Toyota prvo razbjesnila teroriste, a sada i lopove

Bilo je puno govora o zabrani preprodaje Toyote Land Cruiser godinu dana nakon kupovine, kako se na ovaj način ne bi ugrozila svjetska sigurnost.

Sada Japanci objavljuju rat lopovima

Postoji mnogo načina za borbu protiv kradljivaca automobila. Imamo auto alarme, blokade, razne vrste mehaničkih brava, na primjer na upravljaču ili mjenjaču, sisteme za praćenje itd. Naravno, lopovi jednako dobro prate trendove i rješavaju ove probleme, a ako ne, barem stave auto na klocne i ukradu točkove.

Kada smo kod točkova, činjenica je da se mnogi automobili kradu i radi drugih dijelova. Međutim, Toyota ili barem njezina ruska poslovnica je odlučila otežati život lopovima.

Radi se o mikro označavanju automobila

To je primijećeno na testu nove Toyote Land Cruiser 300 na ruskom jeziku, prikazano u nastavku. Naravno, sada i lopovi znaju za ovu novu sigurnosnu zamku i vjerovatno će je riješiti, ali…elementi navedeni u videu nisu jedini koji su označeni i ima ih još puno, a pretpostavka je da ih niko neće sve očistiti.

Naravno, tada ćete se morati osloniti na učinkovitost policije i znatiželju kupaca spremnih kupiti dijelove.

Mikrooznake na automobilma – šta je to?

Riječ je o upotrebi posebnih mikročestica promjera od 0,4 do 1 mm, na kojima je označen VIN broj automobila (iako se ponekad koriste i druge oznake, unutar ograničenja od obično 21 znaka). Te se čestice općenito primjenjuju na najmanje nekoliko desetaka elemenata vozila (npr. 50).

U tu se svrhu često koristi posebno ljepilo (otporno na npr. benzin ili otapala) naneseno četkom ili štapićem, ali postoje i alternativna rješenja, na primjer nanošenje mikročestica raspršivačem ili aerosolom. Postoji i metoda u kojoj se laserom na automobil nanose trajne identifikacijske oznake. Bez obzira na metodu koja se koristi, trajnost se procjenjuje na oko 20 godina. Označeno vozilo obično je ukrašeno naljepnicom na vjetrobranskom staklu. Čim ga potencijalni lopov uoči, postoji šansa da će odustati od pokušaja krađe.

Koliko košta ovakva zaštita?

Ako određeni automobil (motocikl, bicikl, romobil …) nije napustio prodajno mjesto s ovom vrstom zaštite, nema ništa što bi spriječilo zamjenu ovog nedostatka. Cijene se mogu prilično razlikovati ovisno o opsegu posla, upotrijebljenoj tehnici nanošenja i drugim faktorima, ali općenito, mikro označavanje za tipični osobni automobil može koštati par stotina maraka. S obzirom na prosječnu vrijednost novih automobila, ovo ne izgleda kao loša zaštita, ali za mnoge polovne automobile to je također pitanje za razmatranje.

A govori se da Toyota već razmišlja o drugim vrstama zaštite kako bi što više otežala život lopovima!