Pojedini novi automobili su u Kini dvostruko ili više jeftiniji nego u Europi?

U Evropi se već godinama priča o “jeftinim kineskim automobilima” koji će preplaviti Stari kontinent i uništiti domaće proizvođače. Ali “izrazito jeftinih” kineskih automobila baš i nema na evropskom tržištu, većina njih je samo malo jeftinija od etablirane zapadne konkurencije.

Cijena električnog modela BYD Dolphin na Kineskom tržištu – 12,792 Euro


Nije riječ o nekakvoj tajni, o kojoj niko u Bosni i Hercegovini ne zna previše, iako se mora priznati, kod preračunavanja cijena automobila u juan dobijemo jako puno. Košta koliko košta, ali kada se u igri pojavi Volvo, koji je znatno jeftiniji nego u Bosni i Hercegovini, stvari počinju biti zanimljive.

Umjesto da prodaju vrlo jeftino, Kinezi prodaju svoje modele u Evropi po osjetno višim cijenama nego što to čine u Kini. Istina, automobili za Evropu moraju da imaju više bezbjednosne standarde i više obaveznih sistema za pomoć u vožnji, ali to nikako ne opravdava više nego dvostruko višu cijenu nekih modela u Evropi, navodi Jutarnji.hr.

Istraživanja pokazuju da su cijene kineskih automobila malo ispod automobila evropskih marki. Ali s obzirom na to koliko su kineski auti jeftiniji u proizvodnji, cijene bi trebalo da budu mnogo niže. Kineski proizvođači su racionalizovali troškove u svakoj fazi proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do rudarenja sirovina.

Kompanija za istraživanje tržišta Benchmark Mineral Intelligence procenjuje da su troškovi baterija 18 posto niži u Kini nego drugdje. Kineskim proizvođačima automobila dodatno pomažu dostupnost zemljišta koje subvencioniše država, kao i niži troškovi energije i rada od onih s kojima se suočavaju proizvođači u Evropi.

Kineski div BYD se suočava sa sve većom konkurencijom na domaćem tržištu. Kineski proizvođači trenutno vode “rat cijenama” na svojm domaćem tržištu na kojem ima više od 100 marki automobila “Made in China”. To naravno smanjuje profit kod kuće tako da BYD gubitak pokušava da nadoknadi maksimiziranjem profita na izvoznim vozilima. BYD ima neke modele koji su u Evropi gotovo tri puta skuplji nego u Kini. I uprkos tome pronalaze kupce.

Koliko su neki kineski automobili skuplji izvan Kine otkriva izveštaj Reutersa. Na nekim izvoznim tržištima cijena modela BYD Atto 3 bila je 81 posto do 174 posto viša nego u Kini.

Cijene BYD Dolphina bile su, zavisno od tržišta, od 39 posto do 178 posto više izvan Kine.

Na primjer, u Njemačkoj BYD Dolphin košta od 34.990 eura, dok isti model u Kini ima početnu cijenu od samo 12,792 eura.

Cijene modela BYD Seal bile su od 30 posto do 136 posto više. Čak i automobili zapadnih marki su osjetno jeftiniji i Kini, ali ni približno toliko kao kineski. Na primjer, Tesla Model 3 u Nemačkoj je skuplji 37 posto nego u Kini.

Uprkos previsokim cijenama, kineski automobili imaju sve veći tržišni udio u Evropi. Evropski proizvođači su sigurno veoma zabrinuti zbog prostora za osjetno snižavanje cijena koje kineski proizvođači imaju. Drastičnim sniženjem cena mogu osetno da podstaknu prodaju kada god zažele, a očigledno imaju i dovoljno “manevarskog prostora” da ne postanu preskupi ni ako im EU uvede dodatne carine s kojima se već mesecima prijeti.

Cijene novih automobila u Kini možete pogledati na sajtu https://db.carnewschina.com/