NaslovnicaNovostiŠkoda 130 LR - historija modela

Škoda 130 LR – historija modela

Škoda 130 LR posljednji je reli automobil sa stražnjim motorom iz Mlade Boleslave. Podsjećamo na historiju ovog jedinstvenog automobila koji je nastupio u legendarnoj reli skupini B.

Na prijelazu iz 1970-ih u 1980-e učinkovito reli oružje Škode bio je model 130 RS, no promjena propisa 1982. (transformacija grupe 2 u skupinu A) značila je da su češki dizajneri morali pripremiti potpuno novi rally automobil. Njihov izbor je pao na strukturno mlađu Škodu 105/120, koja je obnovljena u skladu sa zahtjevima novoformirane grupe B.

Rally Škoda 130 LR bila je opremljena 1,3-litrenim benzinskim motorom s aluminijskom glavom i dva Weber DCOE dvostruka rasplinjača. Ovaj 4-cilindarski motor razvija 130 KS, a prijenos snage na stražnje točkove posredovan je 5-stepenim ručnim mjenjačem.

U usporedbi s suparnicima iz skupine B, snaga od 130 KS može se činiti nedostatnom, ali Škoda 130 LR ima “asa u rukavu” u vidu male mase praznog vozila od samo 730 kg. To je rezultat korištenja aluminijske haube i vrata te stražnjih stakala od pleksiglasa, kao i uklanjanja svega što nije potrebno iz unutrašnjosti automobila. Iz kabine je nestao, između ostalih tepih, a na mjestu stražnjeg sjedala nalazi se opsežan sigurnosni kavez HEIGO.

Tu nije kraj promjenama u odnosu na standardni model – Škoda 130 LR dobila je novu stražnju osovinu, koja je omogućila podešavanje razmaka od tla i ugradnju stabilizatora. Preinake su uključivale i prednji ovjes i kočioni sistem (disk kočnice na obje osovine, hidraulična ručna kočnica). U skladu sa zahtjevima grupe B u to vrijeme stvoreno je 200 automobila ove specifikacije.

Krajem 1984. Škoda 130 LR službeno je homologirana od strane FIA-e, a u februaru 1985. vrlo uspješno je debitovala na zimskom reliju Valašská, zauzevši prva tri mjesta. Prvi veliki međunarodni uspjeh dogodio se krajem 1985., kada je norveški vozač John Haugland zauzeo ukupno 15. mjesto na poznatom britanskom RAC reliju.

1986. godine posada Škode 130 LR, Ladislav Křeček / Bořivoj Motl, pobijedila je u svojoj klasi i zauzela 13. mjesto u generalnom plasmanu zahtjevnog relija Acropolis, a tokom relija San Remo uspjeli su poboljšati ovaj rezultat, zauzevši 6. mjesto u generalnom plasmanu. klasifikacija. Ipak, najveće postignuće u sezoni 1986. bila je pobjeda austrijskog dvojca Gerhard Kalnay/Günter Tazreiter na Turskom reliju Marlboro Günaydin.

Nakon niza smrtonosnih nesreća u kojima su sudjelovali reli automobili grupe B, FIA-ine vlasti su odlučile zatvoriti ovu klasu krajem 1986. godine. Tako je završila međunarodna karijera Škode 130 LR koja se još dvije godine natjecala u domaćim i stranim natjecanjima unutar Istočnog bloka. Posljednje prvenstvo za reli Škodu sa stražnjim motorom osvojila je posada Pavel Sibera / Petr Gross u Kupu mira i prijateljstva 1988. godine.

Nova Škoda Kodiaq (2022). Cijena kreće od 51.583 KM








NOVOSTI