Osam stvari koje svaki vozač mora učiniti nakon zime. Izbjeći ćete skupe kvarove

9109

Nakon zime, naš automobil treba pregledati. Najlakši je način da ga obavite u ovlaštenom servisu, ali ako sami poznajemo svoj automobil, možemo procijeniti za koje dijelove je potrebna ruka profesionalca. Koje bi slabe točke zbog zime trebale privući našu pažnju?

Prvo, pranje






Paradoksalno, jedna od najvećih smetnji uopće nije snijeg, već ono što bi ga trebalo otopiti. Sol može prodrijeti bilo gdje. Kao da niko nije izumio sredstvo za otapanje bljuzgavice koje je neutralnije za vozila. Dakle, ako svoj automobil ne želimo izložiti razornim učincima korozije, bit će potrebno temeljito pranje kako bi se uklonili ostaci soli i pijeska. U tu svrhu najbolje je podići automobil i koristiti koplje s toplom vodom i deterdžentom za temeljito pranje šasije, posebno lukova točkova, kočionih čeljusti i svih uglova u kojima se može čuvati sol. Neki mehaničari ne preporučuju pranje motora, pogotovo ako je osiguran čvrsto postavljenom pločom. Ako to ne učinimo pažljivo, možemo oštetiti prilično skupu elektroniku.

Unutrašnjost je također vrijedna pažnje. Može li takva trivijalna aktivnost kao što je čišćenje unutrašnjosti imati značajan utjecaj na rad automobila? Ima, i veći je nego što mislimo. Prije svega, morate se riješiti stvari pripremljenih za zimu. Lopatica, pripravci za odleđivanje, strugalice više neće biti potrebni. Dobit ćemo dodatni prostor i riješiti se nepotrebnog balasta. Iskoristite prve sunčane dane proljeća za sušenje putničkog prostora. Zimi dobiva puno vlage u obliku snijega koji se taloži na cipelama. Ako je moguće, uklonite i osušite podne obloge natopljene vodom. Ako su ozbiljno oštećeni, možda bi bilo bolje zamijeniti ih novim. Sušenje unutrašnjosti značajno utiče na ventilaciju automobila i učinkovito uklanjanje vodene pare kroz ventilacijski sistem. Ako ima previše vlage, puhalo se jednostavno ne nosi s njom pravilno, a zamagljeni prozori moraju se ručno obrisati. Pranjem stakla iznutra uklonit će se talog koji potiče taloženje vodene pare. Uklonite prljavštinu i pokvareno lišće ispod poklopaca motora i prtljažnika.. Voda će se slobodno odvoditi kad dođu prve jače kiše.

Drugo, gume






Niko nije osmislio savršene cjelogodišnje gume i vjerojatno ih nikad neće smisliti. Specijalisti preporučuju postavljanje ljetnih guma kada se temperatura stabilizuje na oko 7-10 Celzijevih stepeni, a noću ne pada ispod nule. Nema smisla koristiti zimske gume u proljeće, zagrijavanje gume s visokim udjelom silicijevog dioksida popraćeno je postupkom drobljenja. Gazeći sloj se brzo troši i cijela guma se brzo troši. Ljetne gume više odgovaraju proljetnom vremenu, ne samo u smislu smjese koja se koristi u njihovoj proizvodnji. Imaju finiji gazni sloj i veću površinu dodira s cestom radi bolje vuče. Tiše su i, jer su lakše, a smanjuju i potrošnju goriva. Kada mijenjate gume, točkovi moraju biti balansirani. Ovu operaciju treba ponoviti svakih 10 000 km.

Pritisak u gumama treba provjeravati svake  dvije sedmice. Njegova optimalna vrijednost pridonosi i sigurnosti u vožnji i trajnosti guma. Pritisak za 20 posto niži od preporučenog smanjuje vijek trajanja guma za 30 posto, a manji za 30 posto na pola. Također je vrijedno znati da dubina utora profila ne smije biti manja od 2 mm, a u gumama s niskim profilom 3 mm. Ne podcjenjujte stanje guma, jer samo one osiguravaju kontakt s cestom pri ubrzavanju, kočenju, brzoj vožnji i krivinama. Moraju biti pouzdane u svakom trenutku. Nakon zime treba poraditi ne samo s gumama, već i s točkovima. Vrijedno je provjeriti njihovu stabilnost, jer je zimi često poremećena uslijed vožnje preko ledenih rasjeda i rupa na cesti. Stražnji ovjesi su posebno osjetljivi na promjene u geometriji. Provjera nosača mora biti povjerena u servisu. Usput, pogledajmo bliže felge na kojima su radile zimske gume . Možda ih treba ponegdje ispraviti ili obojiti. Provjerimo i učinkovitost kočnica i sistema upravljanja.

Treće, kočnice






Kočnu tekućinu treba mijenjati svake 3-4 godine. A ponekad i svake dvije godine ako vozimo puno i dinamično. Kada mijenjate gume, također je lako provjeriti stanje kočionih diskova i pločica. Imajte na umu da ubrzana korozija soli može blokirati kočione pločice koje se neće vratiti u prvobitni položaj, što rezultira trljanjem o diskove. Ovo se veoma često dešava nakon zime. Posljedice su ogromne. Tada se povećava potrošnja goriva, kočioni diskovi i kvačilo brže se troše, a u ekstremnim slučajevima cijeli se kočioni sistem može pregrijati.

Četvrto, ovjes






Također je važno provjeriti stanje ovjesa i šasije, posebno amortizera, MacPhersonovih nosača, opruga, gumenih navlaka, i homokinetićkih zglobova. Nažalost, jedan oštećeni element ovjesa uzrokuje ubrzano trošenje drugih. Osim toga, ovjes je, osim kočnica, jedan od najvažnijih elemenata koji utiče na sigurnost.

Peto, elektrika i elektronika

Na dugom putovanju na godišnji odmor iz snova vjerojatno si želite spasiti svakakva neugodna iznenađenja, poput iznenadnog isključivanja ventilatora hladnjaka što dovodi do pregrijavanja motora. Stoga se ne smiju zanemariti bilo kakvi znakovi električnog kvara. Treba provjeriti neispravna svjetla (kratki spojevi), neispravne električne uređaje. Ne zaboravimo ni klinasti remen. Može postati labav (rizik od nepravilnog rada mnogih dijelova) ili prljav (što može dovesti do oštećenja remena, proklizavanja i u najboljem slučaju buke).

Šesto, voda

Zimi se zrak pomiješan s vodenom parom skuplja iznad goriva u rezervoaru, pogotovo kada temperatura jako varira. Para se kondenzira na zidovima rezervoara i odlazi na dno rezervoara. Zašto? Ne samo da je voda teža od goriva, već se i ne miješa s njim. Tako se može dogoditi da se puno vode akumulira ispod sloja goriva u rezervoaru. Kad ga motor usisa, moguće je da će otkazati u najneočekivanijem trenutku. To se posebno odnosi na automobile čiji vozači često voze na rezervi. U dizelskim motorima, pored filtera za gorivo, ugrađuju se posebni taložnici u kojima se skuplja voda. Tokom pregleda provjerimo šta se u njima događa.

Sedmo, motorno ulje






Promjena ulja ne ovisi samo o kilometraži automobila, već i o vremenu. Ako proizvođač ne preporučuje produženi vijek trajanja, najbolje vrijeme za promjenu ulja nije proljeće, jer se ulje najbrže troši zimi na niskim temperaturama. Ne zaboravite provjeriti zračni filtar, možda će ga trebati zamijeniti.

Osmo, brisači, auspuh, tekućine






Posvetimo također malo pažnje gumama brisača. Zimi se moraju boriti protiv snijega i ledene kiše. Gume se smrzavaju na staklu, što često rezultira njihovim oštećenjem. S dolaskom proljeća najbolje ih je zamijeniti – nećemo požaliti kad naiđemo na proljetnu i ljetnu kišu. Također provjerite rad klima uređaja prije nego što počnu prve vručine

Također morate slušati izduvni sistem. Ako radi glasnije nego inače, trebali bismo posjetiti servis. Ako se ispušna cijev pokvari tokom vožnje, to može ozbiljno poremetiti rad automobila. Nije uvijek potrebno zamijeniti cijele dijelove ispušnog sustava. U nekim su automobilima određene tačke, poput pričvršćivanja, osjetljive na oštećenja. Profesionalci ih dobro poznaju i ako u službi nađemo ljubaznu osobu, možemo produžiti rad izduvnog sistema za 2-3 godine.

Vrlo je jednostavno provjeriti razinu rashladne tekućine. Da biste to učinili, trebate samo pogledati prozirni ekspanzijski spremnik koji se nalazi u motornom prostoru. Preniska razina može dovesti do pregrijavanja motora. U novim je automobilima tim važnije što se temperatura ne može kontinuirano pratiti jer indikatori više nisu instalirani. Automobil će nas obavijestiti o prijetnji od pregrijavanja svjetlom pokazivača, ali tada moramo zaustaviti automobil.

Pregled automobila nakon zime pomoći će izbjeći stresne situacije i na taj način značajno povećati udobnost korištenja našeg automobila.