Šest razloga uznemirujućeg trzanja i neravnomjeranog rada motora

5641

Uznemirujuće trzanje motora može imati mnogo uzroka. Pogledajmo što može izazvati neravnomjeran rad pogonske jedinice.

Dolazak hladnih i vlažnih dana često negativno utiče na rad motora u našem automobilu. Tada iznenada primjećujemo poteškoće s pokretanjem hladnog motora, pojavljuju se problemi s održavanjem glatkog broja okretaja u praznom hodu, automobil lošije ubrzava i i troši više goriva, a prije svega neugodno trza. Ponekad ti simptomi nestaju kako se motor zagrijava. Još veće zaprepaštenje uzrokuje činjenica da uznemirujući simptomi nisu praćeni paljenjem lampice upozorenja za kvar motora. I ne samo to, čak ni kompjuterska dijagnostika ne može riješiti problem.

Šta onda učiniti?




Ako opisane simptome ne prati niti jedna pogreška otkrivena dijagnostičkim uređajem , najvjerojatnije imamo posla s “varanjem” jednog od senzora. Dijagnoza ne otkriva pogrešku jer senzor radi, ali šalje netačne informacije, na primjer o dozi zraka koja se uzima ili temperaturi rashladne tekućine. Kao posljedica toga, pogonska jedinica ne prima odgovarajuće doze goriva i postoje kvarovi u radu. Konačna dijagnoza kvara dobit će se nakon usporedbe vrijednosti senzora s stvarnim.

Kvar prepoznajte po simptomima Povremeno neki neuspjesi imaju tipične simptome. Ako se u kabini osjeća izrazit miris izduvnih gasova, najvjerojatnije su podloške ispod mlaznica izgubile čvrstoću. Intenzivni crni dim daje impuls za provjeru stanja usisnog sistema u dizelskom motoru. Zauzvrat, neravnomjeran rad motora najčešće je uzrokovana neispravnim gasom ili oštećenom lambda sondom. Pogledajmo šta je najčešće odgovorno za neravnomjeran rad motora i trzanje pogonske jedinice.

Zrak propušta u sistem goriva

Nepoželjna doza zraka ulazi u motor propuštanjem uzrokovanim oštećenjem, npr. Na digtungu usisnog razvodnika ili puknutoj cijevi, što mjerač protoka ne registruje. Kao rezultat, motor  radi neravnomjerno i trza se prilikom ubrzavanja, a kod dizela je i intenzivan crni dim.

Dotrajale svijećice (benzinski motori)

Ako se trzanje ili nenormalan rad smiri nakon što se motor zagrije, to je možda zato što svjećice ne rade ispravno: ne mogu stvoriti iskru dok je motor i dalje hladan. “Bobine” također pate od istrošenih svjećica.

Izgorjeli grijači (dizelski motori)

Problem poznat vlasnicima dizelaša. Ako jutarnjem pokretanju treba dugo da pokrene starter, a nakon pokretanja motor ne radi pravilno (ili je popraćen vibracijama), najvjerojatnije su pokvareni jedan ili dva grijača. Ponekad njihov kvar prati bijeli dim iz auspuha.

Pogrešno podešeni ventili




Na nekim se automobilima ventili i dalje podešavaju ručno. Premali ili nikakav zazor uzrokuje gubitak kompresije, što se očituje trzavim ili otežanim pokretanjem motora.

Kvar senzora motora

Senzori šalju puno važnih informacija na upravljačku jedinicu motora, poput položaja radilice ili bregastog vratila, temperature rashladne tekućine, pa čak i vakuuma u usisnom razvodniku. Kvar bilo kojeg od ovih senzora može pridonijeti nepravilnom doziranju goriva i poremećajima u radu motora. Nerijetko se pojavljuje kvar dok je motor još hladan.

Začepljeni filtri za gorivo i zrak

Nakupljanje prljavštine unutar filtara ograničava njihov kapacitet i nepovoljno utiče na performanse i rad motora.