Benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem goriva imaju bolje izgaranje i efikasnost, ali s njima dolaze i veće količine sitnih čestica
Filteri sitnih čestica čađi (PM10) su tehnologija koju smo povezivali s dizelskim automobilima, ali s uvođenjem benzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem goriva oni su ugrađeni i u ovaj tip vozila. Evropski zakonodavci donijeli su stroge propise o emisiji sitnih čestica čađi, a proizvođači automobila dužni su ih ispoštovati.
Benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem goriva imaju bolje izgaranje i efikasnost, ali s njima dolaze i veće količine sitnih čestica, koje su opasne za ljudsko zdravlje. Zbog toga su i benzinci dobili filtar sitnih čestica čađi (GPF). On je u obliku tube, a sastoji se od gustih saćastih ćelija minerala kordijerita koje na sebe vežu sitne čestice.
Za razliku od dizelaša, koji za čišćenje filtra trebaju kompleksnu proceduru – u njega se u vožnji injektira malo goriva, potrebna je konstantna vožnja na višim brzinama pa potom dolazi do izgaranja i (samo)čišćenja – procedura kod benzinskih filtara je mnogo jednostavnija. Oni se nalaze odmah iza motora i temperatura ispušnih plinova benzinskih motora dovoljna je za njihovo konstantno čišćenje. Kao nusprodukti nastaju dušik, voda i ugljikovodici u malim količinama.






Izvor