Koliko su poskupjeli novi automobili? Nijemci izračunali i prikazali zapanjujuću cifru

Novi automobili iz mjeseca u mjesec postaju sve skuplji. Za iznos koji je prije samo nekoliko godina bio dovoljan za kupovinu dobro opremljenog vozila C segmenta, danas teško možemo kupiti mali gradski automobil.

Još jedan problem su sve strožiji standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cijene proizvoda.Njemački časopis “Automobilwoche” pripremio je izvještaj na temelju istraživanja tržišta koje je proveo institut Jato Dynamics. Pokazuje da je u periodu od 2002. do 2020. prosječna cijena prosječnog kompaktnog automobila u Evropi porasla za čak 63 posto, a u B segmentu 59 posto.

Stručnjaci iz firme Jato Dynamics usporedili su cijene trenutno ponuđenih modela s njihovim kolegama s početka 21. stoljeća. Istraživanje uključuje Opel Astru, VW Golf, Peugeot 308, Toyotu Corollu i Ford Focus. Prosječna cijena 2002. im je bila 18 hiljada eura. Danas za malo bolje opremljenije prmjerke govorimo o iznosima od gotovo 30 hiljada eura.

Odakle takve razlike?





Naravno, to je zbog inflacije – 18.000 eura iz 2002. godine prevedeno  – je danas oko 25 hiljada eura. Međutim, pad kupovne moći samo je djelomično povezan s današnjim cijenama.

Novi automobili koštaju više jer su složeniji, komplikovaniji, bolje opremljeni, a često čak i veći od svojih kolega od prije mnogo godina. Zahtjevi kupaca se stalno povećavaju. Treba uzeti u obzir da bi se oprema koja se smatra prosječnom u segmentu 2002. danas smatrala izrazito lošom, a mnoge elemente koji su danas standardni nismo mogli dobiti ni uz nadoplatu.

Druga tačka koju su istaknuli autori izvještaja je promjena u načinu financiranja većine vozila. Danas se većina automobila iznajmljuje, nije u vlasništvu, a kupce više zanima cijena mjesečne rate nego cijena vozila. Ovakav način „kupovine“ znači da mnogi ljudi biraju skuplje automobile nego u slučaju tradicionalnih oblika financiranja.

Treći aspekt su, sve strožiji standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cijene proizvoda.