NaslovnicaNovostiOd danas svaki novi automobil prodat u Evropi mora imati automatski limitator...

Od danas svaki novi automobil prodat u Evropi mora imati automatski limitator brzine

Od sada će svaki novi model koji bude odobren za promet u Evropskoj uniji biti opremljen Intelligent Speed ​​​​Assistentom (ISA), odnosno automatskim limitatorom brzine.

Evropsko vijeće za sigurnost saobraćaja (ETSC) je zajedno s proizvođačima automobila prije nekog vremena utvrdilo tehničke standarde novog obveznog sistema koji od jula 2022. mora biti uključen u svaki novi automobil homologiran u Evropskoj uniji. Modeli koji su pušteni u saobraćaj ranije ne moraju imati ovo rješenje do sredine 2024. Nakon tog datuma svaki novi automobil prodan u evropskim zastupništvima svake marke mora imati nešto poput ovoga.

Intelligent Speed ​​​​Assistant – šta je to?

Riječ je o rješenju koje na temelju očitanja kamere i GPS lokacije automatski ograničava maksimalnu brzinu kojom se automobil može kretati, prilagođavajući je propisima koji vrijede na određenom mjestu. Prema Evropskom vijeću za sigurnost saobraćaja, uvođenje ovog alata smanjit će broj sudara i nesreća za 30% u roku od 15 godina i spasit će 25.000 života.

Osnovna verzija Intelligent Speed ​​​​Assistant mora moći očitati trenutno ograničenje brzine koje je na snazi ​​na određenoj dionici ceste i zvučnim signalom obavijestiti vozača da je upravo prelazi. Međutim, naprednije verzije čak bi trebale smanjiti snagu motora nakon postizanja dopuštene brzine na određenoj dionici.

Intelligent Speed ​​​​Assistant se može isključiti

Vozač mora moći ručno deaktivirati ISA sistem u cijelosti ili djelomično. Propisi će dopustiti i mogućnost da se, primjerice, utišaju obavijesti ovog sistema ili “prihvati” prekoračenje brzine. U posljednjem slučaju mora biti dostupna opcija, na primjer, kliknuti “sve je u redu” i onemogućiti obavijest u bilo kojem obliku.

U skladu sa projektnim pretpostavkama, sistem će se aktivirati pri svakom pokretanju motora

To znači da će neki od nas poduzeti još jednu radnju prije polaska – osim potvrde u multimedijskom sistemu da navigacija samo savjetuje, a vozač je dužan odabrati put i isključiti sistem Stop-Start, morat ćemo i deaktivirati limiter. Barem dok je moguće. Za očekivati ​​je da se kroz neko vrijeme takva automatska ograničenja brzine neće moći isključiti.

Do sredine 2024. proizvođači će prikupljati podatke o radu sistema kako bi provjerili njegovu praktičnu vrijednost. Ovi podaci omogućit će vam da provjerite koliko dobro sistem radi, kako se nosi s, primjerice, radovima na putu koje se ne mogu uključiti u navigaciju ili novim cestama koje još nisu unesene u digitalne karte. Naravno, svi podaci moraju biti anonimni kako se ne bi mogli povezivati ​​s određenim vozilom i njegovim vlasnikom.









NOVOSTI