Nisam siguran da li je potreba za promjenom brzina na biciklu veliki problem za mnoge ljude, nije ni u autu, a ipak većina nas rado stavlja ruku ne ovu smiješnu polugu. A ako nam se više ne sviđa kada vozimo automobil sa ručnim mjenjačem, zašto bi nam se sviđalo kada vozimo bicikl sa istim?
Automatski mjenjač na Valeo biciklu konačno je spreman za proizvodnju.
Cijeli proces, od trenutka kada su prototipovi prikazani, trajao je 14 mjeseci i zahtijevao je saradnju između Valea i francuske firme Effigear. Posljedica? Jedinstveni modul, u koji su ugrađeni i elektromotor i spomenuti automatski mjenjač. Izvana izgleda neupadljivo, odnosno otprilike ovako:

A ovako izgleda montiran na bicikl, iako treba napomenuti da ova fotografija potiče iz vremena kada su planovi tek najavljeni i kada još nije bilo određenog datuma izlaska:

Pomalo dosadno, samo crna kutija. Postaje zanimljivije ako otvorimo ovu kutiju.

Proizvođač navodi kako cijeli sistem ne zahtijeva nikakvo održavanje – nema stražnjeg mjenjača, a naravno ni prednjeg mjenjača. Sve što trebate učiniti je isprazniti rezervoar za ulje jednom godišnje. Iz nekog razloga nije napisano da će ga naknadno trebati dopuniti, ali možete sa sigurnošću pretpostaviti da će to biti potrebno.
Osim toga, barem u teoriji, ne morate više ni o čemu razmišljati. Ulazimo, pedaliramo, elektromotor nas podržava u granicama propisanim propisima, a mjenjač bira jedan od sedam dostupnih omjera prijenosa. Kad idemo uzbrdo, u skladu s tim mijenja brzinu. Kad ga napustimo, dolazi do promjene. Sama električna pomoć mora biti toliko učinkovita da bi vozilima trebala omogućiti penjanje uzbrdo s nagibom od 14 %, s biciklom prepunim… 150 kilograma tereta.
Zanimljivo izgleda i protuprovalna brava, što znači da bez otključavanja bicikla možemo po volji vrtjeti pedale, a bicikl se neće pomaknuti niti centimetar naprijed.
Kolika je težina? Nije poznato. Effigear navodi u saopštenju da je Mimic mjenjač njihove konstrukcije težak oko 2 kg. Dapače, kod električnih bicikla to nije bitno, obično su pakleno teški u odnosu na obične bicikle, pa ova dodatna težina neće napraviti veliku razliku. I uvijek jedna stvar manje za razmišljanje – i nekoliko manje korisnih stvari.
Kada i gdje?

Serijska proizvodnja trebala bi krenuti u maju ove godine, a tada će 14 proizvođača bicikala početi nuditi svoje proizvode s ovim dodatkom. Cijene još nisu objavljene, ali čak i ako budu visoke, a vjerojatno će biti, to neće preplašiti kupce, navode u Valeu. Do 2024. godine proizvođač planira učestvovati u isporuci 100.000 ovako opremljenih dvotočkaša.




















