Kad je polovni automobil sumnjivo jeftin, to može značiti samo dvije stvari. Ili je iz nekog razloga izgubio ugled ili ga je skupo održavati. Evo nekoliko primjera SUV-ova koji su napustili salon kao novi u konfiguracijama za 100-200 hiljada maraka, a nakon 10 godina koštaju 10 puta manje. Zašto? Jer njihovo održavanje košta bogatstvo.

Obično vrijedi pravilo, da automobil koji je jeftin za održavanje polako gubi na vrijednosti, jer će uvijek biti tražen i lak za prodaju. S druge strane, automobil koji je skup za održavanje brzo gubi na vrijednosti, jer ga se potencijalni kupci boje. Radi toga, cijena mora biti primjereno podcijenjena, ponekad na izuzetno nisku razinu, da bi takvo vozilo pronašlo kupca.

Međutim, postoje neke iznimke od ovog pravila, koje obično proizilaze iz prestiža određenog modela, ali pouzdanost i troškovi održavanja uvijek dolaze na kraju.

U slučaju SUV vozila, sjajan primjer je Mercedes G klase, čije košmarne cijene novog automobila ne prate niski operativni troškovi, ali automobil se smatra vrlo pouzdanim. Kada je krajem devedesetih napustio salon, bio je jedan od konkurenata druge generacije Range Rovera. Samo što polovni Range Rover trenutno košta koliko i dobar servis Mercedesa. Da li je ovdje u pitanju prestiž? Ne, Range Rover je jednostavno jedan od najneispravnijih modela.

Niski troškovi održavanja imaju stvarni uticaj na tržišnu vrijednost vozila do te mjere da modeli više klase iste marke nakon godina korištenja često koštaju tek nešto više ili čak jednako kao i oni niže klase.

Za primjer uzimamo visoko cijenjeni Audi Q5 i Audi Q7. Automobili u usporedivom stanju sa sličnim pogonskim jedinicima koštaju jednako ili je veoma često Q5 skuplji. Slično je i s BMW X3 i X5. No, krenimo s ovim modelima.

Audi Q7





Iako je Audi Q7 jedan od tehnološki najnaprednijih modela od 2005 godine, situaciju spašava poznata tehnologija. Primjer, 6-cilindrični motori su se također koristili u automobilima srednje i više klase kao što su A4, A6, Q5, što operativne troškove čini podnošljivima.

Ovo ne mijenja činjenicu da je održavanje automobila skupo. I nije stvar u njegovoj stopi oktaza, koja nije toliko visoka u usoredbi sa konkurencijom, već da se usluge popravaka ovjesa (zračni ovjes), kočnica, zamjena guma (veličina) broje u hiljadama maraka.

Još je gore što se tiče većih popravaka na motoru: vrlo skup lančani pogon. U međuvremenu dobar primjerak se može kupiti već za 20.000 maraka, a to nije puno za 15-godišnjeg, ogromnog i luksuznog SUV-a. Ovaj isti iznos se može potrošiti u prve 2-3 godine nakon kupovine automobia velike kilometraže i znatnog zanemarivanja.

Mercedes ML II

Od 2005. do 2011. proizvedena je druga generacija Mercedesa ML koji se za razliku od prethodnika riješio brojnih problema s kvalitetom. Proizvođač je očito poboljšao zaštitu od korozije – hrđa napada samo nekoliko primjeraka.

Kvaliteta izrade, interijera se ne razlikuje od ostalih modela osobnih marki. Nudi visokokvalitetnu izradu, montažu i materijale, iako neke plastične ploče ne odgovaraju SUV-u koji je koštao preko 100.000 KM.

U ovom se modelu proizvođač odrekao četverocilindričnih motora i ručnih mjenjača. ML pogonska paleta ima samo varijante sa šest i osam cilindara. Benzinci 3.5 sa 272 KS, 5.0 V8 sa 306 KS te dizelski 3.0 sa 190 odnosno 235 KS.

Osnovna varijanta koju pokreće benzin stvara najmanje problema. Može se obogatiti plinskom instalacijom.

BMW X5 – imat ćete troškove






Pogotovo kada se odlučite za prilično jeftin X5 prve generacije E53, misleći da će troškovi korištenja biti usporedivi s BMW-om serije 5. Iako ova dva modela imaju puno toga zajedničkog, SUV je puno teži i samo npr. zamjena kočnica, a posebno tokom dinamične vožnje, košta puno. Neke verzije imaju i velike gume.

Najveći rizik donosi odabir V8 motora. Popravak je veoma skup, a ovi motori se i nisu pokazali kao uspješne jedinice. Cijene automobila s motorom R6 (benzina i dizela) su više. Iako se X5 30i još uvijek može relativno jeftino održavati za luksuzni automobil koji košta cca. 10.000 maraka, V8 vam može pokvariti kućni budžet.

Ne samo da motori zahtijevaju skupu njegu, automatski mjenjači i sistem druge generacije xDrive nisu posebno izdržljivi. I ne računajte da će X5 (E70) biti mehanički profinjeniji. Jedina je razlika što njegove cijene djelotvorno odvraćaju ljude koji si zapravo ne mogu priuštiti ovaj model.

Jeep Grand Cherokee (WH) – pravi Jeep po cijeni Dacie






Male stvari koje je teško popraviti su najveći problem (za dugoročno rješavanje problema potrebno je dobro poznavati ovaj model). Usluga je skupa zbog velikih motora. Čak i kod mlađih automobila mjenjač ili stražnja osovina mogu zahtijevati popravak, a to je posebno naglašeno u ovoj generaciji koja se zaista dobro vozi po asfaltiranim cestama i rijetko koristi kao terenac.

Korozija je također velika prijetnja i protiv nje se morate neprestano boriti. Na kraju, ako kupujete polovni Jeep, jednostavno se morati pomiriti sa ćinjenicom da neće sve biti funkcionalno ili uložite u popravke isti iznos koji ste uložili za kupovinu Jeepa.

Range Rover – za istinskog obožavatelja

 






Range Rover nije automobil za svakoga, zapravo to je automobil za nekolicinu odabranih. Za one koji se iz bilo kojeg razloga ne zamaraju kvarovima i imaju proračun za njihovo stalno uklanjanje.

Pogledajte samo cijene. Jedan od najskupljih terenaca ovog razdoblja – Range Rover L322 – danas košta oko 15.000 maraka. Naravno, govorimo o najjeftinijim automobilima, ali prosječne tržišne cijene također nisu visoke.

Automobil je sjajan u svakom pogledu, ali užasno skup za vožnju. I za razliku od ranije spomenutih modela, ne radi se samo o skupim uslugama, već i o greškama. Nepredvidive su i teško ih je dijagnosticirati. Najbolje je sprijateljiti se s najbližom garažom koja je specijalizovana za ovakve automobile i vlasnikom šlep službe. Isto se odnosi i na skuplji Range Rover Sport koji se temelji na modelu Discovery. Općenito, land rovere je najbolje ostaviti na miru. Neka ih voze entuzijasti.

Cayenne je za ljude koji si mogu priuštiti Porsche






Ako vidite vozača koji vozi Porsche Cayenne , to ne znači da je bogat. Automobil prve generacije može se kupiti za … manje od 15.000 maraka! Nažalost, troškovi održavanja nisu u skladu s nabavnom cijenom.

Usluga popravka V8 motora mora se računati u hiljadama maraka. Ako kupite VR6 varijantu, troškovi mogu biti nešto niži. S 3.0 V6 dizelom ima manje problema. Ovaj motor je poznat, između ostalih od modela Audi i VW. Međutim, u ponudu je ušao tek 2009. godine, pa takvi automobili koštaju od 30.000 na gore.

Svaki posjet ovlaštenom servisnom centru može koštati nekoliko hiljada maraka, stoga korisnici starijih automobila imaju koristi od nezavisnih mehaničara i jednu velike prednost ovog modela, a to su zajednički dijelovi sa Volkswagen Touaregom . Nažalost, samo neki. Nije jeftin, a u obzir morate uzeti i činjenicu da ovaj automobil potiče agresivnu vožnju.

Volvo XC90 I

Volvo XC90 prve generacije uživao je ogromnu popularnost tokom cijelog proizvodnog razdoblja. Švedski SUV se proizvodio od 2002. do 2014. praktično nepromijenjen – proizvođač je uveo samo estetske promjene.

Konzervativno uvučeno tijelo izvrsno je zaštićeno od korozije. Bez obzira na dob, hrđa se ne pojavljuje na primjercima koji nisu učestvovali u saobraćajnim nesrećama. Asketski interijer model je ergonomije i visokog kvaliteta. Ipak, plastični dijelovi mogu puknuti i škripati nakon nekoliko godina korištenja. Kompletna oprema u području udobnosti i sigurnosti može se naći u većini primjeraka, uključujući i one uvezene iz Sjedinjenih Država i Kanade.

Švedski petcilindrični 2.4 D dizel sa 163-200 ks izabran je za pogon XC90. Benzinska paleta sastoji se od izdržljivih 2,5 turbo, 2,9 Turbo, 3,2 i 4,4 V8 (Yamaha) motora koji rapolažu sa 210, 272, 238 i 315 KS.

Najslabija tačka XC90 su automatski mjenjači koji mogu izdržati 200-250 hiljada kilometara – za obnovu će biti potrebno par hiljada maraka.

Volkswagen Touareg I

Od 2002. do 2010. godine, prva generacija luksuznog SUV marke proizvodila se u njemačkim i slovačkim VW pogonima. Kao i Phaeton, i Touareg je stvoren za kupce koji očekuju najvišu udobnost vožnje i visokokvalitetne materijale. Rezultat rada je rafinirani SUV savršeno zaštićen od korozije.

Touaregov interijer i kvaliteta korištenih materijala nikoga neće razočarati. Samo su neki dugmići iz jeftinijih VAG modela uvredljivi. Kompletna oprema može se naći gotovo u svakom primjerku.

Od širokog spektra pogonskih jedinica, samo nekoliko njih zaslužuje pažnju. Benzinski 3,2 VR6 i 4,2 V8 (241 i 309 ks) opremljene su višesmjernim ubrizgavanjem goriva, što omogućava ugradnju plina. Ljubitelje dizela trebali bi zanimati 2.5 R5 TDI i 3.0 V6 TDI sa 174 i 225 KS.

Posebnu pažnju treba obratiti na uzorke opremljene pneumatskim ovjesom, čija će potencijalna obnova koštati par hiljada maraka.