Volite li pritiskati papučicu kvačila i mijenjati brzine? Uživaj dok možeš. Pred ručnim mjenjačem su posljednje godine, a budućnost mu je kraća nego što mislite.
Oni koji vole automobilizam jako cijene zabavu uz dobar ručni mjenjač. Ovaj osjećaj mijenjanja brzina ili igranja nogama i rukama dok mijenjate brzine u niži stepen apsolutno je jedinstven. Ručni mjenjač ima jedinstveno mjesto u svijetu automobila, ali njegovo vrijeme se bliži kraju. Dakle, ako želite uživati u potpunoj kontroli nad svojim automobilom, imate posljednje trenutke da stavite pravi automobil u svoju garažu.
Ručni mjenjači su izvrsni u sportskim automobilima. Međutim, uskoro će to biti prošlost
Tu mislim na automobilsku industriju općenito. Pogledajte nove automobile mnogih marki. Čak se i kompaktni automobili sve više nude s automatskim mjenjačima, a ručni ostaju dostupni u sve manje verzija. Štaviše, sportski automobili već se dugo vremena oslanjaju na automatske mjenjače. Ručni se pojavljuju samo na odabranim modelima.
Zašto ova promjena? Odgovor je vrlo jednostavan, radi se o ekologiji i ekonomiji. Automatski mjenjači imaju mnoge prednosti po ovom pitanju. Mogu imati više prijenosnih omjera, domet im je optimalniji, a odlično funkcioniču i kao veza s elektromotorom u hibridu.
Ovo je opet jedan od mnogih argumenata. U običnom autu, bez ikakvih sportskih aspiracija. Ono što je najvažnije je udobnost vožnje. Pa ako se morate boriti s polugom koja vas ne potiče na igru, a u saobraćajnim gužvama lijevu nogu umori kvačilo, udobnost se smanjuje.
Automati su jednostavno… razumniji i bolji. Ne vidim razloga da biram Golfa, Focusa ili bilo kojeg Opela s ručnim. Situacija je drugačija za sportske automobile. Ovdje je ručni mjenjač vrijedan dodatak koji povećava zadovoljstvo vožnje takvog automobila.
No, i to bi uskoro moglo postati prošlost. Kladim se da će za 5 godina automobili s ručnim mjenjačem biti rijetki. Naravno, elektrifikacija je jedna stvar, ali hibridi nas također potpuno prebacuju na automatike. A takvi će se mjenjači pojaviti i u manjim i jeftinijim automobilima.
 
		
