NaslovnicaNovostiHyundaiHyundai želi revolucionizirati način na koji se ljudi kreću

Hyundai želi revolucionizirati način na koji se ljudi kreću

Korejski brend ima ambiciozne planove postati ne toliko proizvođač automobila koliko dobavljač modernih i naprednih oblika mobilnosti. Zato radi na autonomnim vozilima, robotima i uređajima za osobni zračni prijevoz.

Razvoj marke Hyundai doista je zapanjujući. Prije samo nekoliko godina Korejci su se fokusirali na proizvodnju automobila s izvrsnim omjerom cijene i kvalitete, danas nude jedan od najmodernijih modela u raznim klasama i postaju jedan od lidera u elektromobilnosti, zahvaljujući širokoj ponudi električnih i plug-in hibridni modeli. No, to nije ništa, jer su Hyundai električni automobili tek početak puta u pružanju čovječanstvu potpuno novih načina kretanja gradom i izvan njega.

Prije svega – autonomni automobili

Električni automobili – kao i automobili na vodik, jer takav pogon koristi Hyundai, primjerice u kamionima – veoma su važni za marku, jer je proizvođač deklarisao postizanje klimatske neutralnosti u proizvodnji i cijelom životnom ciklusu svojih proizvoda već 2045. Popularizaciji vodikove tehnologije zasigurno će pridonijeti i prodaja IONIQ automobila, poput nagrađivanog modela IONIQ 5 koji impresionira dometom i brzinom punjenja zahvaljujući instalaciji od 800 V, ali i modernim sigurnosnim sistemima.

Korejci su pak razvili još napredniju verziju ovog automobila, opremljenu komponentama koje omogućuju potpuno autonomnu vožnju. I ovdje ne govorimo o prototipu, već o automobilu koji će uskoro izaći na ulice japanskog Kyota. Čak 50 primjeraka takvog automobila otići će taksi korporaciji MK Taxi koja će provoditi pilot uslugu autonomnog prijevoza.

To je moguće jer modificirani model IONIQ 5 pruža 4. stepen autonomije, prema međunarodnoj SAE ljestvici, pa se može kretati bez aktivnog sudjelovanja vozača u upravljanju automobilom. Ovo je prvi korak marke prema revoluciji i automatizaciji prijevoza – gotovo vam je nadohvat ruke.

Drugo – robotizacija

Hyundai razvija nove koncepte i tehnologije u skladu sa svojom misijom postizanja “Napretka za čovječanstvo”. Jedan od programa je i razvoj robota za pomoć ljudima u njihovim svakodnevnim obavezama. Hyundai ih radi zajedno s poznatim brendom Boston Dynamics u čijem je vlasništvu već neko vrijeme – upravo se ovaj američki brend proslavio proizvodnjom četveronožnog robota Spot.

Ovaj jedinstveni robot nema točkove, već samo četiri ekstremiteta, zahvaljujući kojima se može stabilno kretati čak i po vrlo teškom terenu. Opremljen je naprednom povezivošću i mnoštvom senzora, uključujući LIDAR laserski skener koji omogućuje prostorno skeniranje područja i na temelju toga izradu 3D karte. Ta je mogućnost testirana prošle godine u Černobilu, gdje je Spot istraživao područje koje je preopasno da bi ljudi mogli ući.

U kojim još situacijama Hyundai planira koristiti svog robota? Spot je također rođeni čuvar jer može osigurati sigurnost objekata poput tvornica. Hyundai već koristi ove strukture za nadzor zgrada, jer robot može otkriti i prepoznati čovjeka, kao i locirati otključana vrata. Osim toga, Spot ima funkciju analize temperature, što omogućuje brzo otkrivanje opasnosti od požara. Zanimljivo – modificirana verzija Spota već se sprema za istraživanje Marsa!

Treće – mobilnost na višoj razini

Prijevoz nisu samo automobili, može se čak zaključiti da automobili nisu toliko bitni u budućoj strategiji mobilnosti. Hyundai se fokusira na vozila posebne namjene (PBV), s Urban Air Mobility (UAM) i naprednim čvorištima koja vam omogućuju kombinovanje različitih oblika prijevoza. Počnimo s čvorištima, ona bi po defaultu trebala biti transferne luke – između čvorišta ćemo se kretati zračnim prijevozom, a nakon slijetanja ulazimo u PBV, odnosno autonomna vozila koja nam omogućuju brzi dolazak na odredište.

Hyundai je razvio koncept PBV-a, koji je u osnovi struktura na kojoj se takva vozila mogu graditi – ravan je poput skateboarda, ima 16 malih točkova i dugačak je oko 6 metara. Na temelju ove mobilne platforme bit će moguće izgraditi različita vozila, koja su mobilni životni prostor u kojem se možete opustiti ili raditi, bez brige o traženju puta do odredišta ili vožnji vozila.

Međutim, između gradova koristit će se vozila iz kategorije Advanced Urban Air Mobility. Hyundai je potpisao ugovor s liderom u avio industriji, Rolls-Royce, uz koji će raditi na novim tehnologijama koje će objema proizvođačima osigurati status lidera u ovoj kategoriji. U konačnici, leteći automobili će biti stvoreni za prijevoz nekoliko putnika između gradskih centara, čineći to na ekološki i vrlo udoban način. Uređaji će koristiti električni pogon s paljenjem vodikovog goriva.

Sve ove projekte osmislio je Hyundai kako bi stvorio bolji svijet za buduće generacije. U tu svrhu ne fokusira se samo na moderne tehnologije, već i na opipljive probleme današnjice – na primjer, u sklopu kampanje “Zdrava mora”, korejski brend pomaže očistiti oceane i plaže od plastike i ribarskih mreža, a također provodi edukativna kampanja među mladima u raznim krajevima svijeta. Sve ove aktivnosti uključene su u misiju postizanja „Napretka za čovječanstvo“.

Hyundai Tucson (2022). Cijena u BiH kreće od 43,990 KM




VEZANI ČLANCI








KUPUJEMO NOVE