Ovaj put analiziramo tržište gradskih crossovera. Koji modeli imaju najbolje cijene?

Uredna silueta automobila privlači pažnju. Kona kombinuje dinamičan stil s terenskim karakterom. Cijena nove Hyundai Kone na BiH tržištu kreće od 36,990 KM

Ovo su početne cijene gradskih crossovera na bosanskohercegovačkom tržištu 2021. godine od najnižeg do najvišeg iznosa (za više detalja, opremu, tehničke karakteristike kliknite na ime modela):

SEAT Arona (95 KS): 28,957 KM

Opel Crossland (83 KS): 29.789 KM

Škoda Kamiq (95 KS): 30,403 KM

Citroen C3 Aircross (110 KS): 31,080 KM

Renault Capture (90 KS): 31,400 KM

Volkswagen T-Cross (95 KS): 31,540 KM

Nissan Juke (117 KS): 34,000 KM

Peugeot 2008 (100 KS): 34.025 KM

Hyundai Kona (120 KS): 36,990 KM

Ford Puma (120 KS): 37,490 KM (Akcija)

Mazda CX-3 (121 KS): 37,980 KM

Audi Q2 (116 KS): 46.255 KM

Toyota C-HR (122 KS): 52,900 KM

Kao što vidite, odstupanja su zaista velika. Međutim, vrijedi napomenuti razlike u konfiguracijama pogona, dodatnoj i sigurnosnoj opremi. Na primjer, Toyota C-HR nudi klasični hibridni pogon poznat iz Priusa.

Nije tajna da je ovo sve snažniji segment. Zanimljiv je kupcima koji očekuju gradski automobil s povećanim praktičnim mogućnostima. Također je važan i izgled.

Mnogi proizvođači imaju takve automobile u svom asortimanu što ne čudi. Neki od njih su iznenađujuće slični, što ima veze s pripadnošću istim koncernima. Podatke u popisu temeljili smo na službenim cjenicima i konfiguratorima na BiH web stranicama automobilskih marki.

U ovaj popis nismo uvrstili obične hečbeke s dodatnim ukrasima i razmakom od tla povećanim za 10 milimetara. Sve ponude su za modele proizvedene 2021. godine.

Predstavljeni krosoveri uključuju automobile iz Evrope i Azije, benzinske verzije, dizelske motore, hibride (blage, klasične i plug-in) kao i verzie sa pogonom na prednje točkove ali i one sa 4×4 pogonom.

Peugeot 2008 – cijena od 34,025 KM




Nova 2008. (na tržištu od početka 2020.) je narasla, a iako je izgrađena na šasiji automobila B-segmenta, dimenzije su joj bliže dimenzijama kompaktnog SUV-a. U unutrašnjosti će vozač i suvozač uživati u u dosta prostora, dok će i putnici koji sjede straga u usporedbi sa prethodnikom također biti zadovoljni. Prostor za prtljagu nove 2008. ima impresivan kapacitet od 434 litara (84 litara više od svog prethodnika) i dvostruki pod, zahvaljujući kojem nakon preklapanja naslona zadnjeg sjedišta dobivamo ravnu površinu. Opcije su trocilindrični benzinski motori snage od 100 do 155 KS (najsnažniji sa serijskim “automatikom”), dva dizela (100 i 130 KS) i “električni” od 100 KS. U gradu je dovoljan osnovni benzinski motor, ali optimalan izbor bit će 1. 2 motor sa 130 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem (varijanta od 155 KS ima veću potrošnju goriva). Za takav automobil moramo platiti najmanje 39,483 KM i to za osnovni Active paket opreme. Da bi sjeli za upravljač novog 2008 1.2 PureTech 130 EAT8 €6.3  sa paketom opreme GT Pack moramo platiti 49.218 KM.

Ford Puma – cijena od 37,490 KM




Iako je gradski crossover Eco Sport još uvijek u Fordovoj ponudi, Puma je početkom 2020. godine proširila asortiman modela. Iako se naziv odnosi na mali kupe zasnovan na Fiesti i proizveden od kasnih 1990-ih, 20 godina kasnije Ford to ime koristi u novom crossoveru. Puma duga 4,2 m temelji se na opsežnoj platformi Fieste i želi svoju masivnu figuru ugurati među svoje suparnike. Ali također želi impresionirati praktičnim vrijednostima. Sprijeda nudi puno prostora i visoko postavljena sjedala. U drugom redu, količina prostora za putnike je pristojna, iako se putnici visoki 180 cm tamo neće osjećati ugodno. Pumin prostor za prtljagu (456 l; u hibridnim verzijama 401 l) i MegaBox podnožno spremište zapremnine 80 l. Impresivni su. pretinac za rukavice obložen je sintetičkim materijalom i opremljen odvodnim čepom na dnu, što omogućuje pranje njegove unutrašnjosti vodom. Funkcionalnost prtljažnika dodatno je poboljšana podesivim podom. Unutra se nalaze digitalni satovi i moderni multimedijski sistemi s internetskom vezom. Nećemo biti razočarani Pumom u pogledu upravljanja, držanje u zavoju je uzorno, posebno u verziji ST Line, koja ima sportski ovjes. Međutim, kada se odlučimo za njih, moramo uzeti u obzir smanjenu udobnost ovjesa. Za one koji traže udobnost, također vam savjetujemo da izbjegavate kupovinu 18-inčnih felgi s gumama niskog profila. Do sada su dostupne samo tri verzije motora (svi benzinski u kombinaciji s ručnim mjenjačima), u rasponu od 95 do 155 KS. Preporučujemo vrhunski benzinski motor od 155 KS koji osigurava izvrsne performanse (0-100 km / h za 9 sekundi, prosječna potrošnja goriva približno 6 l / 100 km) i opremljen je blagim hibridnim sistemom.

Hyundai Kona – cijena od 36,990 KM




Nova Hyundai Kona je nakon tri godine prisustva na tržištu dobila svoj prvi facelifting i narasla 4 cm u dužinu. Vizuelno se promjenila, a posebno s prednje strane. Kaskadna rešetka ustupa mjesto znatno većoj koja se stapa s lukovima točkova. Trenutni asortiman na bosanskohercegovačkom tržištu uključuje jednu benzinsku 1.0 T-GDI i jednu dizelsku 1.6 CRDi 48V verziju. Prva je dostupna s pogonom na prednje točkove i ručnim mjenjačem, druga verzija je dostupna sa prednjim ali i sa pogonom na sve točkove, a doplata za 7DCT automatski mjenjač iznosi 3,500 KM. Kona ostavlja vrlo dobar utisak. Agilan je i praktičan, a zahvaljujući širokom popisu opreme može se lako prilagoditi individualnom ukusu kupaca.

Redovna cijena ulazne verzije s 1.0 motorom ispod haube kreće od 39,990 KM, ali zahvaljujući promotivnom popustu od 3,000 KM za ovu istu cijenu odlično opremljen primjerak sa paketom opreme Desire it (redovna cijena 42,990 KM). Novo u ponudi je dizel 1.6 CRDi 48 V sa promo cijenom od 41.990 KM. Uz kupovinu nove Hyundai Kone, uračunata je i garancija u trajanu od 5 godina.

Seat Arona – cijena 28,957 KM




Ovaj Seat model je prvi crossover B segmenta Volkswagen koncerna i bio je svojevrsni poligon za testiranje T-Crossa (VW) i Kamiqa (Škoda). Arona je izgrađena na platformi  Ibize, ali je duža za 8 cm, a viša čak 11 cm. Vozačevo mjesto je više za 5 cm. Automobil nudi ugodan položaj u vožnji,logičan rad i solidnu izradu. Boli samo tvrda plastika na vrhu ploče s instrumentima i na pločama vrata. Unatoč maloj karoseriji, iznenađuje količinom prostora za putnike, posebno straga i ima ga dosta za B segment. Tamo će i na dužim rutama odrasli ugodno putovati. Prtljažnik Arone ima kapacitet od 400-1280 l – jedan je od najvećih prtljažnika u ovoj klasi. Seat Crossover također se ističe po pitanju samopouzdanja u vožnji. Njegovo upravljanje je precizno, samopouzdano i predvidljivo u krivinama. Ovjes je krut, ali ova tvrdoća ne smanjuje previše udobnost vožnje. Paleta motora sastoji se isključivo od benzinskih motora (3- i 4-cilindrični). Osnovni od 95 konjskih snaga preslab je, ali verzija sa 115 konjskih snaga se može dobro snaći i izvan grada. Preporučujemo 1,0 TSI / 115 KM uparen s DSG mjenjačem (0-100 km / h za 10 sekundi, prosječna potrošnja goriva 6,3 l / 100 km). Za ulaznu verziju Reference sa 95 KS i 5-stepenim ručnim mjenjačem trebate izdvojiti 28.957 KM. Prednost Arone je 5-godišnja garancija

Škoda Kamiq – cijena od 30,403 KM




Kamiq (na tržištu od 2019.) najmanji je SUV u asortimanu češkog proizvođača, a povezan je s Volkswagenom T-Crossom i Seatom Aronom. Kamiq je duži od svojih rođaka za 13, odnosno 10 cm, a međuosovinski razmak je za 9 cm duži od Arone (isto kao u T-Crossu). Jedinstven je, jer u 4,2-metarsko tijelo može udobno primiti četiri odrasle osobe koje zahvaljujući 400-litrenom dvostrukom podu prtljažnika lako mogu ukrcati svoju prtljagu. Kamiqu također impresionira i digitalnim kokpitom (opcija), koji se sastoji od virtualnih satova i modernog multimedijskog sistema. Kao i u slučaju T-Crossa, i u ovom modelu preporučujemo kupovinu motora od 1,5 TSI / 150 KS, koji ga vozi vrlo učinkovito (0-100 km / h za 8,4 sekunde). Četverocilindrični turbo je fleksibilan i dobro funkcioniše sa 7-stepenim DSG mjenjačem. Realno, troši u prosjeku 7,1 l / 100 km. Ko si ne može priuštiti ovu varijantu motora za otprilike 4,000 maraka manje, može kupiti trocilindrični benzinski motor snage 1,0 / 115 ks, također u kombinaciji s DSG mjenjačem. Također, potrebno je napomenuti da je ponuda Kamiqa, veoma dobro usklađena sa potrebama bosanskohercegovačkih vozača.

Volkswagen T-Cross – cijena od 31,540 KM




Godinu i pol nakon Seat Arone, Volkswagen T-Cross ulazi u prodajne salone 2019. godine. Oba automobila koriste istu tehničku bazu, identične motore i gotovo iste performanse. Kako se razlikuju? Volkswagen T-Cross, koji je za 3 cm kraći od Seata Arone, nudi više prostora straga, sjedi se visočije, a u prtljažnik staje 55 l više. Prostor za motor i kabina također su nešto bolje zvučno izolirani u Volkswagenu nego u Seatu. Volkswagen T-Cross može se pohvaliti i bogatijim serijskim paketom asistenata u vožnji, ali i nešto višom cijenom. Volkswagenov SUV dug 4,1 m i širok 1,8 m jedinstven je, pogotovo kada je riječ o svojoj prostranosti. Odrasli putnik udobno će sjediti iza vozača od 185 cm i nećete mu masirati leđa koljenima. Bit će mjesta i iznad glave. Vozač će cijeniti visoko pozicionirano sjedalo, koje garantuje ne samo lagan ulazak, već i dobru vidljivost. Osim toga, ergonomija kokpita T-Cross jednostavno je dovedena do perfekcije. Prtljažnik ima veliki kapacitet – do 455 litara. To je vrijednost dobivena nakon što je zadnje sjedište pomaknete prema naprijed. Kad odrasli putuju straga, kapacitet prtljažnika se smanjuje na 385 l. Dvostruki pod omogućuje da se nasloni sklope kako bi se dobila gotovo ujednačena površina (blago nagnuta). Pohvalit ćemo i T-Cross zbog užitka u vožnji. Sistem upravljanja savršeno je uravnotežen. Automobil se ponaša prilično neutralno na krivudavim putevima i ne pokazuje pretjerani nagib. To je zbog čvrste šasije koja, međutim, osigurava umjerenu udobnost. Iako je raspon motora isti kao u Arone, u T-Crossu preporučujemo 1,5 TSI sa 150 KS i DSG mjenjačem. Od (0-100 km / h ubrzava za 8,5 sekundi, dok je prosječna potrošnja goriva 6,5 l / 100) km).