Porsche proširuje paletu svog prvog potpuno električnog modela svestranijom verzijom Cross Turismo. Automobil će biti dostupan u prodajnim salonima ovog ljeta, a nudit će se isključivo s pogonom na sve točkove, zračnim ovjesom i četiri opcije snage koje možete odabrati.

Porsche prelazi na električnu energiju. 2020. godine svaki treći model marke koji se prodao u Evropi bio je opremljen takvim pogonom, a do 2025. kompanija želi da električni ili hibridni automobili čine barem polovicu prodaje. Uvođenje Taycan Cross Turismo snažna je prednost u postizanju ovog cilja. Službena premijera modela može se pogledati na: newstv.porsche.com.

Porsche Taycan Cross Turismo – univerzalan

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche novi model ne naziva karavan, SUV, a kamoli crossover, iako zapravo ima mnoštvo karakteristika tipičnih za ove vrste automobila. Stilski se nadovezuje na ideje koje stoje iza koncepta Mission E Sport Turismo predstavljenog u Ženevi u proljeće 2018. Ima dinamičnu siluetu, čiji je karakter naglašen sportskom kosom linijom krova, koju su dizajneri marke nazvali “flyline”.

Preuređeni naglasci uključuju povećani razmak od tla – do 30 mm, ovisno o izvedbi – i pokrivače na lukovima točkova, ispod branika i na pragovima. Kao dio opcijskog paketa za off-road dizajn, dostupni su i posebni poklopci u uglovima prednjeg i stražnjeg branika te bočnih obloga.

Promijenjeni stražnji dio karoserije jasno asorcira na karavan. Zahvaljujući tome, više prostora dobivaju i putnici na stražnjim sjedištima, kojima je na raspolaganju dodatnih 47 mm prostora za glavu. Cross Turisma ima kapacitet od 446 do čak 1212 litara prtljažnika .

Unutrašnjost je iz očiglednih razloga slična onoj koju već znamo iz “običnog” Taycana. To uključuje digitalnu tablu iza upravljača, veliki 10,9-inčni multimedijski ekran na središnjoj konzoli i dodatni ekran za suvozača. Paket Off-Road Design također uključuje kompas postavljen u gornji dio kokpita. Standard uključuje, između ostalog pretince za odlaganje na prednjoj i stražnjoj konzoli, dvozonski klima uređaj, digitalni radio, Apple CarPlay i Android Auto, multifunkcionalni kožni upravljač i udobna sjedišta s električnim 8-smjernim podešavanjem.

Porsche Taycan Cross Turismo – možda i više

Porsche Taycan Cross Turismo

Sve verzije novog modela standardno su opremljene pogonom na sve točkove i prilagodljivim zračnim ovjesom s tehnologijom od tri komore i elektroničkim upravljanjem prigušivanjem PASM s Smartlift funkcijom. Ova opcija, u saradnji s navigacijom, omogućuje jednostavno programiranje sistema na takav način da automatski podešava količinu razmaka od tla na odabranim, često putovanim dionicama ceste ili na prilazu do garaže.

Osim asfalta, korisna će biti i opcija za način vožnje – šljunak. Kad je izaberemo, povećava se razmak od tla za 30 mm (20 mm bez paketa za off-road dizajn), omogućujući vam slobodnije kretanje po laganom terenu i šljunčanim i blatnjavim cestama. Način šljunka također koordinira rad nekoliko sistema, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Traction Management (PTM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV +), Porsche Stability Management (PSM). S druge strane, tokom brze vožnje, zračni ovjes se spušta u dvije faze (nakon prekoračenja od 90 km / h 10 mm, nakon 180 km / h 22 mm) i ukrućuje se, ovisno o odabranom načinu rada, što poboljšava aerodinamiku i preciznost upravljanja.

Porsche Taycan Cross Turismo – snaga





Od početka će se u prodaji nalaziti četiri verzije Taycan Cross Turismo, koje se razlikuju po snazi, ali s istom baterijom Performance Plus kapaciteta 93,4 kWh. Oni će biti:

    • Taycan 4 Cross Turismo s 280 kW (380 KS), prekomjernom pojačanom snagom za Launch Control 350 kW (476 KS), ubrzanje od 0-100 km / h za 5,1 sekunde, najveća brzina 220 km / h, domet (WLTP) 389 – 456 km

 

    • Taycan 4S Cross Turismo 360 kW (490 KS), 420 kW (571 KS) overboost s Launch Control, ubrzanje 0-100 km / h za 4,1 sekunde, V max 240 km / h, domet (WLTP) 388-452 km;

 

    • Taycan Turbo Cross Turismo 460 kW (625 KS), 500 kW (680 KS) overboost s Launch Control, ubrzanje od 0-100 km / h za 3,3 sekunde, V max 250 km / h, domet (WLTP) 395 -452 km;

 

    • Taycan Turbo S Cross Turismo s 460 kW (625 KS), overboost s Launch Control 560 kW (761 KS), ubrzanje od 0-100 km / h za 2,9 sekundi, V max 250 km / h, domet (WLTP) 388-419 km .

 

Poput “običnog” Taycana, Cross Turismo se može puniti brzim punjačima do 270 kW zahvaljujući baterijama koje podržavaju napon do 800 V. Zatim nadopunjavanje energije od 5 do 80 posto. traje samo 22 minute i 30 sekundi. Zauzvrat, dovoljno je samo 5 minuta da se domet poveća za 100 km. Punjenje “punog” od kućnog Wallboxa od 11 kW traje oko 9 sati.

 

Porsche Taycan Cross Turismo – cijene

Porsche Taycan Cross Turismo

Zadovoljstvo posjedovanja električnog višenamjenskog uređaja nažalost nije jeftino. U Njemačkoj cijene osnovne verzije kreću se od 93,635 euro za Cross Turismo 4, varijanta 4 S košta minimalno 111,842 euro Turbo – 154,444 euro , a gornja Turbo S – 187,764 euro

 

Porsche Taycan Cross Turismo – po našem mišljenju

Porsche Taycan Cross Turismo

Izvještaji novinara pokazuju da marka Zuffenhausen u svojim rukama ima još jedan tržišni hit. Da, skup je, ali tek nešto skuplji od “uobičajenog” Taycana 4WD i ima puno potencijala za još bolju prodaju.