Nissan Z – savršen automobil, koji ionako neće doći u Evropu

Nissan je napokon predstavio dugo očekivanog nasljednika 370Z i izgleda impresivno. Štaviše, ispod se nalazi gotovo sve što su puristi očekivali – od pristojnog motora do ručnog mjenjača. Nažalost, postoji jedan problem:

Sa smanjenim tržištem sportskih automobila i propisima o specifičnim emisijama (CO2), Nissan nije u stanju stvoriti održiv poslovni model koji bi ga doveo u Evropu. U Evropi prioritet marke ostaje obnavljanje crossover asortimana i ubrzanje razvoja električnih modela.

Nissan Z400 Coupe



Gotovo ništa što smo upravo saznali o novom Nissanu Z400 ne iznenađuje. Nissanov nasljednik model Z370 i konkurent Toyota Supra uspješno se odnose na klasike proizvođača. To su modeli serije Nissan S30, koji su se sedamdesetih godina prodavali pod različitim imenima ovisno o tržištu: Nissan Fairlady Z, Datsun 240Z, 260Z i 280Z.






Novi model iz serije Z34 uspješno se temelji na osjećajima ljubitelja klasičnog automobilizma. Silueta i dizajn debitantskog modela Z400 podsjećaju na ove klasike. Ispod poklopca Nissana Z400 nalazi se motor VR30DDTT s turbopunjačem iz Nissanove uspješne VR serije V-motora. Z400 zahvaljujući dva turbopunjača razvija snagu od 405 KS i razvija najveći okretni moment od 475 Nm .

Takvi brojevi garantuju dobre performanse, ali japanski proizvođač još nije dao nikakve podatke. Međutim, otkrilo je mnogo tehničkih detalja ovog modernog, iako retro dizajna. Pogon uzdužno raspoređenog motora prenosi se na stražnju osovinu. Na raspolaganju će biti šestostepeni ručni mjenjač ili 9-stepeni automatski mjenjač.

U prvom slučaju, korištena je kompozitna osovina propelera od ugljičnih vlakana i elektronički sistem izjednačavanja brzine pri smanjenju zupčanika. Model Performance bit će dodatno opremljen diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Sve to za razumnu svotu novca.

Cijena novog Nissana Z400 u SAD je primamljiva





Očekuje se da će u Sjedinjenim Državama osnovni model Nissana Z400 Sport koštati 40.000. dolara . To znači da će ugroziti konkurentnu Supru, jer čak i najjeftinija verzija sportske Toyote s 4-cilindričnim motorom košta više. Za nas je od čisto teoretske važnosti, jer za razliku od Toyote, Nissan ne namjerava svoj novi model predstaviti evropskom tržištu.

Uz Z400 Sport i Performance varijante, jedinstveni Proto Spec bit će dostupan pri lansiranju na tržište. Odlikovat će se žutim kočnim čeljustima, smeđe obojenim felgama, posebnim kožnim presvlakama i mnogim žutim stilskim naglascima. Samo 240 primjeraka ovog modela bit će napravljeno kako bi podsjetilo na automobil koji je sve započeo.






Unutrašnjost novog Nissana Z400 prilagođena je vozaču, uredna i mirna. Unutra možete vidjeti prilagodljivi 12,3- inčni ekran koji zamjenjuje klasične indikatore i drugi, 8-inčni za rad multimedijskog sistema. Novi sportski automobil nije toliko velik. Dug je 438 cm, širok 184,5 cm i visok 131,5 cm, a međuosovinski razmak mu je 255 cm .

Sudeći prema fotografijama i otkrivenim tehničkim podacima, Nissan se pobrinuo za svaki aspekt uživanja u vožnji: snažan motor, učinkovit pogon, dobar položaj za vožnju i kompaktne dimenzije. Je li tako, za nekoliko mjeseci doznat će Amerikanci, stanovnici Azije, Australije i nekoliko drugih regija svijeta. A mi Evropljani … pa, možemo ga pogledati na slikama.