SEAT i Cupra zabilježili rekordnu dobit i prodaju u prvom polugodištu

Volkswagenova španska jedinica SEAT je zabiliežila rekordnu dobit i prodaju u prvom polugodištu, podstaknute prije svega brendom Cupra.

Profit je iznosio 371 milion u odnosu na gubitak od 97 miliona eura iz prošle godine, dok je prihod porastao 38 odsto na 7,4 milijarde eura. Kombinovana prodaja brendova SEAT i Cupra je porasla za 28%, pri čemu je Cupra porasla za 57%.

„Kvalitet našeg poslovanja, promet i profitabilnost podstiču naš rezultat, a ne samo čist obim“, izjavio je izvršni direktor SEAT-a Vejn Grifits, rekavši da se fokus na skuplje automobile i disciplinu troškova „stvarno isplati“.

On je rekao da je uvjeren da će SEAT održati tempo rasta iz prve polovine godine tokom cijele godine, ali je priznao zabrinutost da bi potražnja mogla da oslabi sljedeće godine usljed geopolitičke i ekonomske neizvesnosti.

Grifits je rekao da su zalihe poluprovodnika poboljšane, ali je proizvodnja i dalje bila pogođena nedostatkom mehaničkih delova i povećanjem troškova sirovina i transporta. On je dodao da je Cupra, koja cilja mlade, urbane korisnike “još uvijek na eksponencijalnom putu rasta”.

SEAT je prodao preko 400.000 Cupra automobila od lansiranja brenda 2018. i ima za cilj da proda 500.000 godišnje u srednjem roku.

On je rekao da Cupra „ozbiljno gleda“ da uđe na američko tržište, gde SEAT nije prisutan, ali verovatno do kraja decenije i pod veoma prilagođenim pristupom, potencijalno sa prilagođenim modelima proizvedenim u VW-ovim severnoameričkim fabrikama.

Hyundai Tucson (2023). Cijena u BiH kreće od 43,990 KM




Izvor