NaslovnicaElektrični autiPutuj Evropo, nemoj više čekati na nas! Njemačka već postigla cilj od...

Putuj Evropo, nemoj više čekati na nas! Njemačka već postigla cilj od milion električnih automobila na cestama

Plan koji je vlada Angele Merkel najavila 2010. godine da će na cesti imati milion električnih automobila i plug-in hibrida privodi se kraju. Njemačka očekuje da će ga provesti sada, u julu. Za Bosnu i Hercegovinu je to prilika za posmatranje dobrih praksi.

Iako je plan bio postići cilj do kraja 2020. godine, višemjesečno odgađanje teško bi se moglo nazvati neuspjehom. Prema Reutersu, Peter Altmaier, njemački ministar privrede, u intervjuu za “Tagesspiegel” priznao je da će već u julu 2021. na cestama imati milion električnih i plug-in hibrida. Ali ovo nije kraj. Moguće je da će Njemačka 2030. premašiti svoj dugoročni cilj od 7 do 10 miliona automobila sa utikačem.

Dakle, nema sumnje da se Nijemci puno bolje nose s razvojem elektromobilnosti od Bosne i Hercegovine. Pogled na “Mjerač elektromobilnosti” pokazuje devastirajuću stvarnost:

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine, u ovu zemlju je prvo električno vozilo uvezeno 2017. godine, kada ih je bilo ukupno deset; 2018. – sedam; 2019. – četrnaest, a za prvih 11 mjeseci prošle godine dvanaest. Još po nečemu 2020. godina obara rekorde, jer je kataloška vrijednost uvezenih elektičnih automobila 1,01 milion KM (oko 550.000 eura). Međutim, broj od ukupno 43 električna vozila koja krstare bh. putevima još uvijek je simboličan.

Prije nego što zavrnemo rukave, vrijedi izvući zaključke. Ni prije nepune tri godine situacija u Njemačkoj nije bila tako ružičasta, jer je postizanje cilja bilo samo 1/3. Prodaja je, međutim, krenula 2020. godine. Mislim da su postojala dva razloga. Prva je mnogo bogatija ponuda modela plug-in automobila . Druga, na koju Altmaier također ukazuje, su tamošnje subvencije .

Kako funkcionišu njemačke subvencije za električne automobile?

Trenutno je iznos subvencije 9.000 EURO (oko 18,000 KM) za čisto električne automobile koji koštaju manje od 40.000. EURO (približno 75,000 maraka) ili 7,5 hiljada EURO (približno 14,500 maraka) za električare s cijenom između 40 i 65 hiljada EURO (oko 70 hiljada maraka). Financiranje se sastoji od dva dijela: 2/3 osigurava država, 1/3 osigurava proizvođač automobila.

Također nude sufinanciranje plug-in hibrida, tj. motor sa unutrašnjim sagorijevanjem i električnih automobila, gdje se baterija može puniti iz vanjskog izvora energije. Iznosi 6.750 EURO (oko 13,200 KM) ako automobil košta manje od 40.000 EURO ili 5.625 EURO (približno 11,200 maraka) s iznosima između 40 i 60 hiljada EURO

Ali ovo nije kraj. Njemačka vlada čak podržava kupovinu polovnih automobila , iako ovdje postoje dva uslova. Prvo, kilometraža mora biti manja od 15 000. km, drugo – prva registracija je morala biti nakon 18. maja 2016. Iznos financiranja za električara iznosi 5 hiljada EURO (oko 9,800 KM), a za plug-in hibrid – 3,75 hiljada EURO (oko 7,300 maraka). Ukratko: Nijemci jeftinije kupuju struju .

Korak u pravom smjeru

Sistem subvencija u Njemačkoj pokrenut je u junu 2016. U početku se lokalna uprava dvoumila na tu temu, no kao što vidite – pokazalo se da je bila presudna u postizanju najavljenog cilja. Do sada je kupljeno preko 530 hiljada automobila, na to potrošivši 2,1 milijardu eura, izvještava “Tagesspiegel”.

No, da li naši političari uopće prate evropske trendove i da li uopće razmišljaju o sufinanciranju električnih automobila, saznat ćemo tek u bliskoj budućnosti. Za sada možemo posmatrati učinke subvencija u Njemačkoj. Tamo se radi.






RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments