine dostiže novu razinu izvrsnosti. Zahvaljujući kontinuiranom radu na optimizaciji algoritama koji izračunavaju položaj automobila na cesti na temelju senzora opterećenja i brzine, sistem neprestano prati traženu stazu. Čim se automobil počne kretati na putu koji nije rezultat ugla upravljanja prednjih točkova i brzine vožnje, kočni sistem aktivira korekciju upravljanja. Svaki točak koči se prema individualnim parametrima, pa ni najbolji vozač ne bi mogao učiniti ono što ESP sistem radi za našu sigurnost, na čiju korisnost često zaboravljamo. ESP je taj koji može izvući porodični SUV Škoda iz proklizavanja, često tako glatko, da vozač ne mora biti svjestan intervencije elektroničkog “stražara”. To je uistinu neprocjenjivo i ujedno je jedan od vodećih argumenata za kupovinu novog automobila koji ima ovaj sistem u najmodernijoj verziji, umjesto polovnog bez ESP-a.

Autonomno kočenje s detekcijom pješaka – može spasiti živote ili zdravlje ranjivih učesnika u saobraćaju. Vozač nije uvijek fokusiran na cestu. Može, na primjer, postaviti nešto u multimediju na vozilu i za to vrijeme auto vozi … Bez vozača?

Tačno. Kada vozač ne gleda u cestu, nema kontrolu nad onim što se događa na cesti. Automobil se pretvara u inertni projektil koji juri. Takav trenutak nepažnje može se dogoditi svakome. Zahvaljujući autonomnom kočionom sistemu koji analizira sliku s kamere pomoću računala s enormnom računskom snagom, Škoda Kodiaq će pokušati zakočiti ispred pješaka, ako se nađe na tragu sudara s automobilom. Ovaj sistem je teško precijeniti, jer pješaci često plaćaju najvišu cijenu za sudar s automobilom, a sistem autonomnog kočenja može im spasiti život. Zato ga je dobro imati!

Sistem detektuje pješaka koji se iznenada pojavi na cesti i reaguje kočenjem u nuždi

Pomoćnik za promjenu trake– je sistem koji je poznat već neko vrijeme, ali počeci njegove implementacije u automobilskoj industriji nisu bili baš sretni. Drugim riječima, bio je umjereno pouzdan. Na primjer, mogao bi aktivirati upozorenje kada se uz cestu nalazi energetski intenzivna barijera. I ovdje imamo sličan princip kao kod ESP-a: što je novija generacija sistema na novijem automobilu, to bolje radi. Danas se može reći da radi jako dobro. Ne samo da obavještava vozača kada se u mrtvom uglu retrovizora nalazi drugo vozilo, već i “vidi” cestu iza automobila do 70 metara. Kada detektuje vozilo koje se približava s leđa, a vozač Škode Kodiaq signalizuje namjeru promjene trake, pojavit će se informacija o automobilu na tragu sudara. Jeste li ikada čuli trubu dok mijenjate traku iako nije bilo drugog vozila na vidiku? Upravo je ovaj drugi automobil završio u mrtvom uglu retrovizora. Pomoćnik za promjenu trake u Škodi sprječava takve neugodne i potencijalno opasne – posebno pri velikim brzinama – situacije.

Lane Assistant detektuje slučajno odstupanje od trake. Sistem također identifikuje saobraćajne znakove i radove na cesti

Prilagodljivi (adaptivni) tempomat – vjerojatno već znate. Kamera i radar prate cestu ispred i održavaju dovoljnu udaljenost od automobila ispred. Kad zakoči, naš auto će usporiti. Ubrzanje se, s druge strane, odvija samo do programirane maksimalne brzine koju odabere vozač. Zvuči poznato? Zapamtite da je danas ovo samo uvod u obimne funkcionalnosti prilagodljivog tempomata.

Novi Škoda Kodiaq prediktivni tempomat proširuje funkcije klasičnog adaptivnog tempomata s saobraćajnim znakovima i ograničenjima brzine. Kao rezultat toga, učinkovitije prilagođava brzinu vozila

Na primjer, u Škodi Kodiaq prilagodljivi tempomat dio je paketa pomoćnika pri putovanju i također uključuje, između ostalog, prepoznavanje saobraćajnih znakova i korištenje navigacijskih podataka za prilagodbu brzine ne samo profilu rute, već i izvedenim radovima na cesti. Paket uključuje sistem koji Škodu SUV drži u sredini u traci, ali svakih 15 sekundi provjerava ruku vozača na upravljaču. Ako ih ne otkrije, svjetla opasnosti se pale, a Kodiaq će se zaustaviti u trenutnom traku – ovo rješenje interveniše i u slučaju da se vozač onesvijesti.

Škoda Kodiaq s automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom također može pratiti vozilo ispred tokom vožnje u saobraćajnoj gužvi, zaustaviti automobil i potom krenuti, čak i bez potvrde vozača, ako automobil ispred krene u kratkom vremenu.

Paket pomoći vozaču također može uključivati bočni nadzor saobraćaja tokom vožnje unatrag. Ovo je vrlo korisno rješenje koje vozaču Kodiaqa omogućuje da “vidi” sporednu cestu pri izlasku iz parkirnog mjesta, gdje pogled blokiraju parkirani automobili pored nje. Istina je da je vozač SUV-a ovdje u privilegovanom položaju, jer sjedi više i može posmatrati cestu iznad krovova nižih automobila – dodatna prednost u smislu aktivne sigurnosti – ali radarski senzori poprečnog kretanja su vrlo korisni i mogu pomoći u izbjegavanju sudara.

Za sigurnost prilikom manevrisanja na parkiralištu pobrinuli su se i Škodini inženjeri. Po želji možete kupiti stražnju kameru s pogledom od 360 stepeni, što znači da ćete svoj automobil vidjeti iz ptičje perspektive, zajedno s okolinom, na ekranu. Ovo genijalno pojednostavljuje parkiranje. Štaviše, ako postoji prepreka ispred ili iza vozila, kao što je dijete koje ne možete vidjeti kroz stražnji prozor, Kodiaq će automatski kočiti ispred njega.

Sistem automatskog parkiranja prava je čarolija za one koji nisu upoznati s njim. Pritisnete gas i kočnicu, a auto sam okreće volan i govori vam da li da idete naprijed ili natrag, i na kraju se zaustavite kada je manevar gotov. Škoda Kodiaq, kao veliki porodični automobil, također može podržati vozača pri manevrisanju s prikolicom.





No, želimo vam da pomoćnici u vašem automobilu mogu dobro “spavati”. Jer ništa ne može zamijeniti dobrog vozača, usmjerenog na cestu, koji može voziti po propisima i poštivati ​​zakone fizike. Što je vozač niže vještine, sistemi pomoći imaju veći uticaj na sigurnost vožnje. Ali ne, nećemo sada pisati da će iskusni vozači to učiniti sami. Jer čak ni genijalac za volanom automobila nema na raspolaganju toliko osjetila koliko su senzori, kamere i radari u sigurnosnim sistemima u modernom automobilu. Vrijedi ih imati na svojoj strani, čak i ako djeluju samo jednom. Ovo je možda jedini put da mogu spasiti živote vama, vašoj porodici ili drugim učesnicima u saobraćaju.

Nova Škoda Kodiaq (2022). Cijena kreće od 51.583 KM

 






NOVOSTI