Dobivamo zamjerke da su polovni automobili o kojima pišemo prestari. Stoga se ovaj put fokusiramo samo na mlade, nekoliko godina stare automobile tj. one za koje mislimo da im možete vjerovati i da ne morate brinuti o skupim popravcima.

Često u vodičima za kupovinu polovnih automobila pišemo o automobilima koji imaju natprosječnu trajnost, pouzdanost, da su jeftini za održavanje ili da će bez uzrokovanja većih problema služiti duži niz godina. Izgleda da često spominjemo prilično stara vozila. Nažalost, istina je da upravo automobili koji se više ne proizvode imaju ove karakteristike. Moderni su prilično nježni, prepuni nepouzdane elektronike i jednostavno dizajnirani za nekoliko godina vožnje.

Srećom, postoje iznimke, a to su jednostavni ili dobro dizajnirani modeli iza kojih su godine testiranja. Evo pregleda nekoliko godina starih automobila koje vrijedi uzeti u razmatranje prilikom kupovine, a da ne morate nakon samo par mjeseci razmišljati o njihovoj zamjeni. Ovo su naši prijedlozi za svaki segment.

Segment A

Najsigurniji izbor kod kupovine mlađih godišta su gradski automobili. To su jednostavna vozila, pravljena slično automobilima od prije 10 ili čak i više godina. Modernizovani su samo motori. Problemi su u pravilu koncentrisani u manje važnom području, a to je kvaliteta izrade. Mogu se javiti manji problemi sa korozijom, dihtunzima ili sijalicama, ali mehanika je obično besprijekorna.

Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo




Gradske trojke su dobar izbor sve dok birate verziju motora 1.0. Ovo je Toyotin motor, puno bolji od francuskog 1,2, koji ima više snage. Zanimljivo je da su francuski modeli u pravilu u boljem stanju, jer su mnogi Toyotini Aygo svoje prve kilometre ili stotine hiljada prešli kao službena vozila. Unatoč segmentu automobili su iznenađujuće solidni.

Fiat Panda, Fiat 500 i Ford Ka





Ovo i nisu baš vrlo profinjeni modeli, iako imaju dugogodišnje iskustvo na tržištu. Međutim, oni imaju druge uvjerljive prednosti: niske troškove popravaka jer ih automehaničari već dobro poznaju. Održavanje malog Fiata je jeftino, dok u slučaju kvara i najskuplji dijelovi vam neće bitnije uticati na kućni budžet. Pod uslovom da odaberete 1,2 benzinski motor.

Škoda Citigo, VW Up!, Seat Mii





Njemačke trojke nisu ništa gore od francusko-japanskih. Iznenađujuće prostrane i funkcionalane, a opet bezbolno jednostavane. Imaju 1,0 atmosferske motore, nudeći dobru dinamiku uz malu potrošnju goriva. Ponekad imaju problema sa elektronikom, ali to su sitnice koje treba samo ažurirati. Prilikom kupovine dobro pazite na primjerke koji dolaze iz tzv. “flotnih prodaja”. Vrijedi se opet zainteresovati za rijetke SEAT Mii primjerke u bogatim specifikacijama.

 

Segment B

U B segmentu je već duže vrijeme prisutan tzv. downsizing, a u posljednjih godinu dana i elektrifikacija. To donosi malu zabrinutost za budućnost, jer kupovina pet godina starog gradskog automobila s turbo motorom i blagim hibridom može se pokazati kao problematična investicija. Srećom na tržištu još uvijek postoje mladi automobili s jednostavnim motorima kojih se ne trebate bojati.

Alfa Romeo MiTo





Talijanski mališan ima samo jedan nedostatak, a to su troja vrata. Ako vam to ne predstavlja problem, možete potražiti automobile s jednostavnim benzinskim motorima od 1,4 (95 KS9 ili 1,4 TB (120 KS). Možda mala alfa nije model koji nikada neće zakazati, ali se može jeftino popraviti. Zanimljivo je da su 1,6 dizelaši i sportska verzija Veloce također pouzdan izbor.

 

Honda Jazz





Iako govorimo o automobilu skoro nepoznatom na bosanskohercegovačkom tržištu, a na osnovu istraživanja pouzdanosti polovnih vozila u Njemačkoj, kompletan izvještaj možemo sročiti u jednu riječ, a to je – sigurno, bez obzira na verzije motora, sve dok nije hibrid. Veliki, prostrani automobil B segmenta mogao bi biti mjerilo pouzdanosti u ovoj klasi. Nije ni čudo što su cijene automobila visoke.

Mazda 2





Unatoč prilično naprednoj tehnologiji motora i jednostavnom dizajnu, Model 2 je visoko ocijenjen i pouzdan automobil. Ako se nešto počne događati s motorom, vrijedi započeti rješavanje problema ažuriranjem softvera – što je najčešći uzrok. Posebno preporučujemo verziju 1.5 s automatskim mjenjačem.

Toyota Yaris





Posljednja generacija Toyote Yaris izuzetno je pouzdan i izdržljiv automobil. To je jedini model u ovoj klasi u kojem ne morate razmišljati o izboru motora, jer je svaki dobar. Čak i dizel, iako se u slučaju automobila sa velikom kilometražom moraju uzeti u obzir veći troškovi. Posebno preporučujemo hibrid, ali s malom kilometražom, jer će se baterija prije ili kasnije istrošiti.

Segment C

Posljednjih godina kompaktni automobili imaju gotovo isključivo turbo punjene motore. Potraga za atmosferskim verzijama jer reducirana, a uskoro će ostati samo nekoliko modela, vjerovatno u najslabijim verzijama.

Alfa Romeo Giulietta





Giulietta je jednostavnog i profinjenog dizajna koji pokreće izdržljiv i pouzdan benzinski 1,4 TB motor. Dobro je naglasiti da je i 2,0 dizel vrlo dobar, a kupovina automobila s relativno malom kilometražom može biti izvrsna odluka. Izvrsna je kombinacija performansi i male potrošnje goriva uz minimalan rizik od skupih kvarova.

 

Lexus CT200h





Izuzetno podcijenjen model, jer je dostupan samo u jednoj verziji i sa hibridnim pogonom stare generacije. Ovo je automobil kojem je, osim visokih cijena dijelova, teško nači zamjerku. Nažalost, CT je prilično skup, ali dobro opremljen. Ukupna trajnost je ogromna.

Mitsubishi Lancer





Možda dosadan automobil, ali s benzinskim 1,6 ili 1,8 motorom praktički nepoderiv. Ne tako davno, nestao je s tržišta i čini se da je prošlo 10 godina. Dobro je znati da se Lancer u Njemačkoj prodavao duže nego na drugim tržištima i tu možete pronaći najmlađe primjerke. Posebno se preporučuju bogato opremljene verzije, koje su puno bolje od osnovnih.

Seat Leon, Škoda Octavia i VW Golf





Njemački kompaktni modeli izgrađeni na MQB platformi pokazali su se izuzetno uspješnim. 1,4 TSI sa 125 KS je vrlo preporučljiv. Dobro je odabrati verziju s ručnim mjenjačem. 2.0 TDI je odličan izbor za ljubitelje dizela.

Toyota Auris i Corolla





Prethodna generacija Corolla i njezin evropski rođak Auris automobili su koje vrijedi preporučiti u gotovo svakoj verziji. Sigurne su hibridne verzije (samo Auris) i 1.6 benzinac. Također je dobro obratiti pažnju na 1.4 D-4D dizel, pod uslovom da nije “flotno vozilo”. Ima malu snagu, ali je vrlo uspješan dizajn. Posebno preporučujemo hibride.

Segment D

Automobili srednje klase već su godinama puni tehnologije i zato ih je vrlo rizično kupiti. Složenost ovih automobila sada podsjeća na ultraluksuzne limuzine od prije 10 godina. Nemoguće je izbjeći verziju koja će vam u slučaju kvara iz servisa donijeti račun sa četiri cifre. Međutim, postoji nekoliko modela koji rade….dobro i u koje se vrijedi puzdati.

Citroën C5




Posljednji automobil Citroënove srednje klase starog je dizajna, jer se proizvodi od 2008. godine, a istodobno su posljednji automobili napustili prodajne salone 2017. Malo je najmlađih i dolaze samo s dizelskim motorima, ali su upravo ovi primjerci vrijedni interesovanja. Suprotno predrasudama (Francuska, hidropneumatika ), oni nisu pretjerano kvarljivi, a usluga nije skupa. 2.0 HDi dizeli su profinjenog dizajna. Izbjegavajte automatik.

Peugeot 508




Rođak Citroëna C5 nema hidropneumatski ovjes i nešto je konzervativniji model. Najmlađi automobili su dizelaši, ali ne samo 2.0, već i 1.6. Oni iz 2018. mogu se naći i vrijedni su razmatranja. Ocjene velikog Peugeota obično su visoke, iako, kao što se to događa u francuskim automobilima, ponekad imaju problema sa elektronikom. Ako je automobil dobro održavan, trajat će godinama. Izbjegavajte hibride.

Toyota Avensis





Model prije facelifta, odnosno prije 2015. godine, ocijenjen je višom ocjenom, što ne znači da je facelifting loš. Ovdje imamo vrlo dobre 1.8 i 2.0 benzinske motore, koji dobro podnose i plinsku instalaciju. Nažalost ručni mjenjači zahtijevaju nježno rukovanje. Ipak, riječ je o pouzdanom modelu, što dokazuju visoke cijene automobila s provjerenom servisnom historijom.

 

Segment E

Automobili više klase već nekoliko godina prilično podsjećaju na srednju klasu, a samo najbogatije i najjače verzije, uglavnom njemačkih modela, imaju određena rješenja koja se u nižim segmentima mogu pojaviti tek za nekoliko godina. Ova rješenja se uglavnom tiču rasvjete, šasije i motora. Dakle da biste kupili relativno siguran automobil s više police, trebali biste potražiti verzije koje su relativno slabije opremljene i s manjim motorima, a koji su se nalazili i u drugim modelima.

Audi A6 C7





2.0 TDI motor, ručni mjenjač, ​​pogon na prednje točkove, minimalna oprema – ovo je recept za udobnu limuzinu više klase od Audija. Osnovne verzije modela A6 nemaju velike probleme s tehnologijom, a bogato tržište rezervnih dijelova će vas smiriti u slučaju kvara. Što je više cilindara ispod haube, to je duži popis opreme, a to su i veći problemi.

 

Mercedes-Benz E-klase W212





Iako su posljednji primjerci tvornicu napustili 2016. godine, ovaj model zaslužuje mjesto na ovoj ljestvici, jer je vrlo profinjen dizajn koji je “popravio” loša mišljenja o svojim prethodnicima. Naravno, kao i u slučaju Audija A6, ovdje je najbolje ne razbacivati se sa vrhunskim verzijama. Preporučujemo varijante E200–250 CDI s dizelskim motorom od 2143 cm³, što je izuzetno izdržljiv i profinjen motor.

SUV-ovi i crossoveri

Opsežni i sve razvijeniji segment, također na tržištu polovnjaka. Uključuje modele različitih klasa, od jednostavnih, na bazi kompaktnih automobila pa do izuzetno luksuznih. Evo nekoliko prijedloga koje možete odabrati.

Audi Q5





Prva generacija Q5 povučena je iz prodaje 2016. godine, tako da na tržištu polovnih već možete pronaći priličnu ponudu 4 godine starih automobila s malom kilometražom. To je vrlo profinjeni model, izgrađen na komponentama koje karakteršu velika trajnost. Ima quattro pogon s diferencijalom koji je izuzetno izdržljiv. Jedini problem može biti DSG mjenjač. Zato preporučujemo verziju 2.0 TDI s ručnim mjenjačem, kao najsigurniju i najekonomičniju varijantu.

Dacia Duster





Duster možda nije dobro napravljen, ali mehanika je izdržljiva i nije problematična. S niskim nabavnim cijenama vrijedi riskirati čak i sa 1,5 dCi dizelašem. Ipak, preporučamo 1,6 benzinski motor. Bez obzira na vrstu mjenjača, automobil je izdržljiv i ne stvara veće probleme. Obavezno potražite najbogatije verzije i automobile od privatnika.

Honda CR-V





Četvrta generacija Honde CR-V ni na koji način nije inferiorna u odnosu na prethodne, iako ima više elektronike, posebno na polju pomoćnika u vožnji. Prilično je stabilna, izdržljiva,  profinjena i pouzdana čak i na najvećim udaljenostima. Najbolje je kupiti benzinsku verziju 2,0. Nažalost, bojimo se da nasljednik od 2016 godine neće biti tako dobar. Ali to ostaje za vidjeti.

Mitsubishi ASX





Mitsubishi Crossover, koji se prodaje od 2010. godine, bit je jednostavnog japanskog dizajna. Nema vatrometa, nema stvari koje mogu oduševiti, ali i pokvariti. To je jednostavan i izdržljiv automobil, čiji se nedostaci mogu naći samo kod manje popularnih dizelaša.

Toyota RAV4





Četvrta generacija napustila je tržište 2018. godine i sve je više polovnih automobila na prodaju. Korisnici su bili zadovoljniji ovim modelom nego prethodnikom. Uspješni benzinski motori, hibridni pogoni, pa čak i BMW dizelaši. Iako su potonji najrizičniji. Najpreporučljivija verzija je 2.0 benzinac sa 152 KS. Također preporučujemo hibrid.