Historija Hyundai SUV-ova započinje prvom generacijom Santa Fea iz 2000. Da, ovaj automobil ima već 21 godinu. Naravno, neko bi mogao reći “aaaa zaboravio si Galloper?” – zapravo je Galloper debitovao 1991. godine na korejskom tržištu, ali prvo je bio terenac, drugo, Hyundaijev doprinos ovom modelu bio je ograničen na promjenu logotipa na Mitsubishi Pajeru. Tek je Santa Fe pokrenuo lavinu Hyundaijevih terenaca, koja se svake godine ubrzava, jer svi žele terenca, a ako već imaju terenac, žele ga zamjeniti za veći. Nema drugog načina. Stoga vas pozivam na pregled onoga što Hyundai nudi u svijetu ali i Bosni i Hercegovini, što se tiče SUV-ova i crossovera.

Terenska vozila Hyundai – Evropa & BiH

Novi Bayon

SUV crossover zasnovan na i20, upravo je debitovao. Izgleda ovako:

I u osnovi je riječ o povišenoj verziji novog i20. Bayon je dug 418 cm, više od 18 cm udaljenosti od tla i ima jednostavanu ponudu motora: 1,2 MPI ili 1,0 T-GDI trocilindrični blagi hibrid, razvija 100-120 KS. Općenito sam siguran u uspjeh.

Hyundai Kona

Nešto veći crossover koji se dobro prodaje u Evropi, nakon tri godine prisustva na tržištu dobio je svoj prvi facelifting i narastao 4 cm u dužinu. Vizuelno se promjenio, a posebno s prednje strane. Kaskadna rešetka ustupa mjesto znatno većoj koja se stapa s lukovima točkova. Trenutni asortiman na bosanskohercegovačkom tržištu uključuje jednu benzinsku 1.0 T-GDI i jednu dizelsku 1.6 CRDi 48V verziju. Prva je dostupna s pogonom na prednje točkove i ručnim mjenjačem, druga verzija je dostupna sa prednjim ali i sa pogonom na sve točkove. Više o novoj Koni….

Hyundai Tucson

Novi Hyundai Tucson

Izgovara se “tuson”, a ne “tukson”, ali u osnovi izgovarajte kako želite. Samo upozoravam da ako se izgubite u Arizoni i pitate mještane kako doći do “Tuksona”, vjerojatno vas neće razumjeti. U svakom slučaju, ovaj najprodavaniji Hyundai SUV nedavno je dobio novu generaciju koja je šokantno dobra. Tucson sam malo provozao i veoma mi se svidio. Tucson trenutne generacije dostupan je s dva međuosovinska razmaka, a u Sjedinjenim Državama nudi se s atmosferskim 2,5 motorom – u Bosni i Hercegovini ne dolazi u obzir takva ekstravagancija, imamo 1,6 T-GDI, i dizel istog kapaciteta. Dužina Tucsona je 450-463 cm, međuosovinski razmak – 268-275 cm. Više o novom Tucsonu….

Hyundai Santa Fe

Već smo testirali i Santa Fe. Hyundai Santa Fe najveći SUV korejske marke na bosanskohercegovačkom tržištu je prošao temeljiti facelifting. Osim stilskih promjena, koje su vidljive golim okom, automobil je prošao i temeljitu tehničku modernizaciju. Zaboravljen je smireni stil koji je obilježio prethodnu generaciju. Moćna rešetka s vanjskim LED dnevnim svjetlima, okomita LED svjetla i mišićavo tijelo koje se neprimjetno stapa s lukovima točkova čine Santa Fe trenutno prepoznatljivom i privlače pažnju ostalih učesnika u saobraćaju. Više o Hyundai Santa Fe…

Hyundai Nexo

U Hyundaijevu ponudu u Njemačkoj ulazi i SUV Nexo, koji u Bosni i Hercegovini naravno niko ne prodaje, jer se ne bi imao gdje napuniti gorivom – vodik.

Hyundai SUV-ovi izvan Evrope

Creta je glavni SUV na tržištima u razvoju poput Rusije, Brazila, Indije i sjeverne Afrike. Automobil je predstavljen 2014. godine (prva generacija) i opet 2020. godine (druga), dobro se prodaje, ima uobičajene benzinske motore s ubrizgavanjem u više tačaka (1.6 i 2.0) te dizela 1.4 i 1.6 (u drugoj generaciji – 1,5). Sigurno je lijepo voziti se s 1.4 dizelašem, jer takva Creta uopšte nije mali automobil. Dug je 4,3 metra i usput je prilično visok,, baš kako to žele tržišta u razvoju. Generacija broj dva na fotografiji:

Hyundai Venue

Sladak je, sićušan za američko tržište (4 m) ali se Amerikancima sviđa što je najvažnije. Isprva je bio dostupan i s ručnim mjenjačem, ali to je sada stvar prošlosti. Mali crossoveri  su čak popularni i na Američkom tržištu. Međutim, nama stiže Bayon.

Hyundai Palisade

Pa, ovo je dobro čudovište, dugo 498 cm, ispod poklopca motora V6 benzinac kapaciteta do 3,8 litara (tu i tamo i 2,2 dizel). Evropa? Ovaj model je prisutan samo na tržištu SAD-a i Koreje. Palisade je Hyundaijev najveći SUV ikad i jedini koji nudi osam sjedala. Bez obzira na verziju, uvijek ima 8-stepeni automatski mjenjač. Amerikanci imaju 3,8 motor, Rusi 3,5, a Filipinci 2,2 dizelaš. Svakom svačije…

Hyundai terenci – to je sve?

Naravno da ne. Napokon, Kinezi su, osim Tucsona, dobili i novi ix35. Evo ga. Debitovao je u Guangzhouu prošle godine, zasad ne znam ništa konkretno. Cijena je navedena: od 12,98 naviše. Ali 12,98 čega? Vjerojatno je riječ o 129.800 juana = 16,739 EURO

Nadam se da mi niko neće reći da sam zaboravio novi električni terenac IONIQ 5. Kad smo već kod električne energije, pogledajte kako lijepo izgleda električna Kona. Ova fronta fakat dobro izgleda!