Manje snage po litri, ali veća izdržljivost! To su karakteristike prirodno aspirisanih motora (aspiracija = disanje, iako se češće koristi izraz “atmosferski motor” to znači da motor samostalno (prirodno) zahvata svjež zrak iz atmosfere. Nasuprot tome, postoje motori koji za zahvatanje svježeg zraka za sagorijevanje koriste prinudnu aspiraciju, što se realizira kompresorom (obično jednim vijčanog tipa) ili turbokompresorom),
u odnosu na turbo jedinice.

Vrijedi li uopšte uzeti u obzir takav motor?

Prirodno aspirisani motori sada su rijetki, a mnogi od njih su dokazani i mogu trajati godinama.
Benzinski motori, također prirodni aspirisani, stalno se poboljšavaju i uopšte neće nestati s tržišta
Turbopunjeni benzinski motori s malim kapacitetom u odnosu na generisanu snagu, npr. 1,2 l / 110 KS, uspijeva čak i pod haubom prilično velikog automobila.
Ako biste željeli uštedjeti gorivo sa takvim automobilom, teoretski je moguće: zadržavanjem niskih obrtaja kakve su mogli doživjeti samo turbo-dizelski motori prije 10-15 godina, izgaranje ispada minimalno, ne puno više od onoga što nudi prosječni dizel. Nažalost, u ovom trenutku se ulazi u praksu i sve pretpostavke mi padaju na pamet: automobil sa malim motorom, koji se stalno vozi velikom brzinom i koji držimo stalno pod maksimalnim opterećenjem sagorijeva više goriva nego dvostruko veći motor. Naprotiv, kada pokušavamo uštedjeti gorivo kod automobila sa malim motorima, automobil jednostavno ne vozi, putnici imaju želju da izađu iz automobila i poguraju ga.
Međutim, vrijedno je napomenuti da se razvoj motora s prirodnim aspiracijama nije zaustavio, kao što neki vjeruju, sredinom 90-ih, već traje i danas. Činjenica je da je među popularnim automobilima na bojnom polju ostala samo Mazda, u ostalim slučajevima (također u Toyoti i Hondi), prirodno aspirisani motor, osim hibridnih pogona, već je “odumiruća” tehnologiju, u kojoj je benzin bez turbo-normi. S druge strane, japanski Mazda-motori, proizvođač koji, barem u deklaracijama, na test stavlja dugotrajni, prirodno aspirirani pogon, rade nevjerojatno dobro. Mnogi vlasnici automobila sa modernim 2-litarskim benzincem bez turbo izjavljuju da lako postižu potrošnju goriva od 6 l / 100 km, a da se pritom ne značajno ograničavaju tokom vožnje.





Prije svega, kupci polovnih trebali bi razmisliti o prirodno aspirisanim jedinicama. Prije svega, među starijim automobilima izbor prirodno aspiriranih jedinica je veći, a drugo, kada kupujemo polovni automobil s snažnim pogonskim sklopom, uzimamo ga upravo u vrijeme kada treba očekivati ​​prve veće kvarove. Dogovarajmo se: ako se motor počne pokvariti tokom prve 3 godine rada ili prije nego što prijeđe 150 000 km, to znači da je to struktura koja je izrazito nerazvijena ili ima možda jedan, ali ozbiljan urođeni nedostatak. U sljedećim godinama rada, rizik od oštećenja (bilo da se radi o lančanim pogonima ili turbopunjačima) brzo se povećava.
Također je važno biti svjestan činjenice da nema jeftinih složenih popravaka, teških benzinskih motora, osim ako se ne odnosi na manje kvarove opreme, na primjer, senzore. Kada su u pitanju popravci jedinica sa prirodnom aspiracijom, u slučaju najjednostavnijih i relativno najslabijih motora, kao što je VW agregat sa 102 konjske snage kapaciteta. 1.6, pripadaju jednostavnim. Za intenzivnije jedinice sa komplikovanim sistemima varijabilnih faza vremena može biti različito, međutim, praksa pokazuje da tamo gdje nema turbo-a troškovi popravka i težina kvarova su manji nego u turbo motorima. A istina je da ništa nije tako jednostavno i jeftino da poboljšate performanse kao turbopunjač.
Među motorima s prirodnom aspiracijom koji se posljednjih godina koriste u popularnim automobilima, ispada da je izbor prilično velik. Usredotočili smo se na motore od 1,4 do nešto više od 2,0 litre. Jednostavne i jeftine popravke možete pronaći pod haubama automobila VW grupe (1,4 16V i 1,6 8V), Opela (1,6 i 1,8 Ecotec), kao i PSA (1,6 TU5 i 2,0 EW) ). Dizajn ovih motora još se pamti iz 1990. Napredni su i Fordovi benzinski motori (1.6 Zetec i 2.0 Duratec) i BMW (2.0 N46, kao i 2.5 i 3.0 M54). Međutim, u pogledu trajnosti i starosti, Prirodno aspirisane jedinice koje se koriste u japanskim automobilima su vrlo dobre.
Većina ih je debitovala sredinom prošlog desetljeća, a neki su i dalje u ponudi. Osim Mazde, to se odnosi i na Nissan (1.6 HR i 2.0 MR motori; na tržištu od 2006.) i Toyota (serija ZR debitovala je 2007.; kapaciteti: 1.6, 1.8 i 2.0). Benzinski motor bez turba može se naći i pod haubama automobila Honda, Mitsubishi, Lexus i Subaru. Vrijeme će reći, mnogo će ovisiti o emisijskim standardima, a više o samim mjerenjima. Ako se u međuvremenu nešto izmjeni, jedinice ove vrste mogu se ponovno roditi, ako ne umrijet će prirodnom smrću.

Dobri motori u BMW-u






Trajnost BMW benzinskih motora ponuđenih u mlađim modelima dijelimo u dvije faze: bolja, koja je trajala u razdoblju 2000-2007, i lošija – nakon 2006, kada su jedinice bile opremljene izravnim ubrizgavanjem goriva. Starije verzije smatraju se čvrstim i izdržljivim (to se posebno odnosi na verziju R6 s kodom M54 – toplo preporučujemo!), Mlađe verzije su mnogo ekonomičnije, ali se za njihovu trajnost postavlja mnogo pitanja, uključujući brizgaljke, VP pumpe i paljenje. Osim toga, troškovi dijelova i rada su veći.

BMW motor 2.0 – N46






Razumno izgaranje, dobre performanse i radna kultura u odnosu na oštećenje lanca, Valvetronica i curenje ulja – motor 2.0 N46 ima više prednosti nego nedostataka. Općenito, smatra se veoma uspješnim, posebno u 2-litarskoj verziji, koja je dostupna u nekoliko pogonskih verzija (129, 143, 150 i 170 KS).

BMW motora 2,5 i 3,0 – M54






Ovo je jedan od najboljih BMW-a “R6s” posljednjih godina! Čvrst, dinamičan (preporučujemo 2,5 i 3,0), s prekrasnim zvukom. Trajnost? Duga. Jedini ponavljajući problem odnosi se na gubitke ulja. Ponekad je rezultat izgaranja motora. M54 jedinica našla se pod haubom mnogih BMW modela, uključujući serije: 1, 3, 5, kao i X3, X5 i Z4.

Dobri Volkswagenovi motori






Proteklih 10 godina VW grupacija je napravila veliki iskorak. Prvo su FSI motori s prirodnom aspiracijom (bez problema) došli na tržište. Dobra je vijest da su u ponudi dva old-school motora s MPI ubrizgavanjem 1,4 16V i 1,6 8V. Oba motora su prošla modernizaciju poboljšavajući ne samo učinkovitost, već i trajnost. Stoga, u slučaju verzije 1.4 savjetujemo da se zanimate za verziju od 86 konja, odnosno 1.6 102 konjske snage.





Verzija prije modernizacije (75 KS) suočila se s nekoliko manjih propusta. Raznolikost koja se nudi od 2006. uklanja ove probleme. Snaga (do 86 KS) i obrtni moment (132 Nm) također su povećani. Dobar je motor za svakodnevnu vožnju u automobilima B klase (npr. Fabia II).

Volkswagen motor 1.6 8V / 102 KS






Pristojan motor jednostavne konstrukcije (glava od 8 V, blok od livenog željeza, neizravno ubrizgavanje). Najveće prednosti su jeftini dijelovi, jednostavna konstrukcija. Motor je instaliran do 2011. godine.

Dobri motori iz PSA – Peugeot / Citroen






Moderni 1.6 VTi i THP motori nemaju najbolju izdržljivost, dok se benzinski motori starijeg dizajna smatraju uspješnim. Njihovi trenutni problemi uglavnom su posljedica velike kilometraže i zanemarivanja usluga – mnogi vlasnici štede na popravcima (radi niske vrijednost automobila).

Citroen / Peugeot 1.6 TU5 JP4 motor






Preporučujemo verziju od 109 konjskih snaga (JP4) koja uspješno kombinuje osjetljivo izgaranje s dobrom dinamikom. Trajnost je više nego zadovoljavajuća, iako ima curenja ulja, puknu zavojnice, oštećena je prigušnica.

Citroen / Peugeot 2.0 EW motor






Dobar izbor, posebno u rafiniranoj verziji nakon modernizacije (2004) sa 140 KS. Jedinica je jeftina za servis i popravke, i dobro podnosi naknadnu ugradnju plinske instalacije, osim HPi varijante s direktnim ubrizgavanjem.

Dobri motori u Fordu






Benzin je srž ponude proizvođača iz Kölna. Među onima koji se koriste posljednjih godina pažmju zaslužuju dva 1.6 Zetec motora, kao i 2-litreni Duratec. Obje jedinice nisu pretjerano ekonomične (posebno 2.0), ali odlikuje ih jednostavna konstrukcija, jeftine su za popravak i što je najvažnije, ispadaju prilično izdržljivi.

Ford 1.6 Zetec motor






Zetec 1.6 motor ima dobru reputaciju na tržištu. Najčešća je verzija od 100 konjskih snaga, koja se smatra ne baš ekonomičnom, ali je jeftina za popravak i prilično izdržljiva.

Ford 2.0 Duratec motor






Jednostavan dizajn i malo napora prednosti su 2-litrenog (Mazda dizajn). Pogon stalnog lanca također radi svoj posao. Međutim, morate se prisjetiti visokog izgaranja, a na žalost ovaj motor ne voli LPG.

Dobri motori u Mazdi






Mazdini inženjeri postupno razvijaju benzinske atmosferske motore. Primjer: u SKYACTIV tehnološkim jedinicama uvedenim 2012 godine, mnoga rješenja imaju blagotvoran učinak na učinkovitost jedinice, uključujući omjer kompresije koji je porastao. U 2,0 iznosi 14:1, u 2,5 iznosi 13:1.

Mazda 2.0 motor






A ipak je moguće! Benzin s prirodnim aspiriranjem može biti i izdržljiv i ekonomičan i dinamičan bez potrebe za smanjenjem kapaciteta i dopune. 2.0 motor može se naći u više pogonskih verzija – od 120 do 165 KS.

Mazda motor 2.5






Dok se verzija 2.0 nalazi pod Mazdovim poklopcem motora: 3, 6, CX-3, CX-5 i MX-5, veća verzija 2.5 pokreće samo „šesticu“ i „CX-5“. Uz sve prednosti, 2-litreni agregat dodaje dobru dinamiku (192 KS).

Dobri motori na Nissanu






U 90-ima godinama Nissan-ovi benzinski motori postavljeni su kao mjerilo pouzdanosti, isključujući manja proklizavanja. Vrlo rano su se pojavili: ubrizgavanje goriva, potpuno aluminijske konstrukcije i glave sa 16 ventila. Kasnije je došlo do jasnog smanjenja kvalitete (QG serija – velika potrošnja ulja, QR – rizik od izgaranja klipova), no 2006. je Nissan predstavio vrlo uspješne jedinice 1.6 (HR) i 2.0 (MR). Oba motora možete pronaći ne samo na Nissanovim modelima, već i na Renault automobilima, a manji u Dacia automobilima.

Nissan 1.6 HR motor






Jedinica 1.6 (HR) dobiva povoljne kritike. Osim manjih kvarova, ne čujete za probleme s motorom. To je moderan pogon koji dobro funkcionira u kompaktnim automobilima i automobilima B klase – dobre performanse, razumna potrošnja goriva.

Nissan 2.0 motor (MR)






Vrlo uspješan – dinamičan, ekonomičan, izdržljiv. Karakteriše ga nizak otpor unutarnjeg trenja, ima čvrsti lančani pogon i izdržljivo „dno“ motora. Na tržištu ćete pronaći nekoliko verzija snage od 133 do 147 KS.

Dobri motori u Opelu






U posljednjih 10-15 godina Opel je u svoje automobile ugrađivao razne benzinske motore. Mnogi se i danas smatraju uspješnima, ali postoje i oni koji mogu izazvati mnoga neugodna iznenađenja. To ne ovisi samo o načinu rada ili broju pređenih kilometara, već i o godini proizvodnje – starije su jedinice nepouzdane, novije će se pokazati profinjenijima. Primjer: popularni 1.6 i 1.8 motori (serija Ecotec) u početku su se borili s problemom visokog izgaranja ulja, ali i verzije nakon modifikacija nisu osobođene ovih problema.

Opel 1.6 motor (Z/A16XER)






Motor je prilično izdržljiv, ne troši puno goriva, jeftin za popravak. Verzija uvedena početkom prethodnih 10 godina (Twinport; Z16XER) dobiva dobre kritike, a modernizovana verzija – A16XER još je bolja.

Opel 1.8 motor (Z/A18XER)






Motor 1.8 Ecotec svoj dobar ugled duguje spretnom usklađivanju performansi izgaranja i troškova održavanja s dostojnom trajnošću. Dobar izbor je verzija sa 140 konja uvedena 2005. godine.

Dobri motori u Toyoti





Toyota 1.6-2.0 motor (ZR)


Motori serije ZR (1.6, 1.8 i 2.0) pojavili su se 2007. zamijenivši sorte serije ZZ koje su se u prvoj fazi proizvodnje suočile s nekoliko problema. U početku je ponuda bila verzija Dual VVT-i, ubrzo nakon pojave verzije Valvematic. Trajnost? Više nego zadovoljavajuće! Ako mehaničari navode bilo kakve nedostatke, oni ukazuju na slučajeve oštećenja pumpe za vodu.