Očito su Nijemci otišli na godišnji odmor ili su odlučili prijeći na javni prijevoz. Prodaja automobila znatno je pala u avgustu i utjecala je na sve vrste pogona.
Njemačka je neosporno jedno od najvažnijih automobilskih tržišta u Europi, i to ono najveće. I premda nije uvijek test cijelog tržišta, prodaja automobila u Njemačkoj često je pokazatelj uspjeha određene marke. U međuvremenu, avgust 2024. pokazao je da se nešto čudno događa s njemačkim tržištem.
Prodaja električnih automobila pala za 69 posto
Podaci se odnose na avgust 2024. godine i odnose se na usporedbu sa istim mjesecom iz 2023. godine. No, čak i ako se uzme u obzir da je prošla godina bila dobra, to je ogroman gubitak.
Pitate li se je li za to zaslužan pad u segmentu električnih automobila, odgovor je “da i ne”. Nijemci su također prestali voljeti električne automobile otkako je vlada povukla subvencije. A u ovom segmentu je pad prodaje gigantski – 69% (samo 27.000 automobila).
Samo u junu iznosio je 16%, u julu 37%. Jasno je da subvencije imaju jedinstvenu motivacijsku snagu. Posmatrajući period januara do avgusta, prodaja je porasla (12,7%), no to je uglavnom učinak prvih mjeseci ove godine.
Tesla je najveći gubitnik. Američka marka u avgustu je prodala 66 posto manje automobila, a od početka godine bilježi ukupan pad od 45 posto. Vjerojatno nema šanse da će Tesla ove godine ponoviti uspjeh modela Y.
Nije samo pad “električara” uticao da Njemačka postigne ovaj negativni rekordni rezultat. Tržište automobila s unutrašnjim sagorijevanjem također se smanjilo – prodano je 7% manje. Isto je i s PHEV hibridima – avgust također nije bio blag prema njima (-7%). Obični hibridi gotovo nepromijenjeni (-1,5%) .
Najveći gubitnici bili su MINI (-45%) , Audi (-37%), BMW i Volkswagen (-23%).
Još nešto je zanimljivo. Stellantisu, koji se suočava s brojnim problemima, u Njemačkoj nema mnogo za prigovoriti. Peugeot je, primjerice, u avgustu napredovao čak 17%, a od početka godine 36%.
Njemački rezultati možda jesu mjesečna anomalija, proizašla iz godišnjih odmora, ali daju signal – subvencije su u velikoj mjeri usporile prodaju električnih automobila, ali i automobila pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, jer je očigledno da su Nijemci zasad prestali trošiti. Malo, jer su ipak prodali blizu 200.000 automobila samo u avgustu.