Škoda Octavia je najtraženiji automobil na našem tržištu, o čemu svjedoči činjenica da je već nekoliko godina najprodavaniji automobil. Također je i najprodavaniji model u prvom polugodištu ove godine u BiH. Naravno, treba napomenuti da se taj podatak onosi na model treće generacije (A7), dok je sada na našem testu nešto sasvim novo:
Škoda Octavia četvrte generacije (A8)
Naime, o Octaviji treće generacije poznato je gotovo sve, a vlasnici su uglavnom zadovoljni. Sretnete li vlasnika Škode Octavie vjerojatno će biti pun hvale za svoj automobil i često onaj koji jednom postane vlasnik Škode to ostaje i u budućnosti.
Pruža dovoljno prostora za porodicu i poslovično odličnu Volkswagenovu tehniku, uz pristupačniju cijenu. S druge strane, Octavia se često koristi i kao poslovni automobil, gdje opet imamo oduševljene zaposlenike kojima nije problem prevaliti hiljade kilometara mjesečno. Iako nije bila uvijek atraktivna izgledom, to se sa novom generacijom mijenja.
Škoda Octavia četvrte generacije se tehnoločki oslanja na Golfa osme generacije, sa kojim dijeli MQB platformu i brojna tehnička rješenja
Nova Octavia je, u odnosu na direktnog prethodnika narasla i zahvaljujući novim proporcijama i najnovijim dostignućima u dizajnerskom izrazu, još je emotivnija i dinamičnija. Tako je u odnosu na direktnog prethodnika duža za 19 mm, šira za 15 mm, a korisna zapremina prtljažnika povećana je za 10 i iznosi 600 l, što je najviše u svom segmentu.
Dizajnerski gledano, prednji branik i maska hladnjaka su potpuno novi i pokazuju jasnu pripadnost, kao i svi novi Škodini modeli. Prednja svjetla su oštrija, vizuelno moderna, te koriste LED tehnologiju kao standard. Stražnja svjetla, stop svjetla i svjetla za maglu, također su sačinjena od LED elemenata.
Novodizajnirani su i krovni nosači koji naglašavaju izduženu siluetu, pa Octavia hatchback izgleda gotovo kao coupé.
Jednako kao i eksterijer, i enterijer donosi temeljne izmjene, koje s prethodnim modelima nemaju poveznice. Vozač će prvo zapaziti novi dvokraki multifunkcionalni volan, sa novim komandnim tipkama, za ukupno 14 različitih funkcija, što znači da vozač veoma rijetko ima potrebu skinuti ruke sa volana.
Također, na centralnoj konzoli su samo osnovne tipke, a gotovo sva podešavanja se obavljaju na taktilnom displeju, uključujući i ambijentalno osvjetljenje.
Unutrašnjost je gotovo futuristički oblikovana, a dominantnu poziciju zauzima centralni ekran dijagonale 10 inča, koji nudi velike mogućnosti, od navigacije, povezivanja s telefonom (Apple CarPlay, Android Auto, SmartLink), napredne multimedije, kontrole vozila,… ukratko – Virtualni kokpit kod Octavie je jedan od najboljih koje smo vidjeli do sada.
Jadna od osnovnih prednosti koje Škoda istče je ponuda prostora kojoj je teško parirati.
Očekivano, prednja sjedišta sa mogućnošću električnog podešavanja i memorisanja su veoma dobra, ali stražnja klupa donosi neočekivano mnogo prostora, što se nastavlja i u prtljažniku, osnovne zapremine 600 l.
Škoda nudi veliki broj „Simpy Clever“ rješenja: tako su u vratima kišobran i četka, u poklopcu rezervoara za gorivo smješten je strugač za led, a u prtljažniku su nove praktične i pomične kuke i pregrade. Osim toga, za punjenje mobitela predviđen je indukcioni punjač na dnu centralne konzole, dok su putnicima straga dostupna dva USB porta, kao i utičnica napona 220 V.
Osim toga, potrebno je naglasiti da je nova Octavia automobil koji nudi gotovo sve sisteme sigurnosti i asistencije, koji se nalaze u automobilima najnovije generacije. Sistem koji koristi radar i kameru održava rastojenje sa vozilom ispred, održava kolovoznu traku, obavještava o objektima u mrtvom uglu, prepoznaje saobraćejne znakove… a dio tih informacija projektuje u head-up displej.
Nova Octavia nudi i mnogo toga sa tehničke strane, pa se testirani model može pohvaliti motorom 2.0 TDI sa 150 KS i 7-stepenim DSG mjenjačem, koji ima potpuno novi komandni sistem, pa je umjesto tradicionalne ručice tek jadva primjetan „shift“, uz neizbježne ručice smještene uz volan. Potencijalni kupci trebaju znati da motor 1.6 TDI više nije u ponudi, ali je u ponudi benzinski 1.0 TSI motor sa 110 KS, koji dolazi kao najslabija (osnovna) benzinska varijanta.
Kako se Octavia ponaša u vožnji?
Ukratko rečeno veoma dobro, čak i bolje od očekivanja! Naime, da ponovimo,Octavia koristi platofrmu kao i Golf 8, što joj daje odlične predispozicije, jer u osnovi ima pogon na prednje točkove, sa veoma dobrim diferencijalom i McPhersonovim sistemom ovjesa, koji će osigurati stabilnost u gotovo svim situacijama.
Veliko međuosovinsko rastojanje je još jedan od aduta za udobnost, a ako tome dodamo da Octavia ima relativno nisko težište i dobar raspored mase, vozna svojstva jednostavno rečeno ne mogu biti loša.
Kao što smo već napomenuli, testirani model pokreće turbodizelski motor 2.0 TDI sa 150 KS i 360 Nm obrtnog momenta, koji se do prednjih točkova prenosi preko 7-stepenog DSG mjenjača (sa dvostrukim kvačilom). Vozač ima mogućnost korisiti „paddle shift“ kontrole, ili jednostavno prepustiti da automatika „razmišlja“ i mijenja stepene prenosa prema vlastitim programima. Na taj način je moguće ostvariti prosječnu potrošnju od 4,5 l/100 km, koja zanemarivo odstupa od tvorničkog podatka. Ipak, treba imati na umu da je Octavia teška 1,5 tona, što znači da se temperamentan vozač neće moći „uklopiti“ u tvornički deklarisane podatke o potrošnji goriva.
Zaključak:
Sa novom Octaviom češki brend je napravio veliki iskorak, jer je to moderan automobil u svakom pogledu, kojem samo zlobnici mogu naći zamjeku. Octavia vas neće razočarati ni tehničkim rješenjima, ni izgledom, a ni ponudom prosotra.
Cijene su dosta dobro pozicionirane, iako dosta variraju u zavisnosti od opreme, pa je za bogato opremljen model, kao na testu, potrebno izdvojiti 63.901 KM.
Ipak, potrebno je istaći da se osnovni model, sa benzinskim 1.0 TSI motorom sa 110 KS i paketom opreme Ambition, u BiH može nabaviti po cijeni od 35.168 KM, dok bi za osnovni model sa dizelskim motorom (Ambition, 2.0 TDI, 115 KS, manuleni 6-stepeni mjenjač) trebalo izdvojiti 40.417 KM.
Serijska oprema:
Rezervni točak umanjenih dimenzija
Disk kočnice nazad
Servo upravljač SERVOTRONIC
Alat
Blokada diferencijala XDS
Disk kočnice naprijed
Odbojnici u boji vozila
MF kožni upravljač
Manuelno podešavanje visini prednjih sjedišta
Pretinci u prtljažnom prostoru
Preklopiva stražnja klupa+centralni naslon za ruku
Treći naslon za glavu nazad
El. otključavanje prtljažnika iznutra
KEYLESS GO + kessy paljenje motora
Termoizolaciona stakla
Samozatamnjujuće unutarnje ogledalo
El. podizači prozora naprijed i nazad
Zračni jastuk za koljeno vozača
Bočni zračni jastuci + zračne zavjese naprijed
Crni dekorativni umetci
Centralni naslon za ruke naprijed
Retrovizori u boji karoserije
Lane assist
Ručica mjenjača presvučena kožom
El. podesivi i preklopivi, grijani retrovizori
Električni imobilajzer
12 V utičnica u prtljažniku
ACTIVE info displej
Indikator pritiska u gumama
START STOP sistem
Manuelno podesiva podrška za leđa kod prednjih sjedišta
Navigacioni uređaj COLUMBUS
Dekorativni umetci u srebrenoj boji
Parking senzori nazad
LED stražnja svjetla
8 zvučnika
Tempomat sa limitatorom brzine
Stražnja svjetla za maglu
LED stražnja svjetla
Prednja svjetla za maglu
CLIMATRONIC
Osvijetljenje prtljažnika
Idikator za nevezan pojas naprijed i nazad
“SMART LINK+” (wireless konekcija)
Alu točkovi “ROTARE AERO” 7J x 17” – 4 komada
Gume 205/55 R17 91V SUPER ROWI
Tekstilna sjedišta
Glasovna kontrola
DAB
USB C
Pomoć pri kretanju u brdu
Parking kočnica
Dodatna oprema:
Grijana sjedišta naprijed i nazad
Virtuelna pedala
Zatamnjena stakla SUNSET
Krom paket
PARK ASSIST (samostalno parkiranje vozila)
Produžena garancija 4 godine ili 120.000 km
Senzor prepoznavanja umora
Head-up ekran (projekcija na vjetrobransko staklo)
Bočni zračni jastuci+zračne zavjese naprijed i nazad
Adaptivna kontrola šasije sa Izborom načina vožnje
Trozonski klima uređaj
ALU točkovi VEGA AERO , crne, sjajni dijelovi, 7,5J x 18 – 4 komada
LIGHT paket (Matrix beam LED glavna svjetla+dinamička kontrola svjetala sa korner funckijom+LED stražnja svjetla)
Sun and Pack paket (Multiflex tabla+mehaničke rolo zavjese na stražnjim bočnim staklima i petim vratima)
Komforna telefonija sa LTE + bežično punjenje + Bluetooth
230V utičnica + 2x USB naprijed, 2x USB nazad (centralnoj konzoli), 1x USB port u prednjem unutrašnjem retrovizoru
El podesivi, samozatamnjujući, grijani, preklopivi retrovizori sa funkcijom memorije+SIDEASSIST+Boarding svjetla
El. podesivo sjedište vozača sa funkcijom memorije
Paket – ambijentalno osvijetljenje
Infotainment online 1 godina
Tehnički podaci: | |
Motor | 2.0 TDI, 1.968 ccm |
Maksimalna snaga | 110 kW (150 KS) pri 3.000 – 4.200 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 360 Nm pri 1.700 – 2.750 o/min |
Potrošnja goriva | 3,2 – 4,4 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2 | 96 g/km (WLTP) |
Masa vozila | 1.465 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 227 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 8,7 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.689 mm |
Širina | 1.829 mm |
Visina | 1.455 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.686 mm |
Zapremina rezervoara | 45 l |
Zapremina prtljažnika | 600 l |
Cijena osnovnog modela | 36.911 KM |