Za pješake električni automobili predstavljaju veću opasnost od vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.
Prema studiji iz Velike Britanije, dva puta je veća vjerojatnost da će pješake udariti električna/hibridna vozila nego vozila na benzin ili dizel. Jedan od razloga mogao bi biti taj da su vozila tiša – osobito u gradovima, slabije se čuju zbog okolne buke, objašnjava znanstveni tim u časopisu Journal of Epidemiology & Community Health.
Vozači električnih ili hibridnih automobila trebali bi obratiti više pozornosti na pješake jer ih možda neće čuti i izaći će na cestu, rekli su znanstvenici. Također se mora raditi na ublažavanju povećanog rizika. Moguća tehnička rješenja uključuju sustave za izbjegavanje sudara i autonomno kočenje u nuždi, prenosi revijaHAK
Istraživači pod vodstvom Phila Edwardsa s London School of Hygiene & Tropical Medicine istraživali su rizik od nesreća u Velikoj Britaniji koristeći podatke od 2013. do 2017. godine. Zabilježeno je oko 96.000 nesreća u kojima su sudjelovali pješaci, koje je udario automobil ili taksi. Otprilike u tri četvrtine nesreća sudjelovala su vozila s dizelskim ili benzinskim motorima (nešto manje od 72.000), a u dva posto (oko 1700) električna ili hibridna vozila.
Za otprilike četvrtinu nije pružena nikakva informacija. Istraživači su ove brojke stavili u odnos s udaljenosti koju prijeđe svaka vrsta vozila i izračunali stopu nesreća za pješake na oko 160 milijuna kilometara. Godišnji prosjek za električna i hibridna vozila bio je 5,16, dvostruko više nego za benzinska i dizelska vozila (2,40). Većina nesreća dogodila se u urbanim sredinama.
Istraživači upozoravaju da podaci sežu samo do 2017. i da bi moglo doći do iskrivljenja jer je vjerojatnije da će mlađi, manje iskusni vozači posjedovati električni automobil. Mlađi vozači općenito češće sudjeluju u prometnim nesrećama. Čimbenici kao što su razlike u masi ili ubrzanju vozila također mogu igrati ulogu.
Električni automobili često ubrzavaju moćnije i, kao i svi automobili, u prosjeku postaju sve teži. Novi električni automobili često su snažni, teški SUV-ovi ili limuzine. Analize iz nekoliko zemalja već su pokazale da je to jedan od razloga zašto su električni automobili odgovorni za više prometnih nesreća od motora s unutarnjim izgaranjem.
Električna vozila su tiha, posebno kada kreću. Zakon stoga zahtijeva namjerno generiranu, kontinuiranu buku kako bi i slijepe i slabovidne osobe mogle locirati vozila.