- Citroën svojim kupcima nudi elegantne, privlačne i pristupačne crossovere novog dizajna kao alternativu konvencionalnim kompaktima i SUV-ovima koji dominiraju segmentom srednje velikih vozila.
- Ti modeli spajaju siluetu fastbacka sa suvremenim stavom SUV-a, duljinom od 4,60 m i bezvremenskim stilom četverovratne limuzine.
- U gami marke Citroën ovi modeli zauzimaju položaj između kompaktnog modela C4 i perjanice C5 X te se od njih očekuje da značajno pridonesu rastu prodaje i širenju marke u regiji EMEA i na međunarodnom tržištu.
- Kako bi pružili novu razinu povezanosti, opremljeni su i intuitivnim multimedijskim sučeljem nove generacije MyCitroën Drive Plus, premijerno predstavljenim u novom modelu Citroën C5 X.
- U segmentu srednje velikih vozila jedino se model Ë-C4 X odlikuje kombinacijom dizajna crossovera, udobnošću, prostranošću i električnim pogonom s nultom stopom emisija.
- Doseg novog modela ë-C4X s električnim motorom od 100 kW / 136 KS iznosi do 360 km (prema WLTP-u), a na punionici istosmjernom strujom snage 100 kW može se povećati za 10 km/min.
- Idealno je vozilo za sve one koji žele automobil jedinstvenog dizajna s dovoljno udobnog prostora za putnike, i to zahvaljujući nenadmašnom prostoru za koljena u predjelu stražnje klupe, izdašnom 510-litrenom prtljažniku i električnom pogonu koji omogućuje vožnju strogim središtima gradova u kojima je vožnja vozilom s termičkim motorom zabranjena.
- Vrhunska udobnost postignuta je zahvaljujući ekskluzivnom programu Citroën Advanced Comfort, koji obuhvaća ugradnju sjedala Advanced Comfort i ovjesa Citroën Advanced Comfort®.
- Ponuda motora (ovisno o tržištu) uključuje učinkoviti benzinske motore Citroen PureTech i dizelske motore BlueHDi za C4 X, kao i posve električni ë-C4 X koji će biti ekskluzivno dostupan na brojnim europskim tržištima.

Citroën je danas predstavio novi, posve električni ë-C4 X i novi C4 X. Njihov jedinstven i elegantan dizajn trebao bi privući kupce koji traže pristupačno srednje veliko vozilo koje je ujedno alternativa kompaktima i SUV-ovima.
Po uzoru na posve novi Citroën C5 X, novi ë-C4 X i C4 X prkose tradicionalnom dizajnu kompaktnih karoserija kako bi kupcima ponudili nešto posve jedinstveno: dizajn crossovera koji spaja elegantnu siluetu fastbacka sa suvremenim stavom SUV-a i bezvremenskim klasikom – prostranom limuzinom s četvorim vratima.
U nove modele ë-C4 X i C4 X također se ugrađuje najnovija generacija multimedijskog sučelja marke Citroën. Riječ je o sustavu MyCitroën Drive Plus koje kupcima nudi sveobuhvatan paket značajki za povezivanje i povezanih usluga.
„Uzbuđeni smo zbog prilika koje pružaju novi modeli ë-C4 X i C4 X. Vjerujemo da će oni značajno pridonijeti prisutnosti naše marke i ciljevima rasta prodaje, posebno na međunarodnim tržištima i u Europi”, rekao je Vincent Cobée, direktor marke Citroën. „Brojni su nam kupci povjerili kako žele pristupačnu, odgovornu i profinjenu zamjenu za kompakte i SUV-ove iz segmenta srednje velikih vozila, a ovo je naš najbolji pokušaj da im tu želju i ispunimo: automobili usmjereni prema budućnosti, s upečatljivim dizajnom crossovera koji pružaju svu udobnost, tehnologiju, sigurnost i vrijednost koju očekujete od marke Citroën, kao i nenadmašnu prostranost i svestranost limuzine te sve prednosti električnog pogona s nultom stopom emisija”.
Citroën se odlučio na odvažan korak te je na mnogim europskim tržištima, gdje je prodaja elektrificiranih vozila već uzela maha, ponudio samo posve električni ë-C4 X.
S motorom snage 100 kW i dosegom do 360 km, novi ë-C4 X bit će jedini potpuno električni automobil koji će na tržištu srednje velikih vozila nuditi ovu kombinaciju dizajna, udobnosti i prostranosti dostojne limuzine. Sve ga to, u kombinaciji s prostranim 510-litrenim prtljažnikom, čini idealnim pratiteljem u svakodnevnoj vožnji gradom. U tom je smislu posebno koristan profesionalnim vozačima i prijevoznicima.
Kupcima novog modela C4 X na međunarodnim, ali i određenim europskim tržištima, koji preferiraju čiste i učinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, Citroën nudi niz svojih dokazanih benzinskih motora PureTech s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem te dizelskih motora BlueHDi.
Novi modeli ë-C4 X i C4 X za sva će se tržišta proizvoditi isključivo u Europi, u tvornici Stellantis Villaverde u Madridu. Na bosansko tržište lansiraju se početkom 2023. godine.
PRELIMINARNE TEHNIČKE SPECIFIKACIJE

Osnovni podaci:
| Ukupna duljina: | 4600 mm |
| Ukupna visina | 1525 mm |
| Širina / s rasklopljenim retrovizorima / s preklopljenim retrovizorima | 1800 mm / 2032 mm / 1834 mm |
| Međuosovinski razmak | 2670 mm |
| Obujam prtljažnika | 510 litara |
| Prednji prevjes | 880 mm |
| Stražnji prevjes | 1050 mm |
| Promjer kotača | 690 mm |
| Krug okretanja | 10,9 m |
| Razmak od tla | 156 mm |
| Visina utovarnog praga | 745 mm |
| Najmanja masa praznog vozila | 1225 kg |
Unutrašnjost:

| Prostor za koljena u drugom redu sjedala | 198 mm |
| Najveća širina prostora za ramena u drugom redu sjedala | 1366 mm |
| Najveća širina prostora za laktove u drugom redu sjedala | 1440 mm |
| Najveći prostor za glave u drugom redu sjedala | 860 mm |
| Visina u razini očiju u prvom redu sjedala | 1218 mm |
| Visina od prednjih sjedala do stropa | 900 mm |
Motor posve električnog novog modela ë-C4 X:

| Snaga | 136 KS (100 kW) |
| Paket baterija | Viskonaponska litij-ionska baterija od 400 V i 50 kWh |
| Doseg – ispitni postupak WLTP | Do 360 km |
| Okretni moment | 260 Nm |
| Najveća brzina | 150 km/h |
| Ubrzanje 0 – 100 km/h | 9,7 sekundi (način rada Sport) |
| Vrijeme punjenja: | |
| Brzo punjenje istosmjernom strujom snage 100 kW | 10 km/min, za punjenje baterije do 80 % kapaciteta u 30 min |
| Wallbox od 32 A | Između 5 sati (trofazni + opcijski punjač od 11 kW) i 7,5 sati (jednofazni punjač) |
| Kućna utičnica | Punjenje je moguće |
Motori novog modela C4 X:

| MOTOR | PureTech 100
Start & Stop |
PureTech 130
Start & Stop |
PureTech 130 | BlueHDi 130
Start & Stop |
| Vrsta goriva | Benzinski | Benzinski | Benzinski | Dizelski |
| Obujam (cm3) | 1199 | 1199 | 1199 | 1499 |
| Sustav ubrizgavanja | Turbomotor
s visokotlačnim izravnim ubrizgavanjem |
Turbomotor
s visokotlačnim izravnim ubrizgavanjem |
Turbomotor
s visokotlačnim izravnim ubrizgavanjem |
Turbomotor
s visokotlačnim izravnim ubrizgavanjem |
| Najveća snaga CEE KS (kW) / o/min | 102 (75) / 5500 | 131 (96) / 5500 | Čeka se potvrda | 131 (96) / 3750 |
| Najveći okretni moment u Nm / o/min | 205/1750 | 230/1750 | Čeka se potvrda | 300/1750 |
| Emisijska norma | EU 6.4 | EU 6.4 | EU 6.1 | EU 6.4 |
| Mjenjač | 6-stupanjski ručni mjenjač | 8-stupanjski
automatski mjenjač |
8-stupanjski
automatski mjenjač |
8-stupanjski
automatski mjenjač |
| Najveća brzina u km/h | 184 | 200 | Čeka se potvrda | 206 |
| 0 – 100 km/h (s) | 11,3 | 9,4 | Čeka se potvrda | 9,5 |
| Emisije CO2 (u g/km) | 122 – 136 | 130 – 139 | Čeka se potvrda | 120 – 123 |
| Potrošnja l / 100 km
(u mješovitom ciklusu prema WLTP-u) |
5,4 – 5,6 | 5,8 – 5,9 | Čeka se potvrda | 4,6 – 4,7 |
Napomena: Preliminarne specifikacije mogu se razlikovati ovisno o tržištu.
Test: Peugeot 308 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT – nisam želio izaći iz nove 308-ice



















