Šta učiniti kada kupci ne žele kupovati električne automobile? Samo ih prisilte da to učine

0
84

Zvuči apstraktno, ali tako polako počinje izgledati naša stvarnost. Ko će biti nova i najlakša meta vlasti? Firme. Proekološka organizacija Transport and Environment lobira za uvođenje propisa koji pretpostavljaju da će se vozni park firmi sastojati samo od električnih vozila.

Prema pisanju “Politica”, ekološka nevladina organizacija Transport and Environment (T&E) želi da Europska komisija uvede propise koji zahtijevaju 100 posto elektrifikaciju korporativnih voznih parkova do 2030. U ovom trenutku nije jasno kako bi takve odredbe izgledale. No, prijedlog je u skladu s ambicijama političara EU, iako potpuno suprotan onome što tržište signalizira već mjesecima.

Hoće li propisi EU natjerati firme na kupovinu električnih automobila?

“Politico” s pravom primjećuje da je prijedlog T&E malo previše odvojen od stvarnosti, tim više što bi u praksi postavio još ambiciozniji cilj od zabrane prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem planirane za 2035. godinu. Gledajući trenutno stanje europskih proizvođača, koji su ispali žrtve, a ne, kako se političarima činilo, korisnici novih ekoloških propisa, još jedna izmjena zakona mogla bi dodatno pogoršati stanje Evropskih korporacija, pa time olakšavajući širenje kineskih marki.

S druge strane, urednici ističu da su europske firme zaslužne za otkup oko 60% novih vozila koja se koriste kao službena vozila, taksiji ili vozila za iznajmljivanje. Sve veći broj električnih vozila u njihovim voznim parkovima prisiljava gradske vlasti na izgradnju infrastrukture za punjenje. S vremenom bi se to pretočilo u veću dostupnost punjača i za privatne korisnike i time ublažio jedan od najvećih problema elektromobilnosti.

Hoće li firme morati kupovati električne automobile? Za to postoje metode

Naravno, niko ne bi trebao biti prisiljen učiniti bilo što kada su u pitanju izbori potrošača. Neki državni dužnosnici toga su itekako svjesni i odlučuju potaknuti kupnju električnih automobila, između ostalog, kroz porezne olakšice. Dobar primjer za to je Belgija, čiji su zakonodavci odlučili da će firme moći odbiti 100% porez na električare ako se nabave do kraja 2026.

“Vlada je promijenila porezna pravila i cijela flota službenih automobila vrlo brzo postaje električna”, rekao je izvršni direktor T&E William Todts, a prenosi Politico.

Prema Todtsu, povoljna porezna politika i čiste prometne zone učinit će infrastrukturu za punjenje proširenom i pristupačnijom za obične potrošače, a na tržištu polovnjaka bit će više pristupačnih električnih vozila.