Dizel ipak nije toliko loš? ADAC testirao emisije izduvnih gasova novih dizel motora

76

Njemačka tvrdi da dizel motor još uvijek ima budućnost i da ne šteti okolišu kako bi se moglo činiti. ADAC je testirao nove dizele u raznim popularnim modelima automobila. U studiji je čak bio i test pod ekstremnim opterećenjem.

Stručnjaci ADAC-a su provjerili, između ostalog kako se novi dizelaši nose s zagađenjem životne sredine u vožnji pod punim opterećenjem i hladnim motorom

Ispitivanja WLTC-a i autoceste provedena su ne samo s ugrijanim motorom, već i sa hladnim.

ADAC istraživanje pokazuje da moderni sistemi za obradu izduvnih gasova (SCR sistemi i verzije s dvostrukim doziranjem AdBlue) ispunjavaju svoj zadatak kako bi trebao.

Ogroman oblak crnog dima, koji se vuće za starim dizelskim motorom –  nije rijedak prizor kada se u već starom automobilu s prilično starim dizelom ispod haube odvažimo da malo jače stisnemo papučicu gasa, prije nego što motor dobro zagrijemo. Što je s modernim modelima s naprednim sistemima za naknadnu obradu ispušnih plinova? Ovo je jedan od testova koje je ADAC proveo testirajući moderne dizel automobile.

Takozvani ekstremni test proveden je na Volkswagen Golfu 2.0 TDI i Mercedesu 400d. Oba automobila s hladnim motorima morala su prevladati dionicu autoceste pod punim opterećenjem. Stručnjaci ADAC-a priznaju da je rijetkost da vozač svakodnevno postupa s motorom na takav način. Međutim, studija se smatrala dobrom prilikom za testiranje mogućnosti sistema za naknadnu obradu izduvnih gasova.

Pokazalo se da su oba automobila prošla test s zaključcima da “nisu zagađivači”. Izmjerene emisije azotnih oksida (NOx) u prvoj fazi vožnje ostale su znatno ispod 200 mg / km (naglašeno je da bi u starijim automobilima emisija bila višestruko veća). U sljedećoj su fazi automobili postigli iste niske vrijednosti kao u slučaju mjerenja s ugrijanim motorom (trenutna granična vrijednost u Euro 6 je 80 mg / km). Ovo nije kraj.

SCR sistemi rade po potrebi. Međutim, ima mjesta za poboljšanje

Spomenuti pokušaj uvod je u prilično opsežno istraživanje modernih dizelaša. Fokus je bio na emisiji različitih zagađivača, provodeći istraživanja u većem opsegu nego što je trenutno potrebno za postupak WLTP. Ispitivanja u ciklusima autocesta WLTC i ADAC provedena su ne samo s ugrijanim motorom, već i s tzv. od hladnog starta korištena su dnevna svjetla (ili kratka svjetla), uključena klima uređaj i automobili su natovareni ukupnom težinom od 200 kg. Svi koji su prošli prva ispitivanja prošli su u drugi krug, tj. Dodatni test cestovnog prometa (RDE mjerenje).

Rezultati? Prosječna emisija azotnog oksida za sve Euro 6d TEMP dizelske motore iznosi 49 mg / km. U slučaju Euro 6d, rezultat je bio 34 mg / km. Štaviše, emisije ostalih onečišćujućih tvari (ugljični monoksid, ugljikovodici te čestice PM i PN) također su očito ispod graničnih vrijednosti (izvještaj spominje znatno niže emisije od dopuštenih). Također s amonijakom nema problema (uostalom, ubrizgavanje uree jedan je od ključnih elemenata instalacije u novim automobilima), unatoč početnoj zabrinutosti zbog mogućnosti predoziranja.

Za vozače procijenjenih automobila to znači da moderni sistemi za pročišćavanje izduvnih gasova (SCR sistemi i verzije s dvostrukim doziranjem AdBlue) ispunjavaju svoj zadatak kako treba.

Emisija azotnih oksida u ADAC ekotestu

Marka / model Snaga (kW) NOx – ekotest mg / km NOx – Ispit mg / km hladnog motora WLTP NOx – WLTP ispitni motor topao mg / km Ispitivanje NOx – mg / km autoceste
BMW X1 sDrive 18d 110 8 7 5 11
BMW 320d Touring Steptronic 140 18 18 6 31
Hyundai Tucson 1.6 CRDi 48V DCT 100 47 21 3 129
KIA Ceed 1.6 CRDi 100 14 17 12 11
KIA Sportage 2.0 CRDi GT-Line 136 58 25 23 138
Mercedes GLA 200d 110 6 15 2 1
Mercedes GLB 220d 4MATIC 140 8 12 4 8
Mercedes E 400d T 4MATIC 243 9 18 5 3
Opel Astra ST 1.5 Dizel 90 16 21 7 22
Opel Insignia ST 2.0 128 11 19 10 2
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 96 26 51 18 5
Peugeot 508 2.0 BlueHDi 160 EAT8 120 19 27 20 9
Volkswagen Golf GTD DSG 147 30 17 4 75
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG 110 14 19 2 23

 

ADAC tvrdi da postoji prostor za poboljšanje. Dobar primjer su mjerenja na niskim temperaturama i neposredno nakon pokretanja motora. Tada se ispostavlja da svi automobili ne čiste izduvne gasove jednako učinkovito. Problemi se javljaju u modelima kao što su: Ford Kuga 2.0 EcoBlue, Mercedes A 180d ili Kia Sportage 1.6. U slučaju da brzo napustimo autocestu (puno opterećenje motora), lošiji je bio i Peugeot 3008 1.5 BlueHDi. Cenzurisani test autoceste također je, između ostalih, obuhvaćao i Dacia Duster Blue dCi 115, Jeep Renegade 1.6 Multijet, Ford Kuga 2.0 EcoBlue Hybrid i Kia Sportage 1.6 CRDi 136 AWD.

Autori izvještaja tvrde da je, na sreću, u mnogim automobilima dovoljno poboljšati dizajn sistema za obradu izduvnih gasova (npr. Upotrebom naprednijih katalizatora, funkcije zagrijavanja ili SCR s dvostrukim doziranjem) kako bi se poboljšali rezultati. Također postoje značajne rezerve u tehnologiji hibridnih pogonskih sistema, smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2. Također je teško naći rječitiji sažetak: “Trenutno ne treba napustiti motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.”