Pripremili smo ljestvicu osobnih automobila s najvećim prtljažnicima, tj. onima sa kojima ćemo odvesti petočlanu porodicu na odmor, a istovremeno smjestiti najviše prtljage. Ovim popisom dominiraju luksuzni SUV-ovi, ali možete pronaći i jedan jeftiniji model.

Zbog razlika u udobnosti putovanja, iz poretka smo izuzeli modele koji se strukturno temelje na varijantama isporuke, poput VW Multivana, francusko-japanskih trojki (Citroen SpaceTourer, Peugeot Traveller, Toyota Proace), Mercedes V-klase ili Citroen Berlingo / Peugeot Riftera i Ford Transit. Ispitali smo samo tipične osobne automobile – SUV-ove i kombije. Posljednjih je na tržištu sve manje, ali preostali i dalje imaju puno toga za ponuditi u pogledu kapaciteta prtljage. Kriterij za našu usporedbu bila je stoga veličina prtljažnika s 5 osoba.

1. Land Rover Discovery – 986 l




Land Rover Discovery pokazao se prvim – njegov prtljažni prostor prima 986 litara (2068 litara sa preklopljenim stražnjim sjedalima), što je više nego u bilo kojem kombiju ili SUV-u. Inače, simptomatično je da SUV, a ne kombi, nudi najveći kapacitet prtljage. Očigledno su dizajneri Discoveryja vrlo dobro uzeli slovo “U” u nazivu segmenta (od Utility, što znači korisnost). Naravno, “disko” je već godinama automobil čija je najveća prednost bila njegova prostranost. Njegova karoserija mjeri 4956 mm, a automobil se može naoružati sa sedam sjedišta (tada se kapacitet prtljažnika smanjuje na 172 litre). Ako preklopimo sjedišta u drugom redu, onda se iza vozačevih leđa nalazi “akvarij” kapaciteta preko 2 kubika i dužine od gotovo 2 metra. Možete natovariti puno!

2. VW Sharan – 955 l

VW Sharan – 955 l




Broj dva na popisu je VW Sharan, koji je na taj način odbranio čast kombija, zajedno sa Seat Alhambrom. U njihovom slučaju u prtljažnicima ima 955 l “robe”, dok kada su sjedala preklopljena Volkswagen stiče prednost (2.430 naspram 2.297 l ). Nažalost, čini se kako će oba modela uskoro moći uživati ​​u srebrnoj medalji, jer govore o kraju svoje proizvodnje i bez ikakvih izgleda za nasljednike. Ako nekome nedostaje prostora u Alhambri ili Sharanu, očito će samo kombiji udovoljiti njegovim potrebama.

3. Range Rover – 900 l

Range Rover – 900 l




Veliko iznenađenje na listi je broj tri, Range Rover. U njegov prtljažnik možete “uliti” 900 litara, pa čak i 2142 litara sa preklopljenim sjedištima, što je više nego u Discoveryju gore. Ovdje imajte na umu – potonji kapacitet prtljažnika odnosi se samo na verziju dugog međuosovinskog razmaka (i dužine karoserije 5.120 mm, “normalni” domet je jednak pet metara). Range Rover nudi još veću ekskluzivnost, sofisticiranost, udobnost, svestranost – po odgovarajuće višoj cijeni, naravno. Najjeftiniji Range košta preko 150.000 maraka

4. Mercedes GLS – 890 l

Mercedes GLS – 890 l




Mjesto uz sami vrh zauzeo je Mercedes GLS, što je slikovito rečeno, S-klasa u obliku SUV-a. Automobil je čak i duži od produženog Range Rovera (5,2 m), ali je prtljažnik nešto manji – 890 litara. Povećava se naravno kada se preklope sjeišta drugog reda. Tada se kapacitet prtljažnika povećava na 2.400 litara. Ovaj najveći Mercedesov terenac, proizveden u Alabami u SAD-u, dostupan je samo s motorima od šest cilindara i više, standardno ima sedam električno podesivih sjedišta, a dužina prtljažnika u njegovom slučaju iznosi najviše preko 2,2 metra.

5. Audi Q7 – 865 l

Audi Q7 – 865 l




U prvih pet automobila s najvećim prtljažnicima ulazi i Audi Q7, ali samo ako u obzir uzmemo varijantu s 5 sjedišta. U varijanti sa 7 sjedišta, dva dodatna sjedišta zauzimaju malo mjesta, a prtljažnik verzije SQ7 također je nešto manji. Prostor za prtljagu Q7 ima kapacitet od 865 litara i 2050 litara s preklopljenim sjedištima. U slučaju najpopularnije verzije (50 TDI, tj. Trolitreni V6 dizel sa 286 KS), Q7 može se natovariti do 665 kg.

6. Land Rover Defender – 857 l

Land Rover Defender – 857 l




Šesti na popisu je treći Land Rover, tj. dugo očekivani Defender. Karoserija mu je očito kraća od ostalih modela ove marke (u dužinu mjeri manje od 4,8 m, sa rezervnim točkom 5 m), ali prtljažnik sigurno nije malen. Kapacitet mu je 857 l, a 1946 sa preklopljenim sjedištima. Prtljažnik Defendera također ima tu prednost što je njegov pod završno obrađen trajnim materijalom, tako da možete nositi sve bez straha od oštećenja. Unatoč uskom otvoru za utovar, pristup prtljažniku je sjajan, a s preklopljenim sjedištima pod je savršeno ravan.

7. Dacia Lodgy – 827 l

Dacia Lodgy – 827 l



Ako neko traži ogroman prtljažnik, a ne želi potrošiti vreću novca, zasigurno će ga zanimati Dacia Lodgy u čiji prtljažnik stane 827 litara, a nakon preklapanja sjeišta drugog reda i uklanjanja sjedišta iz trećeg reda, ovdje je rekordnih 2617 l.

8. Kia Sorento – 821 l

Kia Sorento – 821 l



Osmo mjesto na popisu zauzela je nova Kia Sorento, koja je upravo na putu, ali njezin bosanskohercegovački cjenik još nije dostupan. Novi model promijenio se i ispod kože i izvan nje, poprimajući karakter velikog američkog SUV-a. Prostrani prtljažni prostor modela Sorento iznosi 821 litru i 2011 litara sa preklopljenim sjedištima. Podaci se, međutim, odnose samo na 2,2-litrenu dizelsku verziju, nova hibridna verzija (1,6 turbo plus električni benzinski motor) malo je zaostala za prvom, nudeći prtljažni prostor zapremnine 813 litara (1996. s preklopljenim sjedištima).

9. Volkswagen Touareg – 810 l




Volkswagen Touareg s prtljažnikom dimenzija 810 litara (1.800 s preklopljenim sjedištima). Model koji je debitovao 2019. godine i dalje pruža, prije svega, mir u vožnji, visoku iskoristivost i … anonimnost, jer imamo dojam da je, u usporedbi s ostalim velikim SUV-ovima, njegova karoserija dizajnirano na takav način da nije posebno uočljiv. Touareg je dostupan sa šestocilindričnim motorima (3,0 TFSI / 340 KS, 3,0 TDI / 231 ili 286 KS), kao i V8 TDI agregat sa 422 KS.

10. SsangYong Rexton – 784 l

SsangYong Rexton – 784 l




Listu deset automobila s najvećim prtljažnicima zatvaramo pravom egzotikom u obliku SsangYong Rextona. Kao i kod nekih drugih modela, prtljažni prostor za prvih 10 odnosi se samo na verzije s 5 sjedišta – ima kapacitet od 784 l (1977 l s preklopljenim sjedištima). Automobil je također opremljen reduktorom. Njegove prednosti na terenu ispadaju kao nedostatak na asfaltu. Rexton se, u smislu voznih karakteristika, ne može takmičiti s evropskom konkurencijom, ali pored ograničenjima pruža dobru udobnost ovjesa.