NaslovnicaKupujemo polovneOvo trebate znati prije kupovine polovnog automobila sa DSG mjenjačem

Ovo trebate znati prije kupovine polovnog automobila sa DSG mjenjačem

DSG (Direktschaltgetriebe) je najpopularniji mjenjač s dvostrukim kvačilom na tržištu. Ugrađuje se automobile Volkswagen Gropacije, a koriste ga brendovi Volkswagen, Audi, Škoda i Seat.

Kakva su mišljenja o DSG-u? Provjeravamo najčešće kvarove i predlažemo kako voziti s DSG-om kako biste uživali u pouzdanosti ovog mjenjača.

DSG – mišljenja, historija





Bilo je to 2003. godine, kada je Volkswagen usko surađivao s BorgWarnerom i LUK-om. Plan je bio jednostavan – zadiviti svijet modernim mjenjačem koji “žonglira” zupčanicima poput iskusnog pokeraša s kartama.

U tom je postignut uspjeh – DSG je odmah stekao vjernu grupu obožavatelja, a i stručnjaci su ga s oduševljenjem primili. Drugi su slijedili Nijemce: Fiat je predstavio TCT nekoliko godina kasnije, Ford Powershift, a Honda je počela koristiti efikasne DCT mjenjače i na motociklima.

DSG – mišljenja, vrste





Prvo rješenje predstavljeno na tržištu prije 18 godina dobilo je naziv DQ250 . To je bio 6-stepeni automatic sa “mokrim” kvačilima u uljnom kupatilu. Zbog maksimalnog obrtnog momenta od 350 Nm, mjenjač ugrađivan u sportske modele, kao što su Audi TT i S3, Volkswagen Golf GTI i Škoda Octavia RS.

5 godina kasnije pojavila se nova generacija – DQ200, razvijen za slabije motore sa maksimalnim obrtnim momentom do 250 Nm.

Gdje se može naći?

U bilo kojoj varijanti motora 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i nekim 1.8 TSI. Drugačije rečeno, ovaj mjenjač je bio prisutan u drugoj generaciji Škode Fabie, Octavije II, Roomstera i Yetija, a također i u Audiu A1 , A3 i VW Golf V. Razlike su konstruktivne, jer je ovaj mjenjač sa 7 stepeni prenosa i ima “suha” kvačila.

Potrebe na tržištu rasle su tako brzo da su konstruktori samo godinu dana kasnije predstavili mjenjač sa oznakom DQ500. Maksimalni obrtni moment od 550 Nm učinio je mehanizam dostupnim, ne samo u snažnijim automobilima s RS logotipom, već i u Transporteru i putničkom Multivanu.

Sa 50 Nm više, Audi koristi mjenjač sa oznakom DL501. Strukturno je sličan DQ500, iako ima uzdužnu postavku. Ponuda je upotpunjena i mjenjačem DQ380 , koji je predstavljen 2014. godine. Broj u nazivu označava najveći obrtni moment. Rješenje se koristi i danas, i prisutno je u većini VAG modela.

DSG – mišljenja





Kako funkcioniše DSG?

U početku, automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom nudi brojne prednosti. Od laganog mijenjanja brzina, do brzine u svakom postupku, što rezultira smanjenjem potrošnje goriva. Jedinu slabost pokazuje kada sekoristi u saobraćajnoj gužvi, a onda može lagano trzati. Rad ovog mjenjača kontroliše napredna mehatronika, prilagođavajući se načinu vožnje i uslovima. Komplet od dva kvačila odgovoran je za brzo izmjenu stepeni prenosa. Jedno kvačilo podržava neparne stepene prenosa i vožnju unatrag, drugo parne stepene prenosa. Tokom vožnje, jedno kvačilo je uvijek u poonu, a drugo spremno čeka prmjenu. Kao rezultat toga, prekidi u prenosu snage su gotovo neprimjetni.

U standardnom načinu vožnje, mjenjač ima za cilj zadržati najveći mogući prenos, što daje mjerljive prednosti u obliku manje potrošnje goriva u poređenju s ručnim mjenjačem. Za nesmetan rad, čak i za vrijeme vožnje pri maloj brzini motora, zaslužan je zamajac sa dvostrukom masom – uobičajeni prigušivači torzionih vibracija, dok su u pogonu, savršeno izolira od vibracija koje stvara prenosni sistem. Ovakvi mjenjači (kvačila) mogu trajati i do 200 000 kilometara, a njegova zamjena nije jeftina.




DSG – Zamjena ulja. Isplati li se mijenjati ulje?

Volkswagen ne preporučuje zamjenu ulja u DSG-u, što je direktno odgovorno za njegovu malu trajnost. Stručnjaci jednoglasno predlažu zamjenu ulja svakih 50-60 hiljada kilometara . Cijena ovakvog postupka nije pretjerano visoka. Međutim, osjetljivu mehatroniku i ostale komponente treba servisirati sa svježim mazivom, bez onečišćenja. U mjenjaču sa suhim kvačilima vrijedi dodatno zamijeniti hidrauličku tekućinu mehatronike.

DSG – izdržljivost, koliko km, koliko godina?

Zavisno o uslovima i načinu korištenja, prvi znakovi neizdržljivosti pojavljuju se nakon 150-200 hiljada kilometara . Međutim, događa se da mehanizam efikasno funkcioniše i nakon 300.000 km. Ipak, predstojeći kvar koji stvara znatne troškove – “klizavi” zupčanici, povučeni stepeni prenosa i uznemirujući zvukovi. To su simptomi nakon kojih bismo trebali posjetiti stručnjaka koji se bavi servisiranjem sličnih struktura. Tipična operativna aktivnost je također zamjena istrošenih kvačila.

DSG – na šta treba pripaziti

Na tržištu postoji mnogo modela koji su izdržali puno veću kilometražu bez skupe popravke. Vjerovatno su veći dio radnog vijeka proveli na autoputu. Faktori koji značajno skraćuju radni vijek mjenjača s dvostrukim kvačilom su uglavnom vezani za dinamička opterećenja I rad na “hladno”, prije nego što ulje u mjenjaču dosegne sigurnu temperaturu.

Vrijedi li nabaviti automobile sa DSG-om?

Definitivno da, ali trebali biste pažljivo pogledati servisnu knjižicu. Ako automobile ima oko 200.000 kilometara, a u knjižici nema zapisa, morate uzeti u obzir skupe popravke. Prije kupovina preporučujemo i posjetu specijaliziranoj radionici radi pregleda. Uz to, tokom testne vožnje moguće je otkriti uznemirujuće simptome u obliku trzaja, usporenih promjena, ili udaraca koji ukazuju na istrošene ležajeve. Također, budite oprezni kod automobila s ne tvorničkim “čipovanjem” ili tuningom, jer DSG mjenjač ima ograničenja u prenošenju maksimalnog obrtnog momenta.

Naziv Orijentacija Broj stepeni prenosa Max. Obrtni  moment Tip kvačila Komentar
DQ200 Transversal 7 250 Nm Suho
DQ200e Transversal 7 Suho Jetta 1.4 TSI Hybrid.
DQ250 Transversal 6 400 Nm Mokro od 2003 do danas
DQ380 Transversal 7 420 Nm Mokro Golf 7 GTI i Audi S3. Kao slabija verzija mjenjača DQ500 u modelima Audi RS3, Audi Q3 2.0TFSI/TDI
DQ381 Transversal 7 420-430 Nm Mokro Izveden iz mjenjača DQ380, poznat i kao 0GC. Varijante DQ381-7A za pogon na sve točkove i DQ381-7F za pogon na prednje točkove
DQ400e Transversal 6 400 Nm Mokro Za hibridne varijante: Glof GTE i Passat GTE
DQ500 Transversal 7 600 Nm Mokro Transporter (2009-2013), Audi RS3,  VW Passat B8 BiTDI, Audi Q3 2.0TFSI/TDI
DQ511 Transversal 10 550 Nm Mokro Mehanički sličan sa DQ500
DL382 Longitudinal 7 500 Nm Mokro Audi A4, A5, A6, Q5. Varijante DL382-7F, DL382-7Q i DL382-7A
DL501 Longitudinal 7 600 Nm Mokro Audi S-tronic
DL800 Longitudinal 7 Mokro Audi R8 i Lamborghini Huracan.




RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments