NaslovnicaSavjetiElektrični autiStanice za zamjenu baterija ipak imaju smisla

Stanice za zamjenu baterija ipak imaju smisla

Kada raspravljamo o tome može li zamjena baterija u električnim automobilima biti alternativa njihovom punjenju, Kinezi ne razmišljaju dvaput, oni to jednostavno rade.

Kada je u januaru Nio, ulazeći u Norvešku, najavio izgradnju stanice za zamjenu baterija, neki su reagovali da će to biti katastrofa. Prisjetimo se historije američko-izraelskog startupa Better Place, koji je želio revolucionirati Evropu pripremajući mrežu stanica za zamjenu baterija za Renault Fluence ZE.

Osim očitih poteškoća u ovom slučaju, odnosno preranog izlaska na tržište, apsurdnog plasmana baterija i budimo iskreni neprihavaćanja ovog Renault modela od strane kupaca, skrenimo pažnju na činjenicu da proizvođaču nije bilo isplativo proizvoditi automobile koji se neće potrošiti i kupci neće imati razloga da ih zamijene.

Međutim, u Kini ovu temu, osim Nia, populariše, između ostalih i Baic. Ovako, na primjer, rade taksiji u regiji Hebei:




Taksi staje na određeno mjesto na “mjenjačnici” baterija, a onda se za to pobrine mašina. Vadi ispražnjeni akumulator iz auta i ugrađuje napunjeni. Cijeli proces traje oko 3 minute. Autor zapisa na Twitteru dodaje da je cijena takve usluge za taksista 45 juana, odnosno manje od 12 maraka, a taksist će s takvom baterijom prijeći i do 150 km. 12 maraka danas je u Bosni i Hercegovini oko 5 litara bezolovnog – za toliko je teško voziti 150 km.

No, vratimo se Kini. BAIC je planirao zamijeniti 50.000. električnih taksija uoči početka Zimskih olimpijskih igara koje će se održati sljedećeg februara u Pekingu i okolnim gradovima u regiji Hebei. Do kraja iduće godine želi imati tri hiljade takvih stanica koje će moći podnijeti pola miliona automobila. 2020. imao ih je 200.

Standardna stanica pokriva površinu od 75 m2, može pohraniti do 60 baterija i servisirati do 500 automobila dnevno. Thedriven tvrdi da su drugi igrači zainteresovani za temu, želi izgraditi svoju mrežu u Kini, između ostalih BP. Shell želi učiniti isto s Niom. Danas ovo rješenje koristi preko 160 hiljada kupaca. U Kini već postoji više od 20 modela podržanih stanicama za razmjenu, a nedavno je razvijen službeni standard za izradu i rad zamjenjivih baterija. Zahvaljujući njemu, takva se razmjena može obaviti na svakoj stanici, a ne samo s logotipom proizvođača automobila.

Ali da se proizvođačima neće isplatiti?

Naravno da ne. Oni koji mijenjaju polovne automobile za nove ne rade to zato što je prethodni dotrajao, nego zato što žele i isplati im se. Ako dobiju atraktivnu ponudu za drugo vozilo, zašto ga ne zamijeniti? Pogotovo što bi sam auto bez baterije mogao biti puno jeftiniji nego danas. A baterija bi bila posebna ponuda.

Osim toga, činjenica da kupovina polovnog električnog automobila neće uključivati ​​korištenje pokvarenih baterija, ili će uključivati ​​rizik skupe zamjene, može ohrabriti one koji iz raznih razloga izbjegavaju salone novih automobila i preferiraju polovna vozila. A ako za to dobiju razumnu ponudu pretplate, možda će početi razmišljati o električnom automobilu čak i ako žive u stambenim zgradama.

Sve treba standardizovati, razumno urediti, financirati i osigurati izvore energije koji će omogućiti masovno punjenje stotina baterija odjednom. Ali to je već druga priča.

Hyundai i30 (2022). Cijena u BiH kreće od 28,490 KM




VEZANI ČLANCI




KUPUJEMO NOVE