Euro NCAP testu podvrgnute su kako varijanta Leon 1.5 eTSI Xcellence s motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem, tako i Leon 1.4 e-HYBRID s plug-in hibridnom tehnologijom potpuno novog modela Seat Leon


Organizacija za testiranje Euro NCAP dodijelila je ocjenu od pet zvjezdica novoj generaciji model a Seat Leon. To je rezultat napora uloženih tokom razvoja modela Leon kako bi se stvorilo vozilo koj e predstavlja jedno od najsigurnijih vozila dostupnih na tržištu, posebno ako se u obzir uzme da su metode ispitivanja organizacije Euro NCAP u 2020. godini postale još izazovnije.

Ključna je promjena u pogledu postupaka testiranja organizacije Euro NCAP u 2020. godini uvođenje pokretne zapreke u okviru testa frontalnog sudara, čime se zamjenjuje blaža varijanta testa deformacije udarom o fiksnu prepreku. Taj test organizaciji omogućuje analizu stupnja zaštite putnika unutar vozila, no također procjenjuje kako toj sigurnosti pridonose strukture prednjeg dijela automobila.

No to nije jedina promjena u postupku ispitivanja. Bočni su udari unaprijeđeni kako bi se uključile prilagodbe u pogledu brzine i sile bočnog udara, čime se težina te kategorije testiranja dodatno povećava. Euro NCAP po prvi put procjenjuje i bočni udar na daljinu, čime se usredotočuje na zaštitu i potencijalnu interakciju između vozača i suvozača.

Organizacija Euro NCAP dodatnu je pozornost posvetila najnovijoj generaciji sustava za sprječavanje sudara i potpora za vozača te je uvela nove scenarije kako bi se ocijenila tehnologija autonomnog kočenja u nuždi (AEB), uključujući vožnju unatrag i skretanje na raskrižjima. Tu je također mehanizam kojim se procjenjuju sustavi nadzora stanja vozača, pomoću kojih se prepoznaju umor i dekoncentriranost vozača, u okviru procjene sigurnosnih sistema.

‘Iznimno smo ponosni što je novom modelu Seat Leon organizacija Euro NCAP dodijelila najbolju moguću ocjenu za sve varijante vozila – s 5 vrata i u izvedbi Sportstourer, s pogonom na motor na izgaranje i PHEV tehnologijom – te što je također požeo uspjeh u okviru promijenjenog i nevjerojatno izazovnog sigurnosnog testiranja u 2020. godini. To je dokaz pozornosti koju posvećujemo sigurnosti i naše otvorenosti za integraciju najsuvremenijih tehnologija, bilo aktivnih ili pasivnih, za postizanje toga cilja,’ rekao je dr. Werner Tietz, potpredsjednik marke SEAT nadležan za područje istraživanja i razvoja.

Sigurnost kao dio njegova DNK-a

Cijeli niz najsuvremenijih sigurnosnih sustava temelji se na kombinaciji senzorskih podataka, zbog čega Seat Leon može vidjeti cestu pred sobom kao nikada prije i, što je najvažnije, prilagoditi se promjenjivim situacijama u vožnji.

Sistemi kao što su autonomno kočenje u nuždi (AEB), Side* i Exit Assist*, sustav prepoznavanja prometnih znakova*, potpora kod prometnog zastoja*, Light Assist* i Pre-Crash Assist* međusobno surađuju kako bi se za vozilo i putnike koji se u njemu nalaze osigurao najviši stupanj zaštite. Svi sustavi označeni zvjezdicom su dio dodatne opreme.

Na primjer, sustav Pre-Crash Assist može reagirati za svega 0,2 sekunde ako prepozna predstojeći sudar – zatezanjem sigurnosnih pojaseva, aktivacijom uređaja za svjetlosno upozorenje te zatvaranjem prozora i panoramskog krova – čime pomaže zaštititi putnike u vozilu.

SEAT Leon NCAP

Pridodaju li se tomu integracija sedam zračnih jastuka, uključujući novi serijski prednji središnji zračni jastuk, Front Assist s prepoznavanjem vozila, pješaka i biciklista, Emergency Steering Assist i Junction Assist, Lane Assist i sustav poziva u nuždi e -Call, jasno je da je potpuno novi Seat Leon jedno od najsigurnijih vozila na tržištu, čak i kada se suoči s novim metodama testiranja koje upotrebljava Euro NCAP.

Novi serijski prednji središnji zračni jastuk onemogućuje eventualni kontakt između vozačeve i suvozačeve glave, na primjer, u slučaju bočnog sudara.

Uz funkcije prepoznavanja vozila, pješaka i biciklista, sustav Front Assist također obuhvaća sustave Emergency Steering Assist i Junction Assist. Tijekom intervencije sustava za nadzor okoline Front Assist, nakon vozačeve prvobitne kretnje kola upravljača radi izbjegavanja prepreke, Emergency Steering Assist provodi ciljane zahvate upravljanja i kočenja kako bi se pronašla idealna putanja za sprječavanje sudara.

Brojevi govore u prilog teoriji Euro NCAP testu podvrgnute su kako varijanta s motorom na izgaranje tako i s plug -in hibridnom tehnologijom potpuno novog modela Seat Leon, a obje su postigle vrhunske ocjene u svim kategorijama: Odrasli putnici 92 posto, djeca 88 posto, ranjivi sudionici u cestovnom prometu 71 posto i sigurnosni sustavi 80 posto.

SEAT Leon NCAP

Organizacija Euro NCAP iznova procjenjuje svoje prakse testiranja svake dvije godine, a one za 2020. godinu najstrože su i najtemeljitije do sada. Marka Seat predana je nastavku razvoja vozila koja će požeti uspjeh u okviru tih testova, bez obzira na to koliko će strogi oni biti.

 





Izvor