NaslovnicaNovostiSkandal na tehničkim pregledima. Puštali u saobraćaj vozila koja su zrela za...

Skandal na tehničkim pregledima. Puštali u saobraćaj vozila koja su zrela za otpad

U Njemačkoj je izbila velika afera u kojoj su izvještaji sa tehničkih pregleda vozila falsifikovani, a automobili pušteni u saobraćaj iako za to nisu ispunjavali uslove.

Koliko puta smo čuli rečenicu: u Njemačkoj nema toga, to je zemlja vladavine prava i poštenja. Da u Njemačkoj ipak nije idealno, manje-više, svi znamo, ali koliko može biti loše?

Zidojče cajtung piše o velikoj aferi tehničkih pregleda u Njemačkoj u kojoj su izvještaji o pregledanim vozilima falsifikovani, a automobili pušteni u saobraćaj iako za to nisu ispunjavali uslove. Odgovornim je proglašen TÜV, jedna od najuglednijih organizacija za tehnički pregled vozila, prenosi revijaHAK

Kako se navodi, zbog ove prakse na putevima su stotine hiljada vozila, od kojih neka ne ispunjavaju ni najosnovnije uslove za učestvovanje u saobraćaju.

Zaposleni na liniji tehničkog pregleda su potvrđivali bezbjednost automobila koje nikada nisu videli. Tako je, na primer, pogrebno vozilo, koje je sastavljeno od dijelova više automobila pušteno u upotrebu bez ozbiljne kontrole.

U drugim slučajevima, njemački inspektori za motorna vozila iz relevantnih organizacija kao što je TÜV pomagali su u krijumčarenju starih automobila, koji su povučeni u SAD, na evropske puteve. Procenjuje se da je u saobraćaju na stotine hiljada potencijalno veoma opasnih vozila.

Nekoliko njemačkih policijskih i pravosudnih organa bavi se ovim slučajevima, iako je veliki nedostatak to što ne postoji centralna baza podataka nadzornih snimaka širom zemlje. Tragovi falsifikovanih inspekcija vode do Litvanije i Italije.

U Rozenhajmu je bivši radnik TÜV Süd već osuđen za izdavanje lažnih sertifikata i podmićivanje na dužnosti – on je pregledao i puštao vozila prodavaca automobila samo na osnovu fotografija. Zauzvrat, preduzetnik mu je platio luksuzna putovanja u Ameriku.

I pored ozbiljnih intervencija na vozilima, njemački inspektori su ih blagonaklono overavali i dozvoljavali im da se registruju. Povrh svega, član nadzornog odbora TÜV Süd, Tomas Eder, bio je na meti italijanskih istražitelja kada je zatečen pod sumnjivim okolnostima tokom racije u jednoj radionici za popravku automobila u blizini Parme.

Drugi inspektori iz grupe osumnjičenih sa sjedištem u Minhenu mesecima su putovali u Litvaniju da pregledaju automobile u radionici. Ova baltička zemlja smatra se glavnim čvorištem za uvoz “otpadnih” automobila kojima su vlasti zabranile učešće u saobraćaju u Sjedinjenim Državama.

Uglavnom se radi o luksuznim vozilima, od kojih su neka ponovo sastavljena sa ukradenim rezervnim delovima u Litvaniji i drugim zemljama istočne Evrope. Njemačka oznaka TÜV im omogućava da se registruju u Njemačkoj na jedan dan, što je, prema evropskom zakonu, ekvivalentno upotrebnoj dozvoli za cijelu EU.

Volkswagen Taigo (2022). Cijena u BiH kreće od 40,389 KM




Izvor

VEZANI ČLANCI




KUPUJEMO NOVE