Prethodne generacije njemačkih limuzina poput Mercedesa E-klase W212, BMW-a serije F10 ili Audija A6 (C7) i dalje izgledaju svježe, a za iznos od 10.000 eura u Njemačkoj možemo kupiti dobar primjerak.

Mercedes E klasa W212






Jedna od marki koja ulazi u tzv. njemačko trojstvo je Mercedes. Generacija W212, proizvodila se od 2009-2016 godine. Kod ove generacije su ispravljeni problemi po kojima su bili poznati prethodnici: W210 je veoma korodirao, dok je W211 je bio poznat zbog kvara elektronike i SBC pumpi. Kod W212 facelift (2012) je bio značajan, posebno u pogledu farova koji su nakon facelifta bili spojeni. Vrijedno je obratiti pažnju na karavane jer prtljažni prostor nudi 695 litara i skoro da nema premca među konkurencijom. Ipak, limuzina dominira tržištem polovnjaka. Podsjetimo, najstarije jedinice na tržištu stare su 11 godina.

U slučaju elektronike, najčešći kvarovi dolaze od modula i uključuju probleme sa električnim prozorima, kvar centralne brave ili tipke za zatvaranje prtljažnika. Xenonski farovi često izgaraju, međutim to se uglavnom odnosi na farove sa početka proizvodnje. Kada kupujete primjerak opremljen zračnim ovjesom (Airmatic), , provjerite je li došlo do curenja uzrokovanog, na primjer, dugim stajanjem. Zrak može potencijalno iscuriti natrag u kompresor i uzrokovati unutrašnje oštećenje samog kompresora.

Paleta motora zaista je vrlo opsežna. Veliki dio ponude su dizel verzije E200 CDI, koje su prilično izdržljive, pa je sve teže pronaći onu s malom kilometražom. Paleta dizelskih motora uključivala je i veće 3-litrene dizelaše, osiguravajući dobre performanse uz relativno malu potrošnju goriva, ali popravci su puno skuplji od popularnih R4 dizelaša. U Mercedesu E-klasa W212 osnovni E200 CGI benzin s 1,8-litrenim kapacitetom pruža 184 KS i smatra se izdržljivim. Zanimljiv je podatak da facelift Mercedes E63S AMG do prve stotke stiže za 3,6 sekundi. Vrhunska AMG varijanta bila je dostupna i u limuzini i u karavanskim verzijama. 9-stepeni “automatski” (9-Tronic) debitovao je u generaciji W212.

BMW serije 5 F10 / F11






U usporedbi s njemačkim konkurentima, tj. Audijem A6 (C7) i Mercedesom W212 klase, upravo je BMW serije 5 s oznakama F10 (limuzina) i F11 (Touring), prema našem mišljenju, najtrajniji. Ovaj automobil vrlo sporo stari. Opisani model bio je u ponudi od 2010. do 2017. godine. BMW uvijek stavlja vozača na prvo mjesto, što dokazuje i nadzorna ploča malo usmjerena prema vozaču. Vrlo dobro se pokazuje i u pogledu ergonomije jer je sve nadohvat ruke. Ovo je generacija bez “isturenog” iDrive zaslona. U “petici” sjedite niže nego u suparničkom Audiju ili Mercedesu, koji je usredotočen na udobnost. Kombi (Touring) ima lošije  ocjene u usporedbi s Mercedesom. Nudi “samo” 560 litara prtljažnog prostora. BMW serije 5 nazvan je i F07 (GT model baziran na većoj “sedmici” F01). Ovaj model nije uspio i mora se priznati da je malo nalik modelima azijskih proizvođača.

Kao i kod konkurenata, najpopularniji motor je 2,0-litreni dizel, dostupan u tri varijante snage: od 150 do 218 KS, koje ponekad imaju problema s lancem. Dobar izbor je njegovana verzija 530d koja je “sigurna stvar” u BMW-ovoj paleti motora. Kod osnovnog 2-litrenog “benzinca”, pogotovo kod 528i s 245 konjskih snaga postoji problem sa radom pumpe za ulje. Ako želimo “nešto” jače, odaberite atmosferski 3.0 R6 (530i) ili verziju 535i sa 306 KS. Vrhunski BMW M5 F10 u ovoj verziji je zadnji put opremljen pogonom na stražnje točkove.

Problemi kod benzinaca se manifestuju naglim gubitkom snage i paljenjem lampice “check engine” koji ukazuju na otkaz motora, najčešće usljed kvara pumpe visokog pritiska goriva. Kod starijih 2.0 dizel motora sa oznakom N47, postoje problemi sa zatezačima i lancima bregastih osovina. Problem se manifestuje bukom ispod haube. Ako se problem tj lanac  i zatezači ne zamjene u kratkom vremenskom periodu, to može dovesti do ozbiljnog otkaza motora.

Audi A6 (C7)






Posljednji prijedlog dolazi iz Ingolstadta, Audi A6 s oznakom C7 koji je bio u ponudi od 2011 do 2018. Karavan (Avant) s prtljažnikom zapremine 565 litara izuzetno je hvaljen zbog svog izgleda. Možda je to razlog zašto vrhunski Audi RS6 s 560 KS nije dobio sedan varijantu.

Unutrašnjost Audija A6 (C7) nadasve je solidna i izrađena od visokokvalitetnih materijala. Ergonomija kao u BMW-u serije 5 F10 / F11, tj. sve nadohvat ruke. Uvlačivi zaslon MMI sistema vrlo je dobro rješenje. Nažalost, mehanizam može zakazati nakon godina korištenja. Problemi s elektronikom u Audiju A6 (C7) mnogo su rijeđi nego u gore opisanim BMW i Mercedes modelima. 2014. godine izmjenjen je izgled prednjih i zadnjih svjetala, dodani su novi elementi opreme i izgled unutrašnjosti je malo izmjenjen.

Raspon motora koji su se koristili tokom proizvodnog perioda za Audi A6 C7 je širok. Pod maskom su bili 4, 6 i 8-cilindrični motori u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove ili 4×4 (quattro). Najčešći su 2.0 TDI i 2.0 TFSI. Prvi se pojavljuje u četiri varijante snage, od kojih 177 i 190 KS vrijedi preporučiti. Oni slabiji ne pruža teškom A6 zadovoljavajuće performanse. Asortiman četvoro cilindarskih benzinskih motora počinje od verzije 1.8 TFSI (dostupan do 2014. godine), ali samo 2.0 TFSI motor snage 252 KS smatra se pravim izvorom pogona za opisani automobil.

Siguran izbor će biti atmosferski motor 2.8 FSI koji se nudi do 2014. – ima šest cilindara, 204 KS i praktično ne pati od bilo kakvih kvarova. Jači 3.0 TFSI je nad punjen turbinom, pruža odlične performanse, ali ima problema sa blokom (bilo je zamjena u garanciji), u ovom motoru su problematični i termostati i pumpe za vodu. Svi benzinski motori imaju direktno ubrizgavanje. Dizel V6 impresionira svojom kulturom rada, razumnom potrošnjom goriva i snažnim obrtnim momentom. One su relativno trajni, iako na kursu od oko 300.000 km može da zahtjeva popravku turbo punjača ili sistema ubrizgavanja. Prilikom pregleda, morate obratiti pažnju i na curenje ulja.
Generalno gledano, mišljenja koje su izdali korisnici i mehaničari su pozitivni, što s obzirom na sofisticiranost modela i njegovu složenost – treba visoko ocjeniti.