Potrošnja ulja – jeftin popravak?

114

Jedna od najčešćih neispravnosti automobilskih motora je prekomjerna potrošnja ulja.

Jedan od uzroka ove pojave može biti zaprljanje, odnosno stvaranje naslaga na klipnim prstenovima, koje je u pojedinim slučajevima moguće ukloniti relativno lako i jednostavno – hemijskim čišćenjem.

Naime, u automobilima se nalaze stotine tipova motora, ali njihove konstrukcione osnove su slične. Između ostalog, to se odnosi na cilindre, klipove i klipne prstenove, čija funkcija je da ostvare nepropusnost između njih – i to se odnosi, na gotovo sve motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Obično, su na svakom klipu tri prstena, i ako oni ne funcionišu kako treba, motor gubi kompresiju i snagu, počinje trošiti više goriva i ulja, a dijelovi koji su u kontaktu se mehanički troše. Naravno, to se dešava i zbog loše konstrukcije i zbog grešaka u materijalu…

Naslage koje se stvaraju su dosta često izvor problema. Najbolje rješenje je kompletno rastavljanje motora, čišćenje, otklanjanje nedostataka, jednostavno rečeno, kompletan remont motora. Naravno takvo rješenje nije jeftino, a moguće su i greške.

Međutim, za uklanjanje naslaga, u nekim slučajevima, moguće je „hemijsko čišćenje“, koji je neuporedivo jeftinije jednostavnije i brže, ali ne donosi uvijek željene rezultate.

Takav postupak se može pojednostavljeno opisati kao: skidanje svjećica, ulijevanje sredststva za čišćenje u cilindre, pažljivo pomijeranje klipova okretanjem radilice, sve dok se nečistoće ne „rastope“, nakon čega ih treba ukloniti. Takav postupak može trajati od nekoliko sati do nekoliko dana.

Za ovakvo čišćenje postoje različiti aditivi, pa je najbolje koristiti takve proizvode provjerenih proizvođača.

Naravno, postoje i „alternative iz kućne radionice“, kao što je na primjer mješavina pertoleja i kerozina. Naravno, postoje i „majstori“ koji će u cilindre uliti „Coca-Colu“, uvjereni da je to najbolje sredstvo za uklanjanje naslaga.

Ipak, naša preporuka je da sve takve „zahvate“ prepustite iskusnom mehaničaru, koji će znati procijeniti da li je dovoljno sprovesti samo hemijsko šišćenje, ili je potrebno rastaviti motor. U svakom slučaju ne treba zaboraviti ni riječi Henry Forda, koji je na pitanje: „Koji je najbolji automobil?“ jednostavno odgovorio: „Nov!“