Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq osvojili maksimalnih 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti

41

Euro NCAP objavio je rezultate ispitivanja sudara tri najnovija modela automobila. Električna Škoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4 dobili su maksimalnu ocjenu s pet zvjezdica. Dacia Sandero Stepway, koja je zaslužila samo dvije zvjezdice, prošla je puno gore. Ovaj rezultat se odnosi i na Daciju Logan.

  • Škoda Enyaq i Volkswagen ID.4 dobili su po pet zvjezdica, dok je Dacia Sandero Stepway zaslužila dvije zvjezdice
  • U češkim i njemačkim modelima pohvale zaslužuje vrlo dobra zaštita putnika – i odraslih i djece
  • Dacia je dobro prošla u smislu zaštite od sudara, ali zbog loše opreme za pomoćnike u izbjegavanju sudara je osvojila samo dvije zvjezdice za sigurnost

Škoda Enyaq iV prvi je potpuno električni automobil češke marke. Koristi istu MEB platformu – modularnu platformu Volkswagen grupacije za električna vozila – koja se koristi u novom Volkswagenu ID.4 i ID.3.

I Skoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4 postigli su impresivne rezultate na crash testu. Oba su automobila postigla rezultate više od 90% zahvaljujući čvrstoj strukturi koja standardno štiti putnike, a u standardnoj opremi dolaze prednje zavjese i središnji zračni jastuk radi zaštite odraslih.

Vlasnici ID.4 i Enyaq mogu biti sigurni i u dječju sigurnost. To je zbog visokih ocjena zaštite najmanjih putnika.

Oba su automobila također dobila visoke ocjene u pogledu zaštite pješaka i korištenih sigurnosnih sistema. U Volkswagenu ID.4 ugradnja upozorenja na opasnost kao standard također zaslužuje priznanje. U Škodi Enyaq iV ovaj sistem još nije dostupan.

Euro NCAP – Dacia Sandero Stepway dobila je samo dvije zvjezdice

Novi Dacie Sandero Stepway i Logan tipični su niskobudžetni modeli, pa stoga njihova sigurnosna oprema nije toliko opsežna kao kod ostalih modela ove klase. Osnovni autonomni sistem kočenja u nuždi samo s radarom reaguje samo na druga vozila, ali nije dizajniran za sprječavanje sudara s pješacima ili biciklistima, a nema ni pomoći za održavanje vozila u traci.

Pored ovoga, zaštita putnika u slučaju sudara i dalje je respektabilna. Postignuti rezultati bili bi dovoljni za rezultat s 4 zvjezdice. Nažalost, postizanje takvog krajnjeg rezultata sprečavaju nedostaci u opremi sistema pomoći vozaču tokom vožnje.

“Sigurnost se znatno poboljšala i postignut je najveći napredak korištenjem napredne tehnologije za sprečavanje nesreća. U međuvremenu je Dacia pronašla poziciju na tržištu i drži je se, s ocjenom od dvije zvjezdice koja pokazuje malu ambiciju – čak i za jeftinu cijenu njihova odluka da ne nudi naprednu tehnologiju očito nije u skladu s tržišnim trendovima i istodobno razočarava. Ovo je tim čudnije što Dacia shvaća da će njihovi automobili uskoro morati biti u skladu s novim sigurnosnim propisima.