Umjetna inteligencija ulazi u sve više područja naših života. Nakon generisanja grafika, videa ili traženja parova na stranicama za upoznavanje, vrijeme je za prijevoz. Dva njemačka grada postat će pioniri u korištenju umjetne inteligencije za poboljšanje kvalitete prijevoza. U tu će svrhu Nijemci potrošiti milione eura.
Tehnološki skeptici koji predviđaju da će umjetna inteligencija ljudima oduzeti posao možda imaju pravo. Iako ne sasvim. Činjenica je da se AI polako implementira u gotovo svaki uređaj, ali je još uvijek samo alat koji je namijenjen podršci ljudskom radu, a ne njegovoj zamjeni. Njemačko savezno ministarstvo digitalnih poslova i saobraćaja razumije ovu ulogu umjetne inteligencije i koristit će je za poboljšanje cestovnog saobraćaja u dva njemačka grada.
AI će se koristiti u dva njemačka grada s različitim veličinama
Pilot gradovi koji će koristiti umjetnu inteligenciju su Leipzig u Saskoj i Landau in der Pfalz u pokrajini Rheinland-Pfalz. Istraživački projekt AIAMO (Artificial Intelligence And Mobility) ima za cilj kontrolisati cestovni saobraćaj pomoću umjetne inteligencije.
Zašto ova dva grada? To je zbog njihovog potencijala u smislu naseljenosti i cestovnog saobraćaja. Leipzig ima preko 600 hiljda stanovnika, a Landau in der Pfalz oko 37 hiljada. Ovo su dva vrlo različita grada u kojima će upotreba umjetne inteligencije imati najviše smisla. Alat će imati za cilj poboljšati cestovni saobraćaj, planirati daljnje aktivnosti, izbjeći saobraćajne gužve i povećati potencijal javnog prijevoza.
Oba će grada biti pioniri u Njemačkoj kada je riječ o korištenju umjetne inteligencije u cestovnom saobraćaju. Na temelju podataka iz tih gradova kasnije će drugi njemački gradovi moći koristiti AI za poboljšanje cestovnog saobraćaja.
AIAMO u službi sigurnosti
Projekt AIAMO ima za cilj razviti i testirati rješenja potpomognuta umjetnom inteligencijom. Prema pretpostavkama, projekt između ostalog treba: optimizovati saobraćajne tokove i bolje integrisati javni prijevoz u mrežu. AI analizira i kombinuje baze podataka kako bi razvila najbolja rješenja za određeno područje.
Alat reaguje u stvarnom vremenu, pokušava izbjeći blokade i poboljšati protok. Jednako važno, pokušava predvidjeti saobraćaj i također prati podatke o okolišu, uključujući kvalitetu zraka i razine emisija.
Leipzig će napraviti 50 mjernih stanica, dok će se u Landau koristiti postojeći sistem duž središnjih saobraćajnih osi. Projekt je dio njemačke strategije za implementaciju umjetne inteligencije. Dobio je državnu subvenciju od 16,7 miliona eura .