NaslovnicaNovostiKako koristiti tempomat za smanjenje potrošnje goriva i povećanje udobnosti?

Kako koristiti tempomat za smanjenje potrošnje goriva i povećanje udobnosti?

Mnogi moderni automobili su opremljeni tempomatom. Povećava udobnost vožnje, ali treba znati kako ga učinkovito koristiti za povećanje udobnosti i smanjenje potrošnje goriva.

Tempomat, nekada smatran luksuznom dodatnom opremom, postao je dodatak u mnogim modernim automobilima. Zbog nekoliko razloga. S trenutnom razinom informatizacije vozila, dovoljno je dodati tipku i aktivirati nekoliko redaka koda u upravljaču vozila. Euro NCAP postiže bodove zbog prisutnosti graničnika brzine koju je programirao vozač. Tempomat djeluje na isti način. Osim što umjesto maksimalne brzine održava programiranu.

U mnogim modelima automobila aktivni tempomat je integrisan s ograničavanjem brzine koji programira vozač.

Uloga tempomata je održavati brzinu koju je postavio vozač. Aktivni (adaptivni) tempomat nadgleda udaljenost do vozila ispred i koči ako je potrebno. Najnapredniji tempomat također uzima u obzir navigacijske smjernice i može usporiti prije približavanja ograničenjima brzine ili uskim krivinama.

Sve dok vozimo ravnim i praznim dijelom ceste, teško je govoriti o strategiji korištenja tempomata. Sve što trebate je postaviti brzinu koju želite i uživati ​​u većoj udobnosti vožnje ili smanjenoj potrošnji goriva.

Situacija se mijenja kada je cesta krivudava ili sa čestim zakonski regulisanim promjenama brzine. U slučaju značajnih promjena, vrijedi povremeno isključiti tempomat i sam kontrolisati dinamiku vožnje. Prije uspona, ekonomičnije je voziti uz brdo laganim gasom, umjesto da gas držite stisnutim da biste pod svaku cijenu održali brzinu. Zauzvrat, na dugim i ravnim spuštanjima, lagani gas i postupno povećanje brzine, daju bolje rezultate od kočenja motorom, što generiše samo gubitke energije. To je manje-više isti princip kao i sistemi tempomata koji se uglavnom nalaze u kamionima, uzimajući u obzir topografske karte ceste.

U stvarnosti bosanskohercegovačkih cesta aktivni tempomat obično najbolje funkcioniše kada je udaljenost od vozila ispred postavljena na najmanju moguću mjeru. Kod većeg se dogodi da elektronika nepotrebno koči.

Uključivanje tempomata, također aktivnog, ne oslobađa nas potrebe posmatranja ceste. Čak i tehnološki najnapredniji uređaj nije u stanju predvidjeti razvoj situacije na cesti niti ga posmatrati toliko daleko koliko i ljudsko oko. Ako na horizontu vidimo kraj autoceste, vrijedi isključiti tempomat da biste se zaustavili ispred njih prilikom kočenja motorom. Isto bi trebalo učiniti u slučaju zagušenja saobraćaja ili očekivane usporavanja saobraćaja npr. Zbog uključivanja kamiona u saobraćaj ili pokretanja manevra preticanja. Ako dobro reagujemo unaprijed i na vrijeme isključimo tempomat, nećemo morati ni dodirivati ​​kočnicu.

Ako naš automobil ima adaptivni (aktivni) tempomat s različitim načinima rada (npr. sportski ili ekološki), treba pročitati priručnik ili provjeriti koji od njih najbolje radi. U pravilu je način rada eco, koji najnježnije povećava brzinu, a zatim je gubi, što pomaže u smanjenju potrošnje goriva. Ako takva funkcija nedostaje, posmatrajmo ponašanje našeg automobila. Može se ispostaviti da je sa stajališta potrošnje goriva bolje postupno povećavati zadanu brzinu, nego postavljati na 80 km / h željenu brzinu od 120 km / h.

U BiH stvarnosti funkcija adaptivnog (aktivnog) tempomata ne funkcioniše uvijek. Niska uglađenost pokreta znači da, kako bi se izbjegle česte promjene brzine elektronikom, vrijedi postaviti najkraću moguću udaljenost. Automatsko prilagođavanje brzine otkrivenim ograničenjima brzine ne radi uvijek ispravno. Događa se da, na primjer, u blizini izlaza s autoceste, automobil pokuša kočiti sa 130 na 70 km / h.






RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments