NaslovnicaNovostiVozili smo Porsche 911 GT3 Touring i Taycan Turbo S

Vozili smo Porsche 911 GT3 Touring i Taycan Turbo S

Od 1948. godine prošlo je 75 godina. Zašto naglašavam ovu godinu? 1948. godine Ferry Porsche je sa svojim timom proizveo Porsche 356 Roadster „Br. 1“. Time je obilježeno rođenje legendarnog brenda i postavljeni su temelji za priču o uspjehu koja služi kao primjer, za legendu o Porscheu. Proizvođač sportskih automobila obilježava svoju 75. godišnjicu 2023. godine proslavama širom svijeta.

Zahvaljujući proslavi 75 godina brenda, na mail adresu redakcije automobili.ba stiže pozivnica od Porsche Bosna i Hercegovina da učestvujemo u predstavljanju visokoperformansnih Taycan Turbo S, Taycan Turbo Cross Turismo, 911 GT3 Touring, Porsche 911 Turbo serija u Pragu, Češka Rupublika.

Porsche 911 GT3 Touring, Porsche Taycan Turbo S, Porsche 911 Turbo, Porsche Taycan Turbo Cross Turismo,

Ispred hotela Mama Shelter Prag, nas čekaju uredno parkirani automobili. Počinjemo u 8:00. Prvo – teorija. Manuel Wagner, Press Relations Specialist, Porsche Central and Eastern Europe, i instruktor Paul Robison nas informišu o pravilima kretanja, aspektima koji utiču na sigurnost vožnje, kao i planiranoj ruti koja vodi od Hotela Mama Shelter Prag do Plzena gdje je planirana zamjena automobila i natrag.

Manuel Wagner

Nakon brifinga krećemo prema automobilima. Za tim novinara iz Bosne i Hercegovine su planirana dva modela: Taycan Turbo S i 911 GT3 Touring.

Porsche 911 GT3 Touring vs/ Porsche Taycan Turbo S

Porsche 911 GT3 je predmet “tihe čežnje” mnogih ljubitelja automobila. Ogromnih 510 KS ispod karoserije od aluminija, čelika i karbonskih vlakana. Neki stručnjaci tvrde da je to najsavršenije serijsko vozilo za vožnju po trkaćim stazama, ali za nas je već unaprijed isplanirana i u navigaciju unesena ruta po slikovitim Češkim seoskim putevima.

Sa druge strane, Porsche Taycan Turbo S koristi dva elektromotora koji generišu maksimalnih 761 KS i 1050 Nm. Električni Taycan ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,8 sekundi, a 200 km/h se pojavljuje na instrument tabli 9,6 sekundi nakon starta. Najveća brzina Taycane Turbo S je 260 km/h.

Ostaje čežnja za:

Porsche Carrera Turbo i Porsche Taycan Cross Turismo Turbo koje su preuzele kolege iz Češkog automagazina.

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo

Nekoliko sati, pređenih 270 kilometara i sama mogućnost druženja s gotovo 1,271 konjskih snaga u jednom danu izazvala je puno pozitivnih emocija. Dok se moja razina adrenalina još nije normalizovala, pokušati ću analizirati karakteristike modela koje sam danas imao priliku voziti. Ovo iskustvo preporučujem svakom ljubitelju marke sportskih automobila.

Iz Praga krećemo sa električnim Porsche Taycan Turbo S, a nakon ručka u Plzenu preuzimamo 911 GT3 Touring….

Porsche Taycan Turbo S

Sjedam za volan Porsche Taycana Turbo S. Kroz glavu mi prolaze performanse ovog remek djela moderne tehnologije, 761 konjska snaga, 1050 njutn metara okretnog momenta, ubrzanje 0-100 km/h 2,8 s, maksimalna brzina 260 km/h, doseg prema WLTP 467 km.

Ispred mene kontrolna ploča koja svijetli kao kokpit modernog aviona. Zakrivljeni ekran iza upravljača, središnji ekran osjetljiv na dodir, touchpad za regulisanje temperature na središnjoj konzoli i još jedan ekran osjetljiv na dodir ispred suvozača. Wau! Zahvaljujući logičnom meniju, bio je potreban samo trenutak da se pronađu osnovne funkcije i da uparimo telefon sa sistemom koji nudi bežično povezivanje s Android Auto ili Apple Car Play.

Osjećam se kao pilot aviona kada zarola motore na početku piste. Pripremam se za lansiranje Tycana Turbo S. Ubrzanje od 0-100 km/h za 2,8 sekundi. Brojim 1, 2… na tahometru fakat stoja nakon 2,8 sekundi. Prije dolaska u Prag očekivao sam najbolje od ovog automobila, ali ono što nudi nadmašilo je moja najluđa očekivanja.

Ova nevjerojatna verzija doživljava se na drugačiji način nego, primjerice, u 911 GT3 Touring. Motori Taycana tiho bruje, kabina je fenomenalno zvučno izolirana, pa nedostatak jasne buke tokom ubrzavanja izaziva nevjericu koja se opet može smanjiti aktiviranjem Electric Sport Sounda, sintetičkog zvuka vožnje koji se povećava s opterećenjem i brzinom. Zanimljivo, čak i pri zaustavljanju možete čuti tiho brundanje u pozadini.

Nevjerica u performanse elektičnog automobila se vraća izlaskom na krivudavu seosku cestu. Taycan s masom od 2.410 kg fantastično reaguje na okretanje volana. To je savršeno intuitivno i stabilno, da imate utisak kao da teška baterija postavljena u podnicu ima funkciju magneta privučenog asfaltom. Taycan ima niže težište od 911. Također ima upravljive stražnje točkove koji rade prirodno i smireno kako to samo Porsche može dočarati.

Vožnja Taycanom je veliki užitak, ali i vrlo opuštajuća, pod uslovom da vam nije neugodno zbog masovnih pogleda prolaznika i drugih vozača usmjerenih prema Taycanu.

 

Porsche 911 GT3 Touring

GT3 verzija je suština trkaćeg uzbuđenja i tehnologije dostupne u cestovnom automobilu. Zahvaljujući obilježavanju 75-godišnjice Porsche sportskih automobila dobivam priliku sjesti za upravljač 911 GT3 s Touring paketom opreme. Prilazim testnom automobilu, ali mi nešto fali! Ovo je 911 GT3 – gdje je nestao veliki stražnji spojler?

Od 1990-ih, atmosferski motor i golemi stražnji spojler bile su karakteristike ovog posebnog pogonskog stroja, koji se tokom generacija mijenjao na mnogo načina.

Međutim, 911 GT3 sada dolazi sa paketom opreme Touring nakon godina izbivanja sa svim karakteristikama pogona i šasije sportskog modela. Dakle, ponavljam grandiozni četverolitreni šestcilindrični atmosferski motor i ovdje u stražnjem dijelu ima svojih 510 KS. Uz pomoć ovog paketa, najluđe varijante postaju malo pristupačnije za svakodnevnu upotrebu i vožnju na velike udaljenosti

Pritišćem tipku za startanje koja oživljava 4-litreni atmosferski boxer, što mi postavlja još jedan upitnik, ovaj put akustične prirode. Možda sjedim u Touring verziji, ali i dalje zvuči kao GT3. Nakon električnog svijeta tišine povremeni pritisak na bubnjiće je nevjerojatan. Zvuk uzrokuje drhtanje i lupanje koje se prenosi na vozača. Da, moram započeti s ovakvim opisom kako bi barem malo dočarao efekat koji je izazvao Porsche 911 GT3 Touring

Vozi se kao na šinama. Naravno, na preciznost vožnje utiče i upravljački sistem. Niskoprofilne, široke gume dimenzija 315/30 na stražnjim felgama od 21 inča stapaju Porsche s asfaltom.

911 GT3 Touring je dizajniran da bude superauto svaki dan. Omogućuje vam da se stopite s masom i da možete stići do Jadranskog mora malo udobnije, noseći sa sobom iznenađujuće veliku količinu prtljage. Ono što ovaj automobil može učiniti na cesti je apsolutno spektakularno. Precizan je poput skalpela i potpuno brutalan kad mu to dopustimo. Pritom je ipak Porsche i odlično komunicira s vozačem.

Sve što je lijepo kratko traje

Porsche Taycan Turbo S ili Porsche 911 GT3 Touring

Venama Porscheovih kupaca godinama teče benzin. Oni žele sinergiju s čistom mehanikom kako bi u potpunosti uživali u automobilu. Međutim htjeli oni to ili ne: Porsche također mora prijeći na električne automobile. Može li Porscheov prvi potpuno električni automobil, Taycan, “preobratiti” i najzagriženijeg ljubitelja “benzina”?

Električni motori ne znače kraj uzbuđenjima za volanom. Samo kompletan osjećaj podižu na drugi nivo. Nema tutnjave pri visokim okretajima niti pucanja auspuha pri mijenjanju brzina.

Nema, jer Porsche Taycan nema auspuh. Umjesto toga, imamo zvuk koji generišu zvučnici. Također nema motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Ustupio je mjesto električnim motorima smještenim na prednjoj i stražnjoj osovini.


Ove reference na automobile s unutrašnjim sagorijevanjem trebale bi napraviti prelaz na ono neizbježno, tj. elektrifikaciju. Električni automobili zahtijevaju promjenu navika koje su nas pratile desetljećima. U ovom trenutku je to teško zamislivo, ali u bliskoj budućnosti, kada vrijeme punjenja bude kraće i kada se na ulicama pojavi mreža brzih punjača, biti će lakše.

Taycan Turbo S je barem meni dokazao da električni automobili mogu biti fascinantni i uzbudljivi. Međutim, važne su i sklonosti vozača. Mnogi od njih još nisu imali dodira s elektromotorizacijom. No, dovoljno je provesti nekoliko sati za volanom ovakvog automobila da shvatimo da on ima više prednosti nego što smo u početku mislili.

Htjeli mi to ili ne, budućnost automobilske industrije ipak pripada električnom pogonu.

VEZANI ČLANCI

KUPUJEMO NOVE