* Hyundai Motor zauzima 35. mjesto po vrijednosti globalnog brenda drugu godinu zaredom, dok obilježava osmu uzastopnu godinu među 40 najboljih
* Interbrandova pozitivna ocjena potvrđuje strateški fokus kompanije na EV, proširenje njene buduće vizije mobilnosti i proaktivne inicijative ESG upravljanja
* Stopa rasta vrijednosti brenda broj 1 na masovnom automobilskom tržištu odražava proširenu viziju mobilnosti kompanije kako bi se zadovoljile promenljive potrebe kupaca tokom promjene paradigme industrije
– Kompanija Hyundai Motor je objavila da je njena globalna Interbrand vrijednost brenda porasla za 14 procenata u odnosu na prethodnu godinu, na 17,3 milijardi dolara (17,48 milijardi eura) u 2022. godini, stavljajući ga na 35. mjesto drugu godinu zaredom, a istovremeno obilježava osmu uzastopnu godinu među 40 najboljih brendova. Ovo znači najbrži rast među brendovima na masovnom tržištu automobila, isključujući luksuzne/premium.
Ključni faktori u Interbrand pozitivnoj ocjeni Hyundaija uključuju strateški fokus kompanije na električna vozila (EV), proširenje njene buduće vizije mobilnosti na metamobilnost i proaktivno upravljanje ESG (environmental, social, and governance – životna sredina, društvo i upravljanje) – sve to naglašava poslovnu izvodljivost i konkurentnost u budućnosti u poređenju sa drugim automobilskim brendovima tokom velike promjene paradigme u industriji.
Vodeći na tržištu električnih vozila sa najsavremenijim tehnologijama i privlačnim dizajnom
Hyundaijeva rastuća IONIQ linija široko je poznata po tome što donosi inovativne tehnologije i uzbudljiv dizajn u sve konkurentniji segment električnih vozila. Lansiran 2021. godine, IONIQ 5 je trasirao Hyundai dizajn i tehnološki pravac za buduća EV. Zauzvrat, osvojio je brojne nagrade, uključujući onu prestižnu za svetski automobil godine 2022, pobedivši konkurentske modele visokih performansi i luksuza.
U 2022. godini, Hyundai je predstavio IONIQ 6 elektrifikovani strimlajner, koji je svojim jedinstvenim stilom, proširenim dometom vožnje i inovativnim enterijerom privukao veliko interesovanje potrošača i kritičara.
Pod svojim namenskim brendom EV, Hyundai će iskoristiti svoje proizvodno znanje lidera u ovoj industriji kako bi 2024. dodao među proizvode i potpuno električni SUV IONIQ 7, kao odgovor na brzo rastuću potražnju tržišta, te nastavio da gradi lidersku poziciju u segmentu električnih vozila.
Proširivanje buduće vizije mobilnosti i tehnološkog napretka
Kao podršku svojoj budućoj viziji mobilnosti, kompanija je predstavila koncept ‘Metamobilnosti’, s ciljem pionirskog povezivanja pametnih uređaja i metaverzuma koji će proširiti ulogu mobilnosti na virtuelnu stvarnost (VR), na kraju omogućavajući ljudima da prevaziđu fizička ograničenja. Hyundai je takođe podelio svoju viziju o tome kako će roboti delovati kao medij između stvarnog sveta i virtuelnih prostora, omogućavajući korisnicima da izvrše promene u metaverzumu koje bi se odrazile u stvarnosti.
U cilju realizacije metamobilnosti, kompanija planira da uspostavi ‘pametnu fabriku’ u Singapuru do kraja 2022. godine, formiranjem strateških partnerstava sa vodećim kompanijama radi uspostavljanja platforme i pripreme mape puta. Na taj način, Hyundai Motor očekuje ubrzanje svoje transformacije u dobavljača rešenja za pametnu mobilnost opremljenog jedinstvenim ekosistemom mobilnosti koji unapređuje operativnu efikasnost i promoviše proizvodne inovacije.
Jačanje pouzdanosti brenda i empatije kroz proaktivno upravljanje ESG-om
Uporedo sa realizacijom ekološki prihvatljivih tehnologija i tehnologija usmerenih na budućnost, Hyundai unapređuje kredibilitet svog brenda i empatiju kroz proaktivne ekološke, društvene i upravljačke inicijative (ESG), kao što je jačanje smjernica za poboljšanje radnog okruženja u lancu snabdijevanja.
Kao priznanje za učinak aktivnosti upravljanja ESG-om, kompanija je prošle godine prvi put uključena u svjetski indeks Dow Jones Sustainability Index (DJSI), što znači da je dostigla prvih 10 odsto od 2.500 globalnih kompanija po tržišnoj kapitalizaciji.
„Dok automobilska industrija nastavlja da prolazi kroz veliku promjenu paradigme, Hyundai će nastaviti da teži transformaciji u lidera pametne mobilnosti koji ne samo da obezbjeđuje tehnološku snagu kroz hrabra ulaganja u buduću industriju mobilnosti, već i ispunjava svoje odgovornosti za bolje sutra za cijelo čovečanstvo”, kaže Jaehoon Chang, predsjednik i izvršni direktor kompanije Hyundai Motor.
Globalna konsultantska firma za brendove Interbrand sprovodi godišnju procjenu velikih multinacionalnih kompanija kako bi objavila rang-listu najboljih globalnih brendova. Do sadašnje vrijednosti svakog brenda dolazi se nakon sveobuhvatne procjene njegovih fiskalnih i marketinških operacija, koje se koriste za izračunavanje budućih prihoda.