Kupci sve češće biraju automobile masivnijeg izgleda. Možete ih vidjeti čak i na ulicama BiH gradova. Ako se ovako nastavi, SUV će dominirati evropskim tržištem, zamjenjujući klasične karoserije. Statistika ne laže.
Automotive News Europe sumirao je rezultate prodaje novih automobila u Europi, fokusirajući se na modele koji su zabilježili najveći porast interesa kupaca. U prvih deset našlo se čak 6 SUV-ova, od kojih je rekorder Hyundai Tucson u salone privukao 65 posto. više kupaca nego 2020.
Da, za ovaj rezultat uvelike je zaslužan debi potpuno nove generacije. Dalje na popisu, međutim, nalazimo automobile koji su se već ustalili na tržištu. To je, na primjer, Ford Kuga, koja je zauzela treće mjesto s povećanjem od 35%, ili veteranska Kia Sportage – 28%. Cijeli popis možete pronaći u nastavku.
- Hyundai Tucson – rast od 65 posto
- Tesla Model 3 — 62 posto
- Ford Kuga – 35 posto
- Kia Sportage 28 posto
- VW Up — 27 posto
- Peugeot 2008 — 25 posto
- Dacia Sandero – 18 posto
- VW T-Roc — 17 posto
- Toyota RAV4 – 16 posto
- Toyota Corolla karavan — 15 posto
Navedeni rezultati su posljedica ne samo promjene prohtjeva kupaca, koja traje već nekoliko dobrih godina i neprestano jača, već i učinka krize poluprovodnika. Proizvođači s ograničenim brojem komponenti u 2021. fokusirali su se na prodaju najprofitabilnijih modela.
Najveći gubitnici tržišnih promjena i krize pokazali su se predstavnici klasičnih tržišnih segmenata, a primjer je, primjerice, Ford Focus, koji je 2021. izgubio 45 posto. sletio je tek na 33. poziciju. Puno bolje nije prošla ni manja Fiesta s gubitkom od 43 posto. ili Passat koji je zabilježio 28 posto lošiji rezultat.
Nema sumnje da su klasični hatchbackovi, limuzine i karavani u povlačenju, a prošla godina samo je ubrzala transformaciju tržišta. Zato ako tražite novi automobil koji nije SUV, bolje požurite, jer statistika jasno pokazuje šta je trenutno prioritet većine proizvođača.