Sve ukazuje na to da će čarobna granica od 50,000 maraka biti apsolutni minimum u nadolazećim godinama. Za ovu cijenu dobit ćemo električni automobil iz B segmenta, poput nove Fiat Pande.
Stellantis gupracija snažno radi na proizvodnji jeftinog i pristupačnog automobila. Problem je što neće biti ni jeftino ni pristupačno. Elektrifikacija još uvijek visoko postavlja ljestvicu u pogledu troškova proizvodnje. Osim toga, marža ostaje nepromjenjiv problem, koji mora održavati odgovarajuću razinu. Nažalost, učinak je bolan za novčanik. Očekuje se da će novi Citroen e-C3 koštati 25.000 eura, a sličnu će cijenu dobiti i nadolazeća električna Fiat Panda.
Citroen e-C3 će biti jeftini električni automobil za cca. 20.000 eura?
Sve govori da je “najbolje što mogu ponuditi 25.000 eura”. Fiat Panda više neće biti jeftina
Ili drugim riječima – bit će jeftino “kao novo”. Ograničenje od 25.000 eura trebalo bi biti minimum za mnoge električne automobile. Volkswagen je takvu cijenu odredio za ID.2 kojeg ćemo vidjeti najranije 2026. godine. Slično razmišlja i Stellantis, koji Citroen e-C3 i Fiat Pandu želi prodati za 25.000 eura .
Volkswagen ID.2 All koncept stiže 2025. za manje od 25.000 eura
Oba će automobila najvjerojatnije koristiti platformu e-CMP i izaći će s proizvodne trake u slovačkoj Trnavi. Proizvodni kapacitet tamo je vrlo visok otkako je Peugeot e-208 “izvezen” u Španjolsku, gdje prati Opel Corsu-e .
Oko 50,000 KM za gradski automobil s dometom od oko 300 kilometara. Hoće li uspjeti?
Na papiru to svakako izgleda dobro, a Excel tabele velikih korporacija pokazuju pozitivne strane takve strategije. Problem je, međutim, marka koja je u današnje vrijeme konkurent evropskim proizvođačima – a to je Tesla.
Elon Musk je najavio manji kompaktni automobil koji će koštati samo 25.000 dolara. Problem je što će Teslin dizajn omogućiti oko 400-450 kilometara dometa, a pritom će biti nešto veći od segmenta B. Time će letvica biti ponovno podignuta.
Hoće li budućnost donijeti promjene?
Mnogi ljudi tvrde da će širenje tehnologije električnih automobila (uključujući smanjenje troškova proizvodnje baterija) biti ključna prekretnica. Problem je što brendovi povećavaju ostale troškove koje amortizuju u cijeni automobila. Dakle, ne moramo vidjeti nikakva smanjenja, a možemo očekivati daljnja povećanja.
Jedno je sigurno – 50,000 KM znači “novi jeftini automobil”, kako s motorom tako i na struju.