Njemački auto klub ADAC sastavio je popis automobila koji se pozitivno ističu u svojoj klasi, a što je temeljeno na statistikama intervencija pomoći na cesti.
Evo najpouzdanijih automobila prema stručnjacima za pomoć na cesti.
– Uzrok najvećih problema obično su tipični problemi u radu, tj. prazan akumulator, problemi sa remenom, svjećicama i gumama
– Ispada da, suprotno stereotipima, automobili neazijskih marki također mogu dobiti najpouzdanije ocjene u svojoj klasi. Fiat i Renault su se ponašali bolje od Audija, Mitsubishija ili Toyote
– Statistički podaci o pouzdanosti automobila stvoreni su na temelju više od 3,7 miliona ADAC intervencija na putevima u Njemačkoj
Evo nove rang liste pouzdanosti automobila temeljenog na statistikama intervencija pomoći na putu u Njemačkoj. Autori su analizirali podatke iz 3 756 266 akcija u kojima je pružena pomoć. Statistika je obuhvatila 113 vozila 25 marki. Statistička analiza je obuhvatila ne samo automobile koji su stvorili najviše problema već i najmanje problematični.
Nije teško pogoditi da su prednjačili japanski modeli. Pored toga, nagrađeni su i automobili proizvođača iz Francuske, Koreje, Njemačke i Italije. Ispada da, suprotno stereotipima, automobili neazijskih marki također mogu dobiti najpouzdanije ocjene u svojoj klasi. Dobri primjeri su Fiat i Renault koji su u klasi malih automobila imali manje kvarova od Audija, Mitsubishija ili Toyote.
Ne zaboravimo da ADAC svake godine izrađuje izvještaj, koji uvijek izaziva puno emocija. Ovo je sigurno zanimljiv izvor informacija, ali čak i najbolji automobil u statistici može nam ponekad stvarati probleme. Ako se zanemari, prije ili kasnije postat će izvor problema. Čak i najbolja tehnika nije sve. Pristojna usluga i dobar korisnik također su važni.
A što je uzrok najvećih problema? Obično su to tipična operativna pitanja. Pomoć na cesti često se zove zbog problema s akumulatorom (obično su vozači odgodili zamjenu, koji su prije ili kasnije morali završiti s imobilizacijom vozila). ADAC tim je također često bio pozvan u situacijama kada se automobil nije mogao pokrenuti usprkos dobroj bateriji (problemi sa starterom, sistemom za pokretanje i zaustavljanje). Na popisu su također navedeni problemi koji se odnose na gume (7,4% aktivnosti pomoći na cesti), sistem goriva (3,6%), klima uređaj (2,3%) ili izduvni sistem (1,3%). Više detalja o razlozima za intervenciju može se pročitati u izvještaju o modelima koje je bolje izbjegavati
Mini klasa automobila
Broj 1 je Toyota Aygo, koja se ističe s najboljim ocjenama tokom cijelog razdoblja istraživanja (2010. – 2017.). ADAC je komentarisao da “iako ne radi besprijekorno, djeluje vrlo dobro”. Zanimljivo je da izvještaj ne uključuje braću blizance iz Citroena i Peugeota. Međutim, teško je očekivati da će se njihovi rezultati razlikovati od Toyote (naravno, mnogo toga ovisi o korisnicima i usluzi).
Nagrađen je i gotovo zaboravljeni Volkswagen Fox. Studija je uzela u obzir samo 2010. godinu, koja u pogledu prosječnog broja kvarova očito ustupa mjesto maloj Toyoti.
Na drugom kraju ljestvice se nalaze Fiat 500 i oba Smart modela.
Broj kvarova na 1000 registrovanih vozila (u odnosu na prvu godinu registracije)
Marka/Model | Prosječna godišnja kilometraža | 2017. – broj kvarova | Godina 2016. – broj kvarova | 2015. godina – broj kvarova | 2014. godina – broj kvarova | 2013. – broj kvarova | Godina 2012. – broj kvarova |
Toyota Aygo | 10 hiljada km | 2.5 | 3.2 | 5.5 | 4.5 | 3.1 | 3.8 |
Mala klasa automobila
Zapanjujuće mnogo automobili je dobilo visoke ocjene. Uz to, ispada da u pogledu broja kvarova i nedostataka na 1000 registrovanih primjeraka, slova “f” djeluju vrlo dobro. Fiat i Francuska vozila su visoko ocijenjeni od strane ADAC-a. Je li to dovoljno za razbijanje stereotipa? Među najgorim Hyundai i20 i Opel Meriva.
– Audi A1. Najbolje godine: 2011-2013. Česte greške: kablovi za paljenje (2011. godina)
– Citroen C3. Najbolje godine: 2010, 2017. Nažalost, u studiju su uključeni samo automobili iz 2010. i 2017. godine. Tipične greške: razvodni remen (2010).
– Fiat Punto. Najbolje godine: 2011-2013. Tipične greške: nije naznačeno. U pogledu broja kvarova, Fiat je bolje prošao ne samo od Audija, nego i od Toyota.
– Honda Jazz. Najbolje godine: 2010-2011. Tipične greške: svjećice (2012-2013).
– Mazda CX-3. Najbolje godine: 2017. Tipične pogreške: nisu naznačene.
– Mini. Najbolje godine: 2011, 2013-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Mitsubishi Space Star. Najbolje godine: 2017. Tipične greške: svjećice (2014-2016).
– Peugeot 2008. Najbolje godine: 2014-2017. Tipične greške: ventilator (2015).
– Renault Captur. Najbolje godine: 2014-2015, 2017. Tipične pogreške: nisu naznačene.
– Suzuki Vitara. Najbolje godine: 2017. Tipične pogreške: nisu naznačene.
– Toyota Yaris. Najbolje godine: 2010. Tipične greške: svjećice (2010-2011).
Broj kvarova na 1000 registrovanih vozila (u odnosu na prvu godinu registracije)
Marka/Model | Prosječna godišnja kilometraža | Godina 2017. – broj kvarova | Godina 2016. – broj kvarova | 2015. godina – broj kvarova | 2014. godina – broj kvarova | 2013. – broj kvarova | Godina 2012. – broj kvarova |
Audi A1 | 13 hiljada km | 4 | 4 | 5 | 8.1 | 7.2 | 9.3 |
Citroen C3 | 10 hiljada km | 2.4 | 25,5 | ||||
Fiat Punto | 10 hiljada km | 5.4 | 9.1 | ||||
Honda Jazz | 9 hiljada km | 12.9 | 13.7 | ||||
Mazda CX-3 | 12 hiljada km | 1.5 | 3.4 | ||||
Mini | 10 hiljada km | 0.6 | 2.7 | 4.5 | 5.9 | 6.2 | 11.4 |
Mitsubishi Space Star | 10 hiljada km | 1.5 | 3.3 | 5.4 | 6.8 | ||
Peugeot 2008 | 14 hiljada km | 4.5 | 6.8 | 9.4 | 10.5 | ||
Renault Captur | 13 hiljada km | 1.4 | 3.3 | 4.2 | 4.5 | ||
Suzuki Vitara | 10 hiljada km | 1.3 | 3.2 | ||||
Toyota Yaris | 9 hiljada km | 2.8 | 5.9 | 7.1 | 11.7 | 14.4 | 16.5 |
Donja srednja klasa
Također puno visoko ocijenjenih automobila. I nema iznenađenja. Manji nedostaci zabilježeni su, na primjer kod Dacia Dokker, Nissan Quashqai i VW Touran. Na listi preporučenih se nalaze četiri Mercedes-ova i tri BMW modela. Ovaj put bez Toyote. Da Toyota Auris (2012) nije imala problema, automobil bi vjerojatno bio na preporučenoj listi, jer ostali od 2010-2017 nisu imali previše kvarova.
– Audi A3. Najbolje godine: 2013-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Audi Q3. Najbolje godine: 2014-2016. Tipične greške: nije naznačeno.
– BMW serije 1. Najbolje godine: 2010, 2012-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– BMW serije 2 (uključujući Grand- i Active Tourer serije). Najbolje godine: 2014-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– BMW X1. Najbolje godine: 2010-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Hyundai Tucson. Najbolje godine: 2016. Tipične pogreške: nisu naznačene.
– Mercedes A-klase. Najbolje godine: 2010-2016. Tipične greške: nije naznačeno.
– Mercedes B. Klase. Najbolje godine: 2010-2017. Česte pogreške: starter (2011)
– Mercedes CLA. Najbolje godine: 2015-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Mercedes GLA. Najbolje godine: 2014-2015. Tipične greške: nije naznačeno.
– Mitsubishi ASX. Najbolje godine: 2016. Tipične greške: ključni programer (2011-2012, 2014), turbopunjač (2011-2012).
– Skoda Rapid. Najbolje godine: 2013-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Volkswagen Beetle. Najbolje godine: 2015-2016. Tipične greške: kablovi za paljenje (2012).
Broj kvarova na 1000 registrovanih vozila (u odnosu na prvu godinu registracije)
Marka/Model | Prosječna godišnja kilometraža | Godina 2017. – broj kvarova | Godina 2016. – broj kvarova | 2015. godina – broj kvarova | 2014. godina – broj kvarova | 2013. – broj kvarova | Godina 2012. – broj kvarova |
Audi A3 | 13 hiljada km | 0,9 | 0.6 | 1.5 | 2.4 | 3.9 | 13 |
Audi Q3 | 15 hiljada km | 3.2 | 2.3 | 3.4 | 3.5 | 7.6 | 10.8 |
BMW serije 1 | 13 hiljada km | 1.4 | 1.7 | 3.8 | 5.6 | 6,9 | 10.3 |
BMW serije 2 | 16 hiljada km | 1.3 | 2.1 | 3 | 5.6 | ||
BMW X1 | 16 hiljada km | 1 | 1.4 | 4.6 | 4.3 | 5.5 | 6.6 |
Hyundai Tucson | 14 hiljada km | 1.8 | 3.1 | 6,9 | |||
Mercedes A klase | 9 hiljada km | 2.5 | 3.1 | 4.8 | 5.2 | 6.7 | 10.4 |
Mercedes B klase | 12 hiljada km | 3.3 | 6.4 | 5.4 | 6.6 | 8.4 | 12.3 |
Mercedes CLA | 14 hiljada km | 2.4 | 6.4 | 5.5 | |||
Mercedes GLA | 14 hiljada km | 2.7 | 5.6 | 4.1 | 4.3 | ||
Mitsubishi ASX | 16 hiljada km | 2.3 | 3.1 | 5.2 | 10.6 | 15.9 | |
Skoda Rapid | 16 hiljada km | 4.1 | 4.3 | 4.9 | 9.9 | 11.4 | |
Volkswagen Beetle | 10 hiljada km | 2.7 | 2.6 | 4.8 | 8.8 | 11.3 | 16.3 |
Srednja klasa
Mnoge marke nisu svrstane u srednju klasu. Na popisu se nalaze Audi, BMW, Ford, Mercedes, Opel, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. Najbolji prema ADAC-u su samo njemačke marke. Među najgorima su Ford S-Max, Opel Insignia i Seat Alhambra i Volkswagen Sharan.
– Audi A4. Najbolje godine: 2010-2016. Česti propusti: ADAC-ovo izvješće ukazuje na opće probleme vozila od 2010-2011.
– Audi A5. Najbolje godine: 2012-2016. Tipične pogreške: zavojnica paljenja (2010), ADAC izvješće ukazuje na opće probleme motora (2010).
– Audi Q5. Najbolje godine: 2010-2011, 2013, 2015-2017. Česte pogreške: sistem ubrizgavanja (2012)
– BMW serije 3. Najbolje godine: 2012, 2014-2017. Tipične greške: sistem osigurača i releji (2010).
– BMW serije 4. Najbolje godine: 2014-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– BMW X3. Najbolje godine: 2011-2016. Tipične greške: turbopunjač (2010).
– Mercedes GLC. Najbolje godine: 2016-2017. Tipične greške: nije naznačeno.
– Mercedes GLK. Najbolje godine: 2012-2013. Tipične pogreške: paljenje (2010-2011), ADAC izvješće ukazuje na opće probleme s automobilom (2010-2011).
Broj kvarova na 1000 registrovanih vozila (u odnosu na prvu godinu registracije)
Marka/Model | Prosječna godišnja kilometraža | Godina 2017. – broj kvarova | Godina 2016. – broj kvarova | 2015. godina – broj kvarova | 2014. godina – broj kvarova | 2013. – broj kvarova | Godina 2012. – broj kvarova |
Audi A4 | 14 hiljada km | 2.2 | 2.4 | 4 | 5.3 | 5 | 8.9 |
Audi A5 | 17 hiljada km | 2.2 | 2.6 | 4.5 | 4.5 | 7.1 | 9.8 |
Audi Q5 | 19 hiljada km | 1.3 | 2.5 | 4.5 | 7.2 | 7.2 | 11.5 |
BMW serije 3 | 12 hiljada km | 1.7 | 1.6 | 3.4 | 6 | 7.8 | 9.7 |
BMW serije 4 | 19 hiljada km | 1.4 | 1.4 | 3.5 | 3.2 | ||
BMW X3 | 15 hiljada km | 2.3 | 0,9 | 2 | 3 | 5.7 | 5.2 |
Mercedes GLC | 20 hiljada km | 1 | 2 | ||||
Mercedes GLK | 16 hiljada km | 7.1 | 7 | 5.7 | 9.5 |
Gornja srednja klasa
ADAC je u ovu klasu uključio modele kao što su Audi A6, BMW serije 5, Mercedes E-klase i GLE i Skoda Superb. Tome su dodani kombiji iz Forda, Opela, Renaulta i Volkswagena. Zanimljivo je da su se komercijalna vozila pokazala manje problematičnim od Mercedesa E-klase. U vodstvu su dvije njemačke limuzine i veliki Mercedes SUV.
– Audi A6. Najbolje godine: 2010-2017. Tipične pogreške: automatski mjenjač (2011).
– BMW serije 5. Najbolje godine: 2015-2017. Tipične greške: remenica radilice (2010)
– Mercedes GLE. Najbolje godine: 2012-2014. Tipične greške: nije naznačeno.
Broj kvarova na 1000 registrovanih vozila (u odnosu na prvu godinu registracije)
Marka/Model | Prosječna godišnja kilometraža | Godina 2017. – broj kvarova | Godina 2016. – broj kvarova | 2015. godina – broj kvarova | 2014. godina – broj kvarova | 2013. – broj kvarova | Godina 2012. – broj kvarova |
Audi A6 | 17 hiljada km | 3.4 | 3.5 | 5 | 6.7 | 7.7 | 12.9 |
BMW serije 5 | 15 hiljada km | 1 | 1.7 | 4.8 | 6.5 | 10.1 | 12.7 |
Mercedes GLE | 21 hiljadu km | 3.5 | 4.6 |