TWI marker istrošenosti gume ide u istoriju. Proizvođači guma smislili bolje rješenje

Debljina profila guma ima značajan uticaj na njihovo ponašanje, posebno na mokrim podlogama, a kod zimskih guma i na snijegu. Zbog toga gume imaju TWI marker koji obavještava o istrošenosti gume. Jedna od novijih i zanimljivih ideja je drugačiji marker dubine profila koji koriste neki proizvođači.




Ovakvi brojevi kao na slici prvo su se mogli vidjeti na Nokian gumama, no s vremenom su ih uveli i Continental i Goodyear, iako se sada vjerojatno mogu naći i na gazištima drugih proizvođača. Tajanstveni brojevi nisu ništa drugo nego označavanje dubine utora gaznoga sloja izražene u milimetrima. Broj odgovara određenoj dubini, a kada se gazni sloj istroši, broj nestaje.

Najniži vidljivi broj je 4. S pravom, jer gazni sloj od 4 milimetra ne daje dobre karaketeristike zimskoj gumi, pa čak ni ljetnoj. Kad ostanu samo četiri, guma je još uvijek ispravna, ali to je znak da morate kupiti novu. Kada četiri nestane, guma je korisna samo za zamjenu.

Zašto je dubina profila toliko važna?

Aquaplaning u stvarnim uslovima. Smanjite brzinu na klizavim površinama! (video)

Žljebovi gaznog sloja djeluju kao spremnik vode na spoju gume s cestom. Kada vozimo po mokroj podlozi, gazni sloj je u kontaktu s njom, a utori pružaju prostor za vodu koja leži na cesti, a ne istiskuje se ispod gume. Da nema utora, glatka guma ne bi mogla istisnuti vodu s površine ceste i automobil bi izgubio prianjanje.

Što je više utora u gaznom sloju na mjestu kontakta gume s podlogom, to je više prostora, a time i veća rezerva za skladištenje te vode. Žljebovi gaznoga sloja će biti prostraniji što su širi i dublji i što ih je više na gumi . Zbog toga zimske gume gotovo uvijek imaju dijagonalni uzorak gaznog sloja (tzv. uzorak riblje kosti), jer ovaj oblik uzorka omogućuje stvaranje više utora u kontaktnoj površini gume nego u slučaju uzdužnog gaznog sloja.

To je poput pravougaonika u kojem nijedna stranica nije dugačka kao njegova dijagonala. U međuvremenu, kontaktna površina gaznoga sloja s cestom uvijek je pravougaonog oblika.

Nazivnu širinu utora i njihov broj određuje proizvođač gume, tako da nakon odabira pojedinog modela gume nemamo uticaja na to. Međutim, njihova dubina je strogo ovisna o potrošnji. Dakle, mi kao korisnici imamo uticaj samo na ovaj parametar. Ako gumu zamijenite ranije, bolje će se ponašati na mokrim površinama. Ako to učinimo kasno, njegovi parametri će biti puno lošiji.

Da biste shvatili koliko je bitan ukupan broj ili jednostavno kapacitet utora gaznoga sloja, dovoljno je pogledati neke motosportske discipline u kojima se koristi urezivanje guma. Kad pada kiša, servisni timovi režu gazni sloj gume kako bi odgovarao mokrim ili prljavim površinama. Naravno, nauštrb suhog gripa. Gazište je uvijek izrezano tako da ima više utora ili da su širi. Također se uvijek radi o povećanju njihovog ukupnog kapaciteta na kontaktnoj površini s cestom.

Hyundai i20 (2023). Cijena u BiH kreće od 26,990 KM