Dizelski motori i dalje imaju brojne prednosti, a ogromna medijska kampanja o zaštiti okoliša to neće promijeniti. Teško je pronaći bolji motor ako puno vozite. Zbog toga smo danas pregledali tržište polovnjaka i za vas imamo nekoliko prijedloga različitih marki. Ovdje su najbolji dvolitreni dizelaši.

Počinjemo s Fiatovim motorom – 2.0 JTD




Dizelski motor koji preporučuju mehaničari je motor koji su razvili inženjeri Fiata 2.0 JTDm. Ova jedinica dolazi iz jednako profinjenog 1.9 JTD, prisutan u praktički svim modelima koncerna Fiat. Izmjene 1.9 JTD-a bile su ograničene na modernizaciju opreme motora. Kao rezultat, jedinica udovoljava Euro 5 emisijama izduvnih gasova. Na tržištu je prisutna od 2008. godine – a nalazi se ispod haube Opela, Saaba, Lancie i Alfa Romeo.

Kao i kod 2.0 HDI, proizvođač je koristio direktno ubrizgavanje goriva common-rail, glavu cilindra sa 16 ventila, obvezni filtar čestica dizela, plivajući zamajac i turbopunjač promjenjive geometrije. Način i uslovi upotrebe imaju ključni uticaj na vijek trajanja turbo punjača i ostalih elemenata. Troškovi turbo regeneracije osciliraju, dok često morate razmišljati o zamjeni plivajućeg zamajca.

Volkswagen 2.0 TDI. Najbolji ili najgori dizel? Ovisi o godini





Tokom godina Volkswagen grupacija bila je poznata po proizvodnji profinjenih i izuzetno izdržljivih dizelskih motora, uključujući 1.9 TDI. Njegovo mjesto zauzeo je poznati 2.0 TDI.
Nažalost, kupovina 2.0 TDI verzija iz prvih godina proizvodnje garancija je skupih problema koji proizilaze iz brojnih nedostataka. Tokom godina proizvođač je sistematski poboljšavao strukturu motora postižući prihvatljivu razinu trajnosti u usporedbi s konkurencijom. Najozbiljnije poteškoće riješene su do 2008. godine, ali mehaničari savjetuju izbjegavanje modela proizvedenih prije 2012. godine.

U novijim verzijama 2.0 TDI već ima direktno ubrizgavanje goriva preko zajedničkog voda. U verziji od 140 KS s Boschevim ubrizgavanjem koje podliježe regeneraciji i Siemensu u varijanti od 170 KS (u ovom je slučaju mogućnost regeneracije vrlo teška). Motor pruža vrlo dobru dinamiku i razuman je sa potrošnjom goriva. Mnogi primjerci uspješno su prešli udaljenost od 400-450 hiljada kilometara.

Treći prijedlog. 2.0 CRDi – Kia / Hyundai





Četverocilindrični dizel 2.0 CRDi, proizveden od 2001. do 2010., i instaliran ispod haube kod mnogih Kia i Hyundai modela, dobio je pozitivne povratne informacije od stručnjaka. Dizajn koji je razvila talijanska kompanija VM dobio je glavu cilindra sa 16 ventila, direktno ubrizgavanje goriva common-rail i turbopunjač. U nekim varijantama i dizel filter čestica. 2.0 CRDI bio je dostupan u nekoliko varijanti snage – 113, 125 i 140 KS. Samo najslabija verzija je imala turbopunjač s fiksnom geometrijom lopatica, ostali su koristili turbinu s promjenjivom geometrijom.

Sistem ubrizgavanja razvio je Bosch. Vremenom morate računati na troškove popravka sistema ubrizgavanja, kao i na zamjenu rupčastog remena na svakih 120.000 kilometara. Motor ima dobar renome među mehaničarima, a s druge strane korisnici hvale relativno malu potrošnju goriva

Idemo u Francusku. Četvrti prijedlog, 2.0 HDI PSA

Suprotno kafanskim vjerovanjima o lošoj kvaliteti francuskih tehničkih rješenja, upravo se ovaj motor koji su dizajnirali PSA inženjeri smatra jednim od najboljih dizel motora u svojoj klasi. Četverocilindrični  2.0 HDI, predstavljen je 1998. godineu početku je proizvodio ili 90 ili 109 KS. Od početka tržišne karijere, proizvođač je koristio common-rail direktno ubrizgavanje goriva, što je pridonijelo visokoj radnoj kulturi jedinice i njenim performansama. Svaka od verzija koristila je glavu s 8 ventila.

2003. godine predstavljena je modernizovana verzija motora, opremljena glavom cilindra sa 16 ventila. Povodom daljnjih preinaka, postojale su verzije sa 136, 140, 150, 163 i 180 KS. Svaka je opremljena zupčastim  remenom – prema proizvođaču, mijenja se svakih 120 000 kilometara. Cijela operacije se može obaviti za pristojan iznos, koji neće biitnije oštetiti vaš kućni budžet. Suprotno stereotipima, FAP filter čestica koji se koristi u mlađim jedinicama ne uzrokuje nikakve poteškoće u radu. Slabija verzija imala je turbopunjač s fiksnom geometrijom lopatica, ostale s promjenjivom.

Ili možda polovni Renault ili Nissan? Renaultov 2.0 dCi je dobar motor




Nakon niza problema koje je prouzrokovao 1.9 dCi motor, Renaultovi su inženjeri od nule odlučili razviti novu dizelsku jedinicu uklanjajući nedostatake prethodnika. 2.0 dCi ušao je u ponudu Renaulta i Nissana 2005. godine. Bio je upraren samo sa šesto-stepenim mjenjačima, što je pomoglo postići malu potrošnju goriva bez obzira na model. Svaka 2.0 dCi varijanta motora opremljena je glavom cilindra sa 16 ventila i direktnim ubrizgavanjem goriva preko zajedničkog voda. Zanimljivo je da sve verzije imaju turbopunjač s promjenjivom geometrijom lopatica – vrhunski modeli dodatno su opremljeni tekućim hlađenjem. Pogon se provodi izdržljivim lancem. Naravno, njegovo stanje treba redovno provjeravati.

Ovisno o modelu, 2.0 dCi se nudio sa 130, 150, 170, 175 i 180 KS izlazne snage. Obvezni dodatak u obliku dizelskog filtra za čestice nije problematičan uređaj. Redovna putovanja na malo udaljenije destinacije omogućuju vam učinkovito čišćenje njegovog sadržaja. U ekstremnim slučajevima bit će potrebno čišćenje u radionicama.

Napokon, nešto od premium marki. Peti prijedlog 2.0d – BMW

Kada tražite profinjeni dizel, interesantan prijedlog je početna verzija BMW-ovog 2.0d motora. Jedinica s neobičnom (za bavarsku marku) četverocilindričnom konstrukcijom debitovala je u seriji modela 3 E46 1998. godine. Tokom prvog proizvodnog razdoblja korištena je rotaciona pumpa – motor je generisao 115 i 136 KS. Međutim, slijedi brzo uvođenje direktnog ubrizgavanja. Tada su se pojavile verzije sa 115, 122, 150 i 163 KS.

U svakoj varijanti dobivamo glavu sa 16 ventila i turbopunjač s promjenjivom geometrijom lopatica. Pogon je realizovan lancem. Samo uz znatnu kilometražu pokazuje znakove trošenja. Mehaničari ne savjetuju kupovinu novijih verzija BMW-ovog dvolitarskog dizela. Starije se preporučuju zbog dobrog rada i relativno niskih operativnih troškova.