Ako ste ljubitelj svog automobila, vjerovatno ni zimi ne odustajete od posjeta auto-perionicama. Treba imati na umu na to nije uvek dobra ideja.

Postoje različita mišljenja o pravilnoj njezi automobila u zimskim uslovima. Od saveza da automobil zimi treba prati češće, zbog soli i prljavštine, do onih koji kažu da auto-perionicu zimi treba izbegavati. U svakom od ovih saveta ima istine. Ukoliko se držite nekoliko principa, na koje je ukazao njemački auto klub ADAC, pranje automobila zimi ne mora imati negativne uticaje na automobil.

Koliko često treba prati automobil zimi?

Onoliko često kao u ljetnjim mjesecima. Nesporna je činjenica, da se čist automobil bolje vidi od prljavog, posebno u lošim vremenskim uslovima. Međutim, uvođenjem dnevnih LED svjetala, ova prednost čistog automobila je polako izbledjela.

Da li je tačno da so oštećuje automobil zimi?

Da i ne. Tvrdnja da so agresivno djeluje na koroziju karoserije nije u potpunosti tačna. So je štetna samo na mjestima gdje je lak automobila oštećen, na primjer zbog ogrebotina. Međutim, besprijekorne površine se lako nose sa napadima prljavštine i soli. Čak je i šasija automobila na modernim automobilima dobro zaštićena. Donji dijelovi su dobro zaštićeni zaptivkama, zaštitnim premazom šasije, kao i upotrebom pocinkovanog lima. Dakle, to je problem koji važi samo za stare automobile.

Kada zimi ne treba ići u auto-perionicu?

Ako temperatura padne ispod -10 stepeni Celzijusa, onda nije dobro ići u auto-perionicu. Lak automobila je poput kože čovjeka, osjetljiv na ekstremne fluktuacije temperature. Takav toplotni udar takođe oštećuje gumene i plastične komponente automobila. Temperatura vode u auto-perionicama se kreće od 10 do 30 C stepeni. Ako takva voda udari u automobil koji se do prije samo nekoliko sekundi kretao na ekstremno hladnom vremenu, to sigurno neće imati pozitivan uticaj na automobil. Oštećeni ili naknadno ofarbani dijelovi biće posebno osjetljivi na termički udar.

Na šta zimi treba obratiti pažnju u perionici?

Kao i ljeti, i zimi se trebaju poštovati osnovna pravila. Zatvoriti dobro prozore i otvore na krovu, provjeriti poklopac rezervoara za gorivo, isključiti brisače vjetrobranskog stakla, posebnu pažnju obratiti ako ima senzor za kišu, preklopiti spoljašnje retrovizore i odvrnite krovnu antenu. Zimi postoji i jedan specifičan uslov. Ne zaboravite da uklonite sve tragove snijega i leda sa karoserije. Dijelovi leda na automobilu, nakon djelovanja četki za pranje, djeluju kao brusni papir.

Koji su programi zimi najprikladniji?

Izbor pretpranja koje uklanja najgrublju prljavštinu sa površine karoserije posebno je korisno zimi. U suprotnom rizikujete ogrebotine. Prednost pretpranja je i činjenica da se tokom zime tako ublažava temperaturna razlika između spoljnog okruženja i boje. Za savremene automobile nisu potrebni programi poput nanošenja vrućeg voska ili pranja oslanjanja, dok za starije automobile može biti korisno.

Šta je bolje – pranje na portalima ili ručno pranje automobila?

Test ADAC-a za pranje automobila je pokazao da prednost ima manuelno pranje automobila. Ne zbog četki, jer su one napravljene od nežnog polietinela. Nije ni zbog sredstava za čišćenje, jer su takođe slični. Glavna razlika leži u ručnom pretpranju vodom pod visokim pritiskom, koje uklanja prljavštinu čak i tamo gde četke iz portala ne mogu da priđu. Zimi je ova prednost manuelnog pranja još izraženija.




Izvor